2016-12-16, 00:28
Medlem
Venators avatar
Ok, detta var inga lätta ledtrådar... Ville undvika att göra frågan lika benig som min förra, men hjort är hjort vad gäller ön...

Geronimo eller Geronimo ?
Citera
2016-12-16, 19:38
Medlem
Venators avatar
Ok... En ledtråd till så kanske det klickar till i skallen på någon:

George W. Bush och John Kerry
Citera
2016-12-16, 20:52
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Skull and Bones?
Citera
2016-12-16, 21:19
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Skull and Bones?

Visst är det Skull and Bones, den "hemliga" studentklubben på Yale! Den egna ön ligger i St Lawrencefloden och heter Deer Island (hjort är hjort). Färgassociationen är "Yale-blue", den känner givetvis varje akademisk elitist till... eller...?
Han med kiselstenarna var ju Demosthenes, död 322, som kanske är en förklaring till att denna siffra återfinns i emblemet.

Så nämner jag "benig" fråga och att det ska klicka till i "skallen"... Ja, ni fattar.

Några i sammanslutningen påstår att medlemmar stulit indianhövdingen Geonimos kranium, andra nekar: Geronimo eller Geronimo ?

George W. Bush och John Kerry var båda medlemmar.

Med detta går Geronimos skalle vidare till Axis, varvid ni båda kanske antar detta uttryck?
Citera
2016-12-16, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Visst är det Skull and Bones, den "hemliga" studentklubben på Yale! Den egna ön ligger i St Lawrencefloden och heter Deer Island (hjort är hjort). Färgassociationen är "Yale-blue", den känner givetvis varje akademisk elitist till... eller...?
Han med kiselstenarna var ju Demosthenes, död 322, som kanske är en förklaring till att denna siffra återfinns i emblemet.

Så nämner jag "benig" fråga och att det ska klicka till i "skallen"... Ja, ni fattar.

Några i sammanslutningen påstår att medlemmar stulit indianhövdingen Geonimos kranium, andra nekar: Geronimo eller Geronimo ?

George W. Bush och John Kerry var båda medlemmar.

Med detta går Geronimos skalle vidare till Axis, varvid ni båda kanske antar detta uttryck?
Mycket dunkelt! Tävlade inte George Bush II och John K. mot varandra i 2004 års presidentval? Samtidigt hade dom svurit en ed i den där klubben att dom skulle vara andra medlemmar trogna över allt annat. Deras inre är fullt av dom dödas ben, men till det yttre är dom som vitkalkade gravar.

Dom ska förgås i svavel och eld från himmelen, dessa fjärrstyrda massmördare och satanister.

Okej, boys and girls...ladda groggen och putsa kaklet ty nu kör vi ånyo;

Frågan är väl måhända av en något halvsvampig karaktär men jag är lite som en augustigeting i kväll; förvirrad...sockersugen...samt i avsaknad av mål & mening.

Önskar namnet på ett begrepp av i dag svunnen och falnad karaktär.

Vi börjar med en enkel ledtråd (inte enkel som i "lätt" då alltså utan, ja ni fattar...) https://www.youtube.com/watch?v=5P8e7flrCmw&index=30&list=PLBVAbgar91ghzcm C7RbSI-alwDjeDiW8L
Citera
2016-12-16, 21:56
Medlem
Venators avatar
Citat:
Mycket dunkelt! Tävlade inte George Bush II och John K. mot varandra i 2004 års presidentval? Samtidigt hade dom svurit en ed i den där klubben att dom skulle vara andra medlemmar trogna över allt annat. Deras inre är fullt av dom dödas ben, men till det yttre är dom som vitkalkade gravar.

Dom ska förgås i svavel och eld från himmelen, dessa fjärrstyrda massmördare och satanister.

Okej, boys and girls...ladda groggen och putsa kaklet ty nu kör vi ånyo;

Frågan är väl måhända av en något halvsvampig karaktär men jag är lite som en augustigeting i kväll; förvirrad...sockersugen...samt i avsaknad av mål & mening.

Önskar namnet på ett begrepp av i dag svunnen och falnad karaktär.

Vi börjar med en enkel ledtråd (inte enkel som i "lätt" då alltså utan, ja ni fattar...) https://www.youtube.com/watch?v=5P8e7flrCmw&index=30&list=PLBVAbgar91ghzcm C7RbSI-alwDjeDiW8L

Funderar på om du möjligen söker begreppet trogen.
Citera
2016-12-16, 22:06
Medlem
Citat:
Meine ehre heißt treue!

Ett gigantisk försvarskrig för den europeiska civilisationens överlevnad: https://4.bp.blogspot.com/-8RlgbTxI8_8/UDnQpfAXrFI/AAAAAAAAJ3Q/G1l4OGN-5PU/s1600/Waffem-SS-In-Action-Rare-Pictures-Images.JPG

...fast, nej. Det är ett svulstigt imperienamn jag söka.
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2016-12-16 kl. 22:09.
Citera
2016-12-16, 23:08
Medlem
Citat:
I morgon ska jag till grosshandlaren och köpa en tunna prinskorv!

Min fru är i havandeskap och här sitter jag med synonymlexikonet i knät och bläddrar, puff...puff (röker pipa). Blädder, blädder...

Slänger in en midvinterlåt som kanske, kanske inte, är relaterad till svaret som sökes. https://www.youtube.com/watch?v=_9eQidVRNDU&list=PLBVAbgar91ghzcmC7RbSI-alwDjeDiW8L&index=50

När jag inte bläddrar i synonymlexikonet efter uppslagsordet havandeskap så kysser jag min brud: http://65.media.tumblr.com/95c46029247c1ddaac4a0fb2d2f9f8e4/tumblr_o7r2hz8CDV1txitzco1_500.jpg

Citat från nedanstående låt: "Dort lebt ein Volk, seit tausend jahren, die augen blau, mit blonden haaren" - hur var det nu? 12?

https://www.youtube.com/watch?v=BzIUVTyv-vs&list=PLBVAbgar91ghzcmC7RbSI-alwDjeDiW8L&index=93
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2016-12-16 kl. 23:21.
Citera
2016-12-16, 23:25
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Meine ehre heißt treue!

Ett gigantisk försvarskrig för den europeiska civilisationens överlevnad: https://4.bp.blogspot.com/-8RlgbTxI8_8/UDnQpfAXrFI/AAAAAAAAJ3Q/G1l4OGN-5PU/s1600/Waffem-SS-In-Action-Rare-Pictures-Images.JPG

...fast, nej. Det är ett svulstigt imperienamn jag söka.

Tror - is trådlös telemani working tonight..? - den gode Axis inleder med att utsätta oss för två villospår, dels det tyska, dels "imperie-" - Schweiz kantoner förr mycket självständigare och det som nu är en federalistisk stat var närmast en konfederation. Imperiet ska snarare relateras till "King Cotton". Ergo: Confederate States of America. Säger som Marlowe i The Singing Detective: "..am I right or am I right..."

(Bluffar såklart - en jäkla högoddsare, 43,32 ggr insatsen)
Citera
2016-12-16, 23:29
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Tror - is trådlös telemani working tonight..? - den gode Axis inleder med att utsätta oss för två villospår, dels det tyska, dels "imperie-" - Schweiz kantoner förr mycket självständigare och det som nu är en federalistisk stat var närmast en konfederation. Imperiet ska snarare relateras till "King Cotton". Ergo: Confederate States of America. Säger som Marlowe i The Singing Detective: "..am I right or am I right..."

Eller i så fall möjigen The War of Northern Opression? Fast citatet... Är det inte Gene Hunt i Life on Mars? Eller har manusförfattaren knyckt från Dennis Potter?
Citera
2016-12-16, 23:50
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Eller i så fall möjigen The War of Northern Opression? Fast citatet... Är det inte Gene Hunt i Life on Mars? Eller har manusförfattaren knyckt från Dennis Potter?

...och om vi går på jakt mha av Hunt (sic!) så ligger det nära till hands att härvid - med tanke på... ...övergripande tema - att leta efter det "ariska urhemmet" måhända..?

På "a" svarar jag "ariska urhemmet" och på "b" om särskild teori eftersöks kör vi med... ...Kurgan..?
Citera
2016-12-17, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius

Nej, nej! Du är för smart! Tänk mer basalt, folkligt...ett folk, ett land. Vissa säger ju att Hitler ej var tysk...vilket han var! Se det som en ledtråd.

Det som kanske gör det lite svårare är att jag valde en väldigt, utifrån trådens vanliga nivå betraktat, banal fråga. Den är fredagsanpassad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in