Citat:
Ursprungligen postat av Anemptybox
Någon annan som tycker det är vidrigt att behöva gå igenom ett moln av cigarettrök när de ska handla? Är det ens tillåtet att röka PRECIS där man går in i t ex. gallerior? Tydligen är det det, och jag har även sett personal som jobbar där göra det.
Hatar även folk som tror det är OK att röka vid busskurer, tågperronger, etc. Respektlösa idioter enligt mig. Är ens första prioritet att tända en cigarett när man kliver av tåget så bör man fundera på om man har ett problem med sitt nikotinanvändande, enligt mig.
Verkar som det oftast är yngre människor som gör detta och de står vanligen tillsammans i ett litet gäng, så det är inte särskilt lätt att "säga åt dem" då man förmodligen bara får en spydig kommentar tillbaka. Det ska inte behöva vara så för jag har inte bett om att få i mig din äckliga jävla rök.
Bryr mig inte ett dugg om person X vill röka tio paket om dagen, men gör det inte på platser där andra människor inte ens kan undvika det. Jag tycker inte ens man ska behöva undvika det, men jag kan acceptera rök så länge jag KAN undvika den.
Ville mest få ut dessa tankar och höra vad ni andra tycker. Kom gärna med tips med vad man kan göra. Finns det ens 1 % chans att något händer om jag kontaktar ansvariga för gallerian ifråga? Förmodligen inte.
jag blir så trött, varje dag när jag ska till jobbet så får jag andas in den där förbannade avgaserna från bilarna! så respektlöst av alla bil ägare att köra sina bilar, dag in och dag ut. dom förpestar min luft! bra mycket farligare är det också en någon ynka cigarett..
verkar oftast vara äldre människor i bil som är så envisa att alltid använda bilen. så fort man går ut är man omringad av bilar och dess avgaser, en skam tycker jag!
sen bryr jag mig inte om dom använder sin bil på sin egna gård. där kan dom burna hur mycklet dom vill. bara jag slipper avgaserna.. tråkiga är dock att billisterna oftast samlar sig i grupp, och det är ju inte så enkelt att som fotgängare gå fram till dom och säga att dom borde skrota bilen och lära sig motionera lite..
alla har vi problem med nått, sluta bry dig... du kommer få cancer iaf