• 1
  • 2
2012-08-31, 18:51
Medlem
Någon annan som tycker det är vidrigt att behöva gå igenom ett moln av cigarettrök när de ska handla? Är det ens tillåtet att röka PRECIS där man går in i t ex. gallerior? Tydligen är det det, och jag har även sett personal som jobbar där göra det.

Hatar även folk som tror det är OK att röka vid busskurer, tågperronger, etc. Respektlösa idioter enligt mig. Är ens första prioritet att tända en cigarett när man kliver av tåget så bör man fundera på om man har ett problem med sitt nikotinanvändande, enligt mig.

Verkar som det oftast är yngre människor som gör detta och de står vanligen tillsammans i ett litet gäng, så det är inte särskilt lätt att "säga åt dem" då man förmodligen bara får en spydig kommentar tillbaka. Det ska inte behöva vara så för jag har inte bett om att få i mig din äckliga jävla rök.

Bryr mig inte ett dugg om person X vill röka tio paket om dagen, men gör det inte på platser där andra människor inte ens kan undvika det. Jag tycker inte ens man ska behöva undvika det, men jag kan acceptera rök så länge jag KAN undvika den.

Ville mest få ut dessa tankar och höra vad ni andra tycker. Kom gärna med tips med vad man kan göra. Finns det ens 1 % chans att något händer om jag kontaktar ansvariga för gallerian ifråga? Förmodligen inte.
Citera
2012-08-31, 18:55
Medlem
Baxtons avatar
Självklart ska man inte stå och blåsa rök i folks ansikten, men det är ju svårt att hitta ett ställe där folk inte är. Om man nu står utanför en galleria och röker så har man väl saker att göra där inne, då kanske det inte är så jävla lätt att gå 500 meter ifrån gallerian och sen in igen.

Men busskurer och sånt förstår jag varför du blir sur över.
Citera
2012-08-31, 19:06
Medlem
Napis avatar
Jag hatar folk som letar fel o ska gnälla över allt bra mycket mer än vad jag stör mig på någon rökare vid entren till en galleria.
Jag är själv inte rökare men kunde inte bry mig mindre om någon annan röker, sålänge de inte medvetet blåser på mig.
Senast redigerad av Napi 2012-08-31 kl. 19:22.
Citera
2012-08-31, 19:20
Medlem
Vi lever i rökförbudens tid och ändå hittar folk något att klaga på.
Vad kommer härnäst, att rökarna måste ställa sig ute i skogen innan de får tända ciggen? Nä för då skräpar de ned den fina skogen. TS du är helt enkelt inte lämpad för stadslivet om du inte kan leva med sånt här.

/icke-rökare
Citera
2012-08-31, 19:44
Medlem
Svennisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strongbox
Vad kommer härnäst, att rökarna måste ställa sig ute i skogen innan de får tända ciggen? Nä för då skräpar de ned den fina skogen. TS du är helt enkelt inte lämpad för stadslivet om du inte kan leva med sånt här.

/icke-rökare

Dock så är de flesta rökare jag stöter på ganska iqbefriade. Som TS skrev står de alltid exakt utanför dörrarna. Ofta så att rökmolnet inte bara ligger runt ingången utan även så att det blåser in i lokalen. Hur svårt kan det vara att gå 3 meter åt sidan så man slipper gå igenom ridån.

Och som du skriver. Nedskräpningen, finns fan inget värre än alla fimpar som ligger överallt. Nästan alla jag känner som röker fimpar cigaretten och bara slänger den. Visst problemet finns med allt annat skräp också och framför allt tuggummi.

Men om man som rökare vet om att det finns personer som mår dåligt av att gå igenom röken (läs rökallergiker osv) så borde man väl av sunt förnuft flytta på sig.
Citera
2012-08-31, 20:21
Medlem
Senast jag satt på busshållplatsen så frågade en yngre kille om det var okej om han rökte, jag sa ja. Ganska oväntat, aldrig varit med om det förut, så kanske går utvecklingen åt det hållet ändå.
Citera
2012-08-31, 21:09
Medlem
0ldMans avatar
Jag röker inte själv men tycker inte det är ett stort problem. Så farligt är det inte att få lite rök på sig.
Citera
2012-08-31, 21:20
Medlem
Dimaks avatar
Bry mig inte så mycket, stå aldrig i några busskurer ändå stå alltid lite utanför. Ingen som jag bry mig om , men det är förjävligt om det sitter en unge där eller något!
Citera
2012-08-31, 21:46
Medlem
DXmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anemptybox
Någon annan som tycker det är vidrigt att behöva gå igenom ett moln av cigarettrök när de ska handla? Är det ens tillåtet att röka PRECIS där man går in i t ex. gallerior? Tydligen är det det, och jag har även sett personal som jobbar där göra det.

Hatar även folk som tror det är OK att röka vid busskurer, tågperronger, etc. Respektlösa idioter enligt mig. Är ens första prioritet att tända en cigarett när man kliver av tåget så bör man fundera på om man har ett problem med sitt nikotinanvändande, enligt mig.

Verkar som det oftast är yngre människor som gör detta och de står vanligen tillsammans i ett litet gäng, så det är inte särskilt lätt att "säga åt dem" då man förmodligen bara får en spydig kommentar tillbaka. Det ska inte behöva vara så för jag har inte bett om att få i mig din äckliga jävla rök.

Bryr mig inte ett dugg om person X vill röka tio paket om dagen, men gör det inte på platser där andra människor inte ens kan undvika det. Jag tycker inte ens man ska behöva undvika det, men jag kan acceptera rök så länge jag KAN undvika den.

Ville mest få ut dessa tankar och höra vad ni andra tycker. Kom gärna med tips med vad man kan göra. Finns det ens 1 % chans att något händer om jag kontaktar ansvariga för gallerian ifråga? Förmodligen inte.

jag blir så trött, varje dag när jag ska till jobbet så får jag andas in den där förbannade avgaserna från bilarna! så respektlöst av alla bil ägare att köra sina bilar, dag in och dag ut. dom förpestar min luft! bra mycket farligare är det också en någon ynka cigarett..

verkar oftast vara äldre människor i bil som är så envisa att alltid använda bilen. så fort man går ut är man omringad av bilar och dess avgaser, en skam tycker jag!

sen bryr jag mig inte om dom använder sin bil på sin egna gård. där kan dom burna hur mycklet dom vill. bara jag slipper avgaserna.. tråkiga är dock att billisterna oftast samlar sig i grupp, och det är ju inte så enkelt att som fotgängare gå fram till dom och säga att dom borde skrota bilen och lära sig motionera lite..

alla har vi problem med nått, sluta bry dig... du kommer få cancer iaf
Citera
2012-08-31, 22:35
Medlem
Backafalls avatar
Rökare är WT och folk som röker på andra är usla WT...
Citera
2012-08-31, 22:58
Medlem
Ville inte få det att låta som Jordens undergång om jag får rök på mig. Hade nämligen precis råkat ut för ett stort moln av rök från några skitungar som jag inte kunde undvika.

Sedan tycker jag inte liknelsen mellan rök och avgaser från bilar är särskilt smart, då bilar har en väldigt stor praktisk nytta i samhället. Dock så har jag själv ingen bil och har inget intresse av att ha en heller, så jag har ingen dubbelmoral även om man skulle likställa cigarettmolnen vid ingångarna med bilarnas avgaser.

Citat:

/icke-rökare

Ställa sig ute i skogen? Nja, antyder jag verkligen det i mitt inlägg? Jag vill att de flyttar på sig ett par meter; visa respekt mot de som inte vill få i sig röken helt enkelt. Varför skulle det vara ett sådant stort krav?
Senast redigerad av Anemptybox 2012-08-31 kl. 23:06.
Citera
2012-08-31, 23:00
Medlem
Jag älskar att blåsa rök i ansiktet på bittra bonnläppar som Ts.

Om jag röker i en busskur och en kvinna med barnvagn kommer in så går jag ut. Men om hon, innan jag hunnit reagera, ber mig att gå ut - med den överlägsenhet som vissa (oftast unga) mammor utstrålar så ber jag henne vänligt att dra åt helvete.

Men nollor som du finns det inga undantag för. Om det var lagligt hade jag även satt en gammal använd heroinkanyl i halsen på dig och dina likar. Pissråtta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in