2012-08-31, 12:24
Medlem
Moltas666s avatar
Köpenhamn skall bli helt rökfritt till 2025 enligt planerna. En motsvarande kampanj pågår på Amager. Men där är inte huvudinriktningen att få folk att sluta röka utan att sluta dricka sprit.

Håller dom tidigare så lättsinniga och festglada danskarna på att förvandlas till Europas puritaner?

http://www.sydsvenskan.se/danmark/helt-rokfritt-i-byen
Senast redigerad av Moltas666 2012-08-31 kl. 12:41.
Citera
2012-08-31, 12:36
Medlem
Bluebeast72s avatar
Dream on, lika mkt som Amsterdam skulle bli coffeshopfritt 87,89,95,2002,2009,2010..

Du får aldrig danskarna att vare sig släcka sina förbannade pipor, ciggarer, eller konken.

Det är Danamark!

Pr jippo eller halvtjaskig lobbying. Chris skulle bli bostadsrätter...det gick ju bra, nu äger dom själva sitt chris o hasch handeln blomstar.
Citera
2012-08-31, 12:42
Medlem
Zomrazils avatar
Jag har aldrig träffat en dansk som inte röker, så jag tror att det blir svårt. Dessutom är det en jävla idiotidé, låt folk röka om de vill vafan.
Citera
2012-08-31, 12:45
Medlem
stpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Köpenhamn skall bli helt rökfritt till 2025 enligt planerna. En motsvarande kampanj pågår på Amager. Men där är inte huvudinriktningen att få folk att sluta röka utan att sluta dricka sprit.

Håller dom tidigare så lättsinnade danskarna på att förvandlas till Europas puritaner?

http://www.sydsvenskan.se/danmark/helt-rokfritt-i-byen

som turistland har Danmark blivit både dyrt och tråkigt.Dansken,som jag förr uppfattade som vänlig och glad är numera sur,tvär och ovänligt inställd till Svenskar,mkt bättre att fortsätta färden till Tyskland,,,Glatt,trevligt och prisvärt och man slipper danskarnas sura mindervärdeskomplex.Den danska friheten är numera endast ett trevligt minne,men du finner den i Tyskland,dit också många danskar reser på fritiden...
Citera
2012-08-31, 13:09
Medlem
Lycka till med att få danskarna att sluta röka. Dom är inte lika mesiga som svenskarna och kommer inte finna sig i sådant larv.
Citera
2012-08-31, 17:15
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stpungen
som turistland har Danmark blivit både dyrt och tråkigt.Dansken,som jag förr uppfattade som vänlig och glad är numera sur,tvär och ovänligt inställd till Svenskar,mkt bättre att fortsätta färden till Tyskland,,,Glatt,trevligt och prisvärt och man slipper danskarnas sura mindervärdeskomplex.Den danska friheten är numera endast ett trevligt minne,men du finner den i Tyskland,dit också många danskar reser på fritiden...

Jo, du har rätt, danskarna har blivit mycket tråkigare.
Citera
2012-09-01, 21:27
Medlem
Riktigt bra förslag! Hoppas verkligen Köpenhamn blir den första rökfria staden!
Citera
2012-09-02, 02:11
Medlem
ChristerNs avatar
Hälsofascismen har segrat även i Danmark, även de vill nog vara värre än USA.

Snart införs totalitär hälsofascistisk kontroll av individens rökning?
Så går det, då kritik tystas eller då ingen ger motkritik.

I totalitära system är individen till för staten.
I vettiga demokratier så är staten till för folket.
Staten skall inte kontrollera individens privatliv.
(Det är humbug att det skadar andra).

Hälsofascismen ljuger och överdriver, för att skapa en röknegativ generation.
(Riskfaktorn är en effekt av många risker).

Christer
Citera
2012-09-03, 21:05
Medlem
stalliones avatar
Det där kommer förhoppningsvis aldrig helt gå igenom. Finns få städer där röken ligger så tät som i Köpenhamn..
Citera
2012-09-04, 01:27
Medlem
anjer2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ventilgummi
Lycka till med att få danskarna att sluta röka. Dom är inte lika mesiga som svenskarna och kommer inte finna sig i sådant larv.
Jag tror samma sak. Det verkar vara en del krut i danskarna så jag tror inte de kommer acceptera detta förslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in