Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Jag trodde ju att det var betydligt allvarligare rostskador. Men vem har lagt på grundlacken?
Det är ju ingen vits att lägga kallgalv ovanpå grundlacken utan antingen får du slipa bort all grundfärg så att du får plåtrent, sedan kallgalv o sedan vanlig lack i bilens kulör. Men det tycker jag är totalt meningslöst. Stålborsta lite på rostskadan, slipa med smärjelduk, slipa även lite lätt på den ytan som redan är grundlackad, tvätta hela ytan med ex thinner, på med kallgalv på rostskadan o sedan dra över hela ytan inkl den ytan som redan är grundlackad med vanlig lack i bilens kulör.
Vad beträffar "lös list" ser jag ingen lös list. Super Exoxy är mitt tips på lösa lister.
Vore kul att se några bilder på bilen i helbild.

Förra ägaren som fixade det. Jag har bara haft bilen i 2 månader (behöver den bara i 3-4). Så det är dags att fixa till den lite extra och kanske få tillbaka det jag gav för den.
Jag ska definitivt köra på ditt förslag att stålborsta rosten, slipa med duk, tvätta eländet och sen fixa med kallgalv och lack. Det kommer funka fint och säkert göra sig rätt bra.
Det finns även några smårepor på vänster fram, bakom strålkastarna, hur kan man fixa till det snyggast?
Givetvis, jag kan ta några bilder på den när jag är färdig med allt (lär bli i nästa vecka, jag jobbar 12h-pass fram till söndag och har inte riktigt orken att pyssla med bilen innan dess).
Tror du att Mekonomen har det som behövs? Biltema ligger väldigt dåligt till från mig.