2012-08-31, 02:57
Medlem
JEBUS-666s avatar
Jag kpte en dator med windows 7 som jag aktiverade, allt var frid och frjd...
nda tills den dag nr jag beslt mej fr att kpa en strre hrddisk...

Jag tnkte inte p att aktiveringen bara funkade p orginal-hrddisken...
Efter en mnad brjade helvetet, det poppade up en aktiveringsruta en gng i timmen om att jag skulle aktivera windows, nu efter ett par mnader poppar aktiveringsrutan en gng i halv-timmen...

Och varje gng skickas man ut i skrivbordet, mycket jobbigt nr man tex, spelar spel...
-------------------------------------------------------------------------------------------
r det ngon som vet hur man ska stoppa denna satans jvla aktiveringsruta frn att poppa upp???
-------------------------------------------------------------------------------------------
Att stnga av internet hjlper inte...

Formatering ger mej en mnad utan brk, men jag vill sjlvklart inte gra det varje mnad...
Senast redigerad av JEBUS-666 2012-08-31 kl. 03:06.
2012-08-31, 03:33
Medlem
GL-terrors avatar
r seialen rlig s kontakta Ms-support
2012-08-31, 06:10
Medlem
Varfr r folk s rdda fr att kontakta Microsoft egentligen? Som GL-Terror skriver: Ta telefonen och ring numret som dyker upp! Jag har gjort det mnga gnger utan minsta problem, nr jag har bytt alltfr mnga komponenter i datorn.

Frutsatt att det r en inkpt laglig version d frsts.
2012-08-31, 08:38
Medlem
EckiEckis avatar
Jag sger som ovanstende talare. r det en juste licens, s aktivera om den helt enkelt. Om det inte gr att gra ver internet, anvnd telefontjnsten.
2012-08-31, 09:44
Medlem
JEBUS-666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Jag sger som ovanstende talare. r det en juste licens, s aktivera om den helt enkelt. Om det inte gr att gra ver internet, anvnd telefontjnsten.
Jag inbillar mej att aktiveringen bara funkar p en hrddisk, den som satt i datorn frn brjan...
Och den r lagligt inkpt, jag lyckas inte aktivera den ver internet p den nya hrddisken...

Och jag hoppades att ngon visste hur man stoppade aktiverings-tjatet...

Men jag fr vl prova att ringa microsoft eftersom ni sger att det fixa problemet..

((((Tack fr hjlpen))))
2012-08-31, 10:00
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JEBUS-666
Jag inbillar mej att aktiveringen bara funkar p en hrddisk, den som satt i datorn frn brjan...
Och den r lagligt inkpt, jag lyckas inte aktivera den ver internet p den nya hrddisken...

Och jag hoppades att ngon visste hur man stoppade aktiverings-tjatet...

Men jag fr vl prova att ringa microsoft eftersom ni sger att det fixa problemet..

((((Tack fr hjlpen))))

Du behver inte ens prata med ngon, det r ett automatiskt frfarande.

Men ja. OEM-licenser (sdana som fljer med frinstallerat) har striktare regler fr hur mycket hrdvara man kan byta ut, utan att den klagar.
2012-08-31, 11:48
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Ring till Microsoft eller finn en serial p piratbukten. Dessa frgor r uppe flertal ggr i mnaden p forumet.

//Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in