2012-08-31, 02:40
Medlem
Tjena,

Har ett bokstavligt talat växande problem på min dator, efter det att jag slår på strömmen och trycker på datorn tar det mellan 3 och 5 minuter innan datorn reagerar och sätts på. Grön lampa som indikerar att datorn har ström står på direkt när jag sätter på den men den går helt enkelt inte igång.

Detta problemet uppstod för lite mer än en månad sedan tror jag, det började med 20 sekunders försening men det blir bara mer och mer, någon som har någon aning om vad det kan vara?
Citera
2012-08-31, 05:00
Medlem
Porthoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalineqt
Tjena,

Har ett bokstavligt talat växande problem på min dator, efter det att jag slår på strömmen och trycker på datorn tar det mellan 3 och 5 minuter innan datorn reagerar och sätts på. Grön lampa som indikerar att datorn har ström står på direkt när jag sätter på den men den går helt enkelt inte igång.

Detta problemet uppstod för lite mer än en månad sedan tror jag, det började med 20 sekunders försening men det blir bara mer och mer, någon som har någon aning om vad det kan vara?

Är det bara lampan som tänds? Inga fläktar som drar igång, inga klick eller pip?

Du kan prova att köra en reset på CMOS, ta ur batteriet som sitter på moderkortet och vänta i 20-30 minuter. Det finns även en reset-jumper som du kan kortsluta. Kolla på det här inlägget för mer info om det.

Titta på ditt moderkort och se om allt ser ut som det ska. Inga läckande kondensatorer eller liknande? Du kan även försöka titta in i din PSU och kolla samma sak (men öppna den inte!).

Posta gärna dina specs så vi har lite mer att gå på.
Citera
2012-08-31, 06:51
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Windows -> Hårdvara då det lutar mer åt detta än ett Windowsfel.

//Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in