Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-30, 21:33
  #1
Medlem
tzjs avatar
Kom över några intressanta tillbehör till min Dremel men till min fasa så är diametern på tillbehören så pass mycket mindre att jag inte kan låsa dom i dremeln. Finns det någon adapter man kan montera på som gör att gravyrstift och andra verktyg går att skruva åt i dremeln?
Citera
2012-08-30, 22:25
  #2
Medlem
Litenklens avatar
Det finns klämhylsor som kompenserar diameterskillnader...
Hur mycket skiljer det??
Citera
2012-08-31, 09:04
  #3
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenklen
Det finns klämhylsor som kompenserar diameterskillnader...
Hur mycket skiljer det??
Ja skruvar man bort "chucken" så sitter det en lös hylsa bakom som man kan byta, men får man inte lite olika sådan med `dremeln? ...jag har nog tre stycken olika till min och jag har inte köpt några lösa.

Iaf så kan man säkerligen köpa dessa löst i div lågprisbutiker som HaraldNyborg, Biltema ect samt prylbutiker som Teknikmagasinet, Kjell & Co samt Clas Ohlson.

edit; Men gravyrstift? hur funkar det att rotera på sådana i en dremel?
__________________
Senast redigerad av Tuvtramp 2012-08-31 kl. 09:07.
Citera
2012-08-31, 09:31
  #4
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenklen
Det finns klämhylsor som kompenserar diameterskillnader...
Hur mycket skiljer det??

Skall googla på klämhylsor! Tack.

Tror att originaltillbehören har en verktygsdiameter på ca 3 mm, och de andra jag fann kanske 1,5-2 mm.

Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Ja skruvar man bort "chucken" så sitter det en lös hylsa bakom som man kan byta, men får man inte lite olika sådan med `dremeln? ...jag har nog tre stycken olika till min och jag har inte köpt några lösa.

Iaf så kan man säkerligen köpa dessa löst i div lågprisbutiker som HaraldNyborg, Biltema ect samt prylbutiker som Teknikmagasinet, Kjell & Co samt Clas Ohlson.

edit; Men gravyrstift? hur funkar det att rotera på sådana i en dremel?

Den lösa hylsan har jag bara en av i mitt set. Är det den som kallas klämhylsa?
Gravyrstiften fungerar jättebra! Jag har även använt en klotformad träfräs för att gravera i metall. Fungerade kanonbra. Köpte på mig några diamantstift också i olika storlekar.
Citera
2012-09-05, 01:52
  #5
Medlem
Det finns en riktig chuck till Dremeln! 4486 är jag rätt säker på att det är..
http://se.farnell.com/dremel/4486/mu...uck/dp/1223514
Citera
2012-09-05, 19:27
  #6
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yokomo
Det finns en riktig chuck till Dremeln! 4486 är jag rätt säker på att det är..
http://se.farnell.com/dremel/4486/mu...uck/dp/1223514

Tack tack! Precis vad jag behöver!!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback