Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-31, 16:48
  #1357
Medlem
GustafMannerheims avatar
Hur gammal var du då när första gången de inte frågade. Och borde man då fixa vuxenbiljetter till alla eller ungdom ändå?
Citera
2012-10-31, 17:08
  #1358
Medlem
Discobands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafMannerheim
Hur gammal var du då när första gången de inte frågade. Och borde man då fixa vuxenbiljetter till alla eller ungdom ändå?

I värsta fall så får väl de som har åldern inne gå till taxfreen och köpa sprit som de yngre kan kalasa på i hytterna.
Citera
2012-11-01, 02:14
  #1359
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mogabbii
hej vi är 4 st 18-19 åringar som bokade en resa med viking line isabella, imorgon bitti klockan halv 7 typ eller nått sånt. vi har kompisar som åkt den som är 18 men nu läste jag att det är 21 års gräns.. kommer vi med eller vafan ska vi göra?

problem 2, vi trodde vi bokade båten som går på kvällen men denhär åker kl 06.00 typ o kommer hem 06.00 typ.. kommer det bara vara finnar då? eller något drag?
Är nog ganska stor risk att det är övervägande delen finnar på den turen då den har bekväma avgångs och ankomsttider för finnarna medan tiderna är ganska obekväma för oss svenskar.
Draget ombord borde vara ungefär samma som att åka på kvällen och komma hem på kvällen skulle jag tro men den stora nackdelen är ju att man inte kan vara uppe och festa så sent om man inte vill känna sig död då man skall kliva av båten så tidigt på morgonen, Åker man på kvällen och kommer hem på kvällen så kan man ju ligga och sova ganska länge i hytten på morgonen om man varit ute och festat sent.
Citera
2012-11-10, 09:56
  #1360
Medlem
Östersjökryssning på vintern mkt vågor?

Jag kanske ska på en kryssning i Jul till Tallin, jag är orolig för detta då jag dels är båträdd, men värre har jag mkt lätt för att bli åk/sjösjuk. Kan bli åksjuk av att åka tunnelbana eller svänga hastigt med huvudet, bara det är ju ett tecken på min känslighet. Jag har åkt på kyssning ca 5 gånger , till finland, england, polen, tyskland, detta va mkt länge sedan men jag minns en resa som va väldigt vågig o det var till Polen för typ 20 år sedan, detta var en sommar. Ni som kryssat mkt till Finland eller andra länder i östersjön hur är det att åka på vinterhalvåret? ...då det blåser som mest på havet. ( Ni som krökar o får minnesluckor är nog fel personer att svara mig )
Citera
2012-11-12, 03:51
  #1361
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatever92
Hur är färjan på vardagar då? Fortfarande värt? :P

inte mycket folk på vardagarna då jag varit, kanske under någon semestervecka (höstlov, jullov, sportlov), men kan hända de höjt åldersgränsen till 21 då, men kollar endast leg av den som bokat hytten, har aldrig blivit kollad leg, om jag inte varit den som bokat.

Silja Europa är helt klart den bästa båten, stor, mest att göra och riktigt bra drag när det är mycket folk, mycket fest i korridorerna och på alla andra ställen, spec. 2 våningen går det bra att t.ex. röka i korridoren utanför hytten, spela hög musik i hytten osv, och c-hyttarna håller helt bra kvalitet. Galaxy lätt den sämsta, dåligt drag även på lördagsavfärder, tråkig båt annars också.

Viking Line Amorella/Isabella har hyfsat drag på helgerna iaf, mycket unga där, och helt ok dagsruttbåtar också.

Men vill ni åka iväg och härja, så ta Silja Europa, fast det känns som att man är ibland enda unga på båten på vardagskryssningar, så hittar man allt oftast något roligt att göra då man fått i sig lite sprit
Citera
2012-11-15, 13:10
  #1362
Medlem
meramans avatar
Vänta in 2013 och åk med den nya båten Viking Grace. Lätt den fräschaste modernaste båten mellan Sverige och Finland (Åbo). Nyhetens behag kommer göra att det blir bra drag på den båten.
Citera
2012-11-18, 08:14
  #1363
Medlem
soda13s avatar
Båtresa till Finland - utan hytt?

tjena sig.
jag och en vän vill resa till finland, helst med båt, men det finns nästan bara kryssnings-och hyttalternativ. iaf vad jag har sett och hittat på. vill helt enkelt bara ha en vanlig tur och returresa, utan alla finesser.
det går ju givetvis att åka flyg också ,vilket jag hittade en hel del med, men det vore najsare med båt. någon som känner till något schyst båtbolag som erbjuder detta?
Citera
2012-11-18, 08:46
  #1364
Medlem
FBMinchias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soda13
tjena sig.
jag och en vän vill resa till finland, helst med båt, men det finns nästan bara kryssnings-och hyttalternativ. iaf vad jag har sett och hittat på. vill helt enkelt bara ha en vanlig tur och returresa, utan alla finesser.
det går ju givetvis att åka flyg också ,vilket jag hittade en hel del med, men det vore najsare med båt. någon som känner till något schyst båtbolag som erbjuder detta?
Det finns ju morgonbåten till Åbo, men det blir liksom dyrare att åka vanligt reguljärt än att hitta en sista minuten-kryssning med svin-hytt.
Ring Viking och fråga.
Citera
2012-11-18, 09:49
  #1365
Medlem
jenny747s avatar
jag har åkt utan hytt till finland så sent som förra året. så det går absolut. tyvärr kan jag inte hjälpa dig med vilket bolag det var eller så, men det fanns iaf möjlighet.

dock var det sjukt jävla tråkigt att sitta på dom där sittbänkarna/i fönstren hela jävla natten. i början gick det ju bra när tax freen och baren och maten och så var öppet men sista timmarna trodde jag att jag skulle hoppa av båten. ni verkar ju vara två personer så då kanske det blir lite roligare förstås.
Citera
2012-11-18, 13:41
  #1366
Medlem
Tom.Bombadills avatar
En resa med hytt kostar väl typ 50 kr ändå så vad spelar det för roll?
Citera
2012-11-18, 13:51
  #1367
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Ring till viking, tallink och silja line och fråga. Ska ni till Helsingfors eller Åbo? H:fors är väl en helt ok stad men ingen superstad. Varför tar ni inte hytt? Kostar inngenting och tro mig det är skönt att kunna glo på tvn de sista timmarna inte bara sitta och loda på någon jävla bänk. Sen så är det bra att ha en hytt för det brukar finnas en del lättfotade damer som man kan ha lite skoj med i hytten Dock så är de inte så fräsha men duger finns ju inte så mycket annat att göa på en båt än att knulla och supa.

Trevlig resa!
Citera
2012-11-18, 16:19
  #1368
Medlem
Bakteriens avatar
Du kan åka med morgonbåten utan hytt.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1951393

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback