2012-08-30, 11:36
Medlem
Quasys avatar
Detta må låta väldigt konstigt, jag tror aldrig jag har hört att någon har samma problem. Ibland, oftast om jag har suttit länge (men kan även komma om jag precis satt mig) kan jag få en pirrig eller kittlade känsla i svanskotan. Det enda som hjälper är att röra lite på sig och att stå en stund. Jag har nog haft detta enda sedan jag var liten, jag kan minnas att det var väldigt jobbigt i skolan att sitta ibland och blev tvungen att stå upp för att kunna koncentrera mig.

Någon som har nån ide vad detta kan bero på?
Citera
2012-08-30, 12:10
Medlem
guldurnas avatar
Du kanske delar samma upplevelse som denna person?

Hej hopp!

Har Fibro och whiplash nacke(även ett diskbråck mellan c5-c6 tror jag, har inte papprena här just nu).
Domnar i armarna som "sockerdricka" när jag vrider nacken, det knastrar i nacken när jag går, vrider på huvudet osv. Har haft samma problem länge..

Men så förrgår började något nytt.. När jag böjer fram huvudet så pirrar det vid svanskotan ungefär, och ner mot rumpan och benen(blev svårt att förklara)
Obehagligt är det i alla fall.

Fibron, diskbråcket eller vad??
Har nån någon teori, bör jag kolla med Magnetröntgen igen eller vad?
Citera
2012-08-30, 12:12
Medlem
reazieks avatar
Personligen kan jag inte sitta i samma position en längre tid då svanskotan börjar pirra, men detta går fort över till smärta. Värt att ta med är att jag har brutit den 2 ggr och är inte så säker på att den läkt ordentligt.
Har ramlat duktigt på arslet kanske?
Citera
2012-08-30, 12:23
Medlem
Quasys avatar
Har ju ramlat ordentligt på svanskotan när jag var yngre och aldrig undersökt det noggrant hos någon doktor. Har inga andra problem med ryggen eller nacken, och pirret uppstår titt som tätt utan någon värk innan. Känns som jag kanske borde rådfråga någon läkare ändå. Vore väldigt skönt att slippa faktiskt då det uppstår ibland vid väldigt olägliga tillfällen. tex. under tentor och föreläsningar tack för svaren!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in