Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-29, 22:28
  #1
Medlem
Jag kom hem från en semester i Turkiet för några dagar sedan.
Den tredje dagen på resan blev jag sjuk och varvade därefter mellan att ligga på sjukhus och ligga på hotellrummet och äta mediciner.

Så resten av veckan gjorde jag i princip ingenting. Efter att ha kommit hem hörde jag av ett gäng bekanta från olika håll att de flesta antingen själva fått sina resekostnader tillbaka(flyg+hotell) eller känner folk som fått det.

Googlade lite på det och såg på http://www.xn--frskringsbloggen-xnb5...ds-i-45-dagar/ att det finns något som kallas "förlorad reseupplevelse" och att det enligt denna hemsida faktiskt är möjligt att få pengarna tillbaka.

Har nu mailat Moderna Försäkringar, mitt försäkringsbolag, samt Nordea som har en reseförsäkring via Visa som gäller om man betalat resan med sitt bankkort.

Frågan är, vad tror ni? Hur stor är chansen att få pengarna tillbaka? Någon här som fått det? Som nybliven student så känns ekonomin rätt tung, och lite extra pengar att köpa studielitteratur för känns inte helt fel.
Citera
2012-08-29, 23:10
  #2
Medlem
Nuageuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quickbom
Jag kom hem från en semester i Turkiet för några dagar sedan.
Den tredje dagen på resan blev jag sjuk och varvade därefter mellan att ligga på sjukhus och ligga på hotellrummet och äta mediciner.

Så resten av veckan gjorde jag i princip ingenting. Efter att ha kommit hem hörde jag av ett gäng bekanta från olika håll att de flesta antingen själva fått sina resekostnader tillbaka(flyg+hotell) eller känner folk som fått det.

Googlade lite på det och såg på http://www.xn--frskringsbloggen-xnb5...ds-i-45-dagar/ att det finns något som kallas "förlorad reseupplevelse" och att det enligt denna hemsida faktiskt är möjligt att få pengarna tillbaka.

Har nu mailat Moderna Försäkringar, mitt försäkringsbolag, samt Nordea som har en reseförsäkring via Visa som gäller om man betalat resan med sitt bankkort.

Frågan är, vad tror ni? Hur stor är chansen att få pengarna tillbaka? Någon här som fått det? Som nybliven student så känns ekonomin rätt tung, och lite extra pengar att köpa studielitteratur för känns inte helt fel.

Jag var i Thailand i 2 veckor, och blev sjuk den 6:e dagen. Eftersom vi först förstod allvaret i det den 7:e dagen gick vi till sjukhuset först då. Jag fick information om att jag endast kunde få tillbaka hela resan om jag hade varit sjuk mer än halva resan. Har du betalat för några mediciner, är det viktigt att du har kvitto sparat. Annars fick vi allting på sjukhuset betalat och business class på hemresan eftersom jag låg på intensiven och var allvarligt skadad. Bredvid mig i rummet låg en svensk ungdom som hade varit med om en hemsk mopedolycka, och hade tyvärr ingen försäkring... Föräldrarna fick då jobba ihop till några hundra tusen, lagom trevligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback