Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-29, 15:21
  #1
Avstängd
Tammers avatar
Nu för tiden finns ju en insättningsgaranti, som skyddar spararnas pengar vid en konkurs. Men banken Nordea är ju delvis statligt ägd, kan den verkligen gå i konkurs? Staten som delägare borde väl garantera motsatsen? Staten kan väl inte gå kk?
__________________
Senast redigerad av Tammer 2012-08-29 kl. 15:24.
Citera
2012-08-29, 15:33
  #2
Medlem
patheticbros avatar
Vad vill du komma till? Att dina pengar är dubbelt skyddade?
Citera
2012-08-29, 15:50
  #3
Medlem
Kolla på grekland dom är snart i KK. Om jag ska tro för mig själv lär hela europa få det svårt snart,
så jag har börjat hamstra mina pengar.
Citera
2012-08-29, 18:17
  #4
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Nu för tiden finns ju en insättningsgaranti, som skyddar spararnas pengar vid en konkurs. Men banken Nordea är ju delvis statligt ägd, kan den verkligen gå i konkurs? Staten som delägare borde väl garantera motsatsen? Staten kan väl inte gå kk?

Staten äger en väldigt liten del i Nordea, Dom har inte ens en styrelseplats.
Klart Nordea skulle kunna gå i konkurs.
Citera
2012-08-29, 18:59
  #5
Medlem
CarlitoBrigantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Nu för tiden finns ju en insättningsgaranti, som skyddar spararnas pengar vid en konkurs. Men banken Nordea är ju delvis statligt ägd, kan den verkligen gå i konkurs? Staten som delägare borde väl garantera motsatsen? Staten kan väl inte gå kk?

Nordea är ett aktiebolag. En ägare är då normalt inte betalningsansvarig för företaget skulder.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback