2012-08-28, 20:49
Medlem
hardtobreaths avatar
Hej på er fb:are! Nu är det så att jag, min familj och partner åker till varmare breddgrader alldeles snart, och på någon/några kvällar så hade nog jag och min fina tänkt dra på lite nattliga äventyr, hur är det med nattlivet/klubbar osv i blanes? Vet att det egentligen betecknas som en lugn familjesemesterort, men finns det ändå något roligt ställe där? Eller någon lite större och festligare stad alldeles i närheten? Snabba svar vore kalasbra!
Citera
2012-08-28, 21:33
Medlem
Hicoxs avatar
Satsa på Lloret de Mar istället! (Drygt 2 mil norr om Blanes) Där var det drag varje kväll under tiden jag var där, visserligen var detta mitt i sommaren. Så är väl inte samma tryck där nu som under högsommaren men samtidigt så är det ju fortfarande varmt därborta så det borde finnas folk som lockas att åka dit. Typ ni!

Dock så är det ett ställe där yngre folk flockas, de flesta man såg kan inte har varit mer än 18 år. Men ni kanske är inte så gamla heller?

Mycket ryssar också. Italienare var det gott om också.

Tillbringade f.ö. en kväll i Blanes och intrycket var att det kändes ganska dött. Mycket pensionärer och barnfamiljer..
Citera
2012-08-28, 21:38
Medlem
hardtobreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hicox
Satsa på Lloret de Mar istället! (Drygt 2 mil norr om Blanes) Där var det drag varje kväll under tiden jag var där, visserligen var detta mitt i sommaren. Så är väl inte samma tryck där nu som under högsommaren men samtidigt så är det ju fortfarande varmt därborta så det borde finnas folk som lockas att åka dit. Typ ni!

Dock så är det ett ställe där yngre folk flockas, de flesta man såg kan inte har varit mer än 18 år. Men ni kanske är inte så gamla heller?

Mycket ryssar också. Italienare var det gott om också.

Tillbringade f.ö. en kväll i Blanes och intrycket var att det kändes ganska dött. Mycket pensionärer och barnfamiljer..

Okej, tack för svaret! Blir nog en tripp dit isåfall, går det bra med bussar osv emellan? Vi är också unga så det är inga problem!
Citera
2012-08-28, 22:01
Medlem
Hicoxs avatar
Jodå, bussar var det gott om. Ungefär varje halvtimme under dagen tror jag, under kvällen/natten är jag inte lika säker. Men annars så kostar det inte så jättemycket för en taxifärd på 2-3 mil
Citera
2012-08-28, 22:03
Medlem
hardtobreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hicox
Jodå, bussar var det gott om. Ungefär varje halvtimme under dagen tror jag, under kvällen/natten är jag inte lika säker. Men annars så kostar det inte så jättemycket för en taxifärd på 2-3 mil

Låter ju helt perfekt! Lite tråkigt om staden man bor i är död, men menade du då med tanke på nattlivet eller öht? Mysig stämning osv?
Citera
2012-08-29, 17:38
Medlem
Hicoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardtobreath
Låter ju helt perfekt! Lite tråkigt om staden man bor i är död, men menade du då med tanke på nattlivet eller öht? Mysig stämning osv?

Nu var jag ju bara där en kväll så jag kan väl inte ge en jätteklar bild över staden men intrycket kvarstår dock, en lugnare stad med mycket äldre folk ute på gatorna som tog en kaffe eller två. Det finns säkert nattklubbar i Blanes också men de är definitivt mer svårhittade än i Lloret.

Man skulle kunna säga att Lloret de Mar och Blanes är varandras motsatser på många sätt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in