2012-08-28, 11:30
Medlem
alvers avatar
Hej,

Jag har en HP Pavilion dv6 med Windows 7 Home Premium som jag vill uppgradera till Windows 8. Innan jag kommer till problemet, att inte uppgradera och istallet skriva over nuvarande installation helt ar absolut sista utvagen.

Jag startar Win 8 install och efter compatibility check far jag reda pa att jag maste avinstallera
Realtek PCIE Card Reader
Intel PROSet/Wireless Bluetooth

Sagt och gjort, jag startar Win 8 install igen men far samma felmeddelande. Ok, startar om datorn men eftersom det ar PnP enheter inbyggda i laptopen sa bestammer Windows 7 att de ska installeras igen. Avinstallerar dem igen, soker igenom registret och raderar referenser (efter lite googling), i enhetshanteraren avinstallerar och tar bort drivrutiner. Kor Windows Installer Clean Up och tar bort referenser, korde sysinternals suite och avmarkerade allt som hade med bluetooth och card realtek att gora. Kollade i msconfig och avmarkerade allt som hade med bluetooth och realtek att gora och sa vidare.

Startade Win8 install igen och fick samma felmeddelande. Startade om datorn for att kolla i BIOS om jag kan stanga av PnP men icke, Windows startade och jag mottes av meddelandet "2 new devices found, drivers installed" eller liknande.

Plug & Play servicen kan inte stangas av.

Vad missar jag har, hur kan jag bli av med enheterna och fa Windows 7 att inte installera dem igen?

Tack pa forhand.
Citera
2012-08-28, 14:18
Medlem
Malleusus avatar
enda sttet r vl att inaktivera just den delen
Citera
2012-08-28, 15:01
Medlem
alvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malleusu
enda sttet r vl att inaktivera just den delen

Med inaktivera menar du i enhetshanteraren? Provade det forut men..:
Make these changes:
Uninstall these applications. Open Control Panel and search for "uninstall a program."
Intel PROSet/Wireless Bluetooth
Realtek PCIE Card Reader

Det hjalper inte dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in