• 1
  • 2
2012-08-28, 02:14
Medlem
ja...som topic.. nu har tydligen kronofogden skickat ett brev hem till mig.. ska berätta hur det ligger till ifrån början, och hoppas någon vänlig själ där ute har lust att orka läsa det och hjälpa mig

Började i våras, med att jag drog på mig 2 varningar ifrån min hyresvärd för jag hade fest, vilket resulterade i att securitas kom hem 2-3 gånger till mig, och därmed fick jag en böter eller vad man ska kalla det på 1500 kr. Hade inte råd att betala den just då.. så frågade min hyresvärd ifall jag kunde avbetala den, vilket inte gick, men dem sa att jag kunde dra av 1500 ifrån min hyra och betala min böter, så fick jag avbetala resterande 1500 kr på en avbetalningsplan!

Ja, så bra tänkte jag.. Dock var hon jag skulle prata med på semester då, så betalade in allt som han jag pratade med sa, och så bad han mig maila personen som hade hand om det där, han gav mig då en e-mail adress till henne.. som i själva verket var fel. han gav mig fel adress, så inget mail kom fram till henne.... det märkte jag 2-3 veckor försent på grund utav att jag inte var hemma för det var sommar.

Så jag märkte det utav att jag fick ett brev från inkasso i brevlådan. hmm.. tänkte jag. ringde upp dem och frågade vad detta är.. och dem förklarade hur det låg till.. jaha tänkte jag.. då frågade jag dem ifall jag kunde avbetala den hos inkasso istället, vilket gick bra.. 500 kr i månaden ska jag betala, det kommer hem en räkning i slutet av augusti sa hon.. idag när jag tittade i brevlådan såg jag ett brev från inkasso. på 555 kr som jag sa att vi skulle betala.. dessutom ett brev från kronofogden, där min hyresvärd har bett mig vräkas inom 3 veckor ifall jag inte betalar skulden..

Så hur fan ska jag gå till väga nu? Har fått brev från inkasso på att betala mina 500 kr.. som jag precis dessutom har gjort, men har även ett brev från kronofogden där jag är vräkt (?) hur kommer det sig? sammarbetar inte inkasso med kronofogden? ifall jag ber inkasso om att få avbetala något, inte fan skickar dem vidare det till kronofogden då?..

Hur som helst, så känner jag mig ganska orättvist behandlad från första början med att få FEL mail adress så mitt mail aldrig kom fram.. tycker jag är deras fel.. men dem säger bara att jag ska ha tur att dem inte vräkte mig från första början

Uppskattar all hjälp jag kan få här.. och om ni inte förstår något så snälla bara fråga.. för ska jag försöka förklara så gott jag kan..
Citera
2012-08-28, 02:22
Medlem
Citat:
han gav mig då en e-mail adress till henne.. som i själva verket var fel. han gav mig fel adress, så inget mail kom fram till henne.... det märkte jag 2-3 veckor försent på grund utav att jag inte var hemma för det var sommar.

Och du tycker att det var deras fel? Please...

Prata med hyresvärden och kom överens om en lösning, svårare än så är det inte.
Citera
2012-08-28, 02:23
Medlem
Sheiks avatar
Det rör ju sig verkligen inte om några stora summor. Har du inte en kompis eller släkt/förälder som kan hjälpa dig med ett räntefritt lån?

Skaffa sedan ett städjobb/mcdonaldsjobb / måla om farsans hus / klipp gräsmattan whatever och återbetala.

Sen borde du lära dig prioritera lite i livet. Har du råd att husera fester och vara borta flera veckor under sommaren, men inte betala en sketen räkning på 1500 kr så bör du tänka om hur du prioriterar.
Citera
2012-08-28, 02:24
Medlem
till en viss del kan det väl vara deras fel ja? jag får en e-mail adress som inte har någon ägare.. och att jag åker bort på en planerade semester, är väl inte mitt fel!
Citera
2012-08-28, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snoogentz
till en viss del kan det väl vara deras fel ja? jag får en e-mail adress som inte har någon ägare.. och att jag åker bort på en planerade semester, är väl inte mitt fel!

Skickar du epost till en email som inte existerar så får du ett svarsmail inom 24 timmar där det står att emailet inte kunde skickas till mottagaren.

Och jo, det är just ditt fel om du inte upptäcker det på 2-3 veckor. Sluta skyll ifrån dig och väx upp.
Citera
2012-08-28, 02:28
Medlem
OffensiveShits avatar
Citat:

Delvist deras fel men även ditt ansvar att kolla att mailen verkligen kom fram. Det kommer alltid fram ett felmeddelande tillbaka inom en kort stund om mailadressen inte existerar. Handlar ju inte om stora summor, sälj något, låna cash från familjen och ta ditt ansvar.
Citera
2012-08-28, 02:32
Medlem
Det jag ville ha svar på är ... varför kronofogden skickat ett brev när jag kommit överens med inkasso om en avbetalningsplan.. vilket jag dessutom har fått hem.. vilket jag dessutom har betala av nu..555 kr för augusti månad.. 4 månader kvar.

Och så har jag kronofogden i röven också...
Citera
2012-08-28, 02:34
Medlem
OffensiveShits avatar
Citat:
Det jag ville ha svar på är ... varför kronofogden skickat ett brev när jag kommit överens med inkasso om en avbetalningsplan.. vilket jag dessutom har fått hem.. vilket jag dessutom har betala av nu..555 kr för augusti månad.. 4 månader kvar.

Och så har jag kronofogden i röven också...

Ring dem är mitt förslag och försök få en förklaring till allt. Det är väl det mest logiska?
Citera
2012-08-28, 02:36
Medlem
mja.. jag får göra det kanske onödigt att ens göra en tråd, ska ta mitt ansvar och betala så klart. men vill först diskutera med dem varför inkasso blandat in kronofogden när jag varit i kontakt med dem och delat upp min betalning..
Citera
2012-08-28, 03:28
Medlem
Din skuld hos Securitas är inte betald, inkasso tar över, du har gjort en muntlig överenskommelse med dem(man ska alltid ha allt i skrift gällande sånt här),inkasso förbehåller sig inga förpliktelser om att informera andra än den orginalfakturan kommer i från, för man kan te.x bestrida den och då får man inte föra inkasso för det bryter mot lagen. Så kort och gott fakturan som inte är betald till Securitas ser din idiotiska hyresvärd och då har han bett kronofogden om hjälp.

Du löser allt det här genom några samtal, tar max 30 min.

Förövrigt förstår jag inte hur man kan misslyckas med att göra betalningar för saker man blivit fakturerad för.
Citera
2012-08-28, 03:46
Medlem
Här kommer livsavgörande tips till dig. Följer du dessa finns det hopp om ett hyfsat liv för dig. Följer du INTE detta är det nog kört för dig.

1) Betala in exakt allting du "är skyldig" utan att ifrågasätta!
2) Sluta med fester/störa grannar/skitohyfsad attityd!
3) Håll ut de åren du kommer ha betalningsanmärkningar tills de försvinner!
4) Därefter har du åtminstone en chans i ditt liv!

OBS! Skriver detta i all välmening då jag sett så många med din attityd förstöra sina liv.

PS. Sluta hitta fel hos andra så länge du själv inte sköter dig!
Citera
2012-08-28, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001
Här kommer livsavgörande tips till dig. Följer du dessa finns det hopp om ett hyfsat liv för dig. Följer du INTE detta är det nog kört för dig.

1) Betala in exakt allting du "är skyldig" utan att ifrågasätta!
2) Sluta med fester/störa grannar/skitohyfsad attityd!
3) Håll ut de åren du kommer ha betalningsanmärkningar tills de försvinner!
4) Därefter har du åtminstone en chans i ditt liv!

OBS! Skriver detta i all välmening då jag sett så många med din attityd förstöra sina liv.

PS. Sluta hitta fel hos andra så länge du själv inte sköter dig!

nu ligger det ju till så att jag inte har råd att betala dem... har råd med en avbetalning.. 500 kr i månaden, inte mer.. kan inte låna utav någon, för jag har redan lånat tillräckligt..

och betalar jag inte inom 3 veckor blir jag vräkt.. kul liv
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in