2012-08-27, 23:48
Medlem
halloj!

Har två frågor angående Xbox 360 hårddiskar.

1. Är sugen på att köpa en Xbox 360 Slim. Eftersom min nuvarande börjar bli lite rostig. Kan jag från min nuvarande Xbox 360 (Arcade, med hårddisk) som innehåller en massa nedladdade grejer från Xbox Live föra över dem till den nya Xbox-hårddisken (eftersom hårddiskarna inte är likadana så kan man väl bara inte byta hårddisk?) Skulle ju vara sjukt tråkigt om det inte gick att använda det nedladdade jag har.

Det leder till min andra fråga:

2. Jag har en ännu äldre Xbox 360 (Premium, tror jag det hette) som jag köpte när hela kalaset var nytt. Den var chippad och blev bannad från live. Därför köpte jag en ny. Men på den hade jag också saker nedladdade från Live som jag skulle vilja spela.

Så min andra fråga är: Kan jag ta hårddisken från min gamla Premium och sätta på den på min nuvarande Arcade, eller kommer min nuvarande på något vis också bli bannad? Även fast jag inte går Online med den?

Kanske blev lite krångligt, men hoppas nån Xbox-Mästare kan hjälpa mig.
Citera
2012-08-28, 00:18
Medlem
Dezhs avatar
1. Ja, gör en licenstransfer och sedan ladda ner det du behöver igen, gratis såklart.

2. Ja, det skall gå att ta din "bannade" Xbox 360 Premium-HDD till din Xbox 360 Arcade och koppla in den utan att äventyra ditt Arcade 360. Överföringen av filer kommer ta lång tid, men jag rekommenderar dig att du gör det offline (utdragen ET.-kabel d.v.s.).

Ordningen jag skulle gjort det i är:
Flytta spel, saves, konton och andra filer från Premium-HDD:n till Arcade-HDD:n offline. När du ser att inget skumt har skett med din Arcade-HDD efter uppkoppling så överför sedan materialet du behöver från Arcade HDD:n till din Slim HDD och sedan gör du en licenstransfer via den Gamertag Profilen du har tänkt att använda i framtiden.

Note: Premium är en nyare version av Xbox 360 än vad Arcade är.
Citera
2012-08-28, 14:15
Medlem
okej, vad bra att det inte blir nå problem. Men hur flyttar jag över saker från min bannade xbox till min nuvarande xbox? ska man göra det via någon sladd? och sen, hur gör man en licenstransfer? Är inte så hajj på såna här saker som du kanske märker

Note: Då heter den väl inte premium då, kan det ha varit Core? för jag har för mig Core blev arcade eller nå sånt.
Citera
2012-08-29, 14:49
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoadZombie
okej, vad bra att det inte blir nå problem. Men hur flyttar jag över saker från min bannade xbox till min nuvarande xbox? ska man göra det via någon sladd? och sen, hur gör man en licenstransfer? Är inte så hajj på såna här saker som du kanske märker

Note: Då heter den väl inte premium då, kan det ha varit Core? för jag har för mig Core blev arcade eller nå sånt.
Digital Rights Management för Xbox 360
Använd överföringskabeln för Xbox 360-hårddisken
Ska även fungera med ett USB-minne antar jag.
Stöd för USB-flashminne för Xbox 360

Du kan bara flytta över licenserna via den första länken och sedan ladda ner sakerna från början till den nya konsolen när du är inloggad på den med rätt gamertag. Vill du inte ladda ner igen är det bara att använda en sådan där kabel/USB.
Citera
2012-08-30, 22:31
Medlem
Dezhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoadZombie
Så är det ja - om jag inte är helt ute och cyklar. Fina Gubben hjälpte dig med resten hoppas jag.
Citera
2012-09-01, 12:48
Medlem
ja tror jag har förstått allt nu, ska fixa det sen. Tack för hjälpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in