2012-09-13, 23:51
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av castaneda
En MYCKET bra fråga...för att förstå hur det ligger till får du tänka på hur människan under alla år haft föreställningar om andar/gudar/tomtar och annat..om du då betänker det jag beskrivit tidigare..om dessa varelser(vill förtydliga för de som inte läst alla " mina trådar" här på fb..att de varelser jag talar om här är inte de vampyrer som denna tråd beskriver).dvs..att dom speglar det som finns i männskans inre..speciellt då det gäller just föreställningar(detta förhållande ändras med tiden..om individens kunskaper ökar..det finns en viss punkt där dom slutar att spegla människans inre..då det inte längre fyller någon funktion).

Människan har i alla tider fött och gött föreställningar om fenomen dom inte begriper..allt från jordandar..till olika gudar..

Så för att svara på din fråga..så blir svaret att OM..du tror på andar..så speglar dom andar...här finns även en djupt liggande motiv,som inte har direkt med speglingar att göra..och det är att det ligger i varelsers intresse att "odla" människans föreställningar..detta i sin tur beror på att föreställningar om verkligheten hindrar människan att SE verkligheten så som den faktiskt är..och att se verkligheten så som den faktiskt är ligger inte i dessa varelsers intresse.

Aha. Har du någon annan källa än digsjälv? Ofta så finns allt beskrivet av flera, men i dethär fallet verkar du va ensam. Så ja får nog säga att ja tror de är bull.

Lycka till med resorna genom dimensionerna. Vill du ha tips så finns det ett pulver vid namn MXE som skickar dig rätt ut i universum.
Citera
2012-09-14, 02:08
Medlem
Busfroe1s avatar
Vampyrer glittrar i solljus, hallå har ingen sett twilight?

Skämt o sido, alltså det är lite skrämmande när man läser sådant här, "en vampyr på 150cm kröp upp på mig när jag sov och försökte suga ut min livsenergi" (vad i helvete???).... Jag menar kom igen, denna tråden hör snarare hemma i knarkforumet och du borde skriva din historia om när du trippade nått så in i helvete istället för det du skriver är bara knäppt på alla sätt och vis.

Och till framtida svar på detta så är svaret nej, jag har aldrig upplevt något sådant här. Ni kommer väll säga att jag inte kan påstå att det är skitsnack, men jo det kan jag faktiskt göra, för det hela handlar om att TS har antingen tagit något skumt preparat eller helt enkelt tittat på för mycket tv.
Citera
2012-09-14, 03:28
Medlem
awleckzs avatar
Okej kan TS lära sig skriva som folk?

Sluta med ".." efter varje mening och sen börja med liten bokstav efter det. Otroligt drygt att läsa och sen är "bevisen" på ämnet helt vrickade och vilseledande.
Citera
2012-09-14, 03:32
Medlem
IamThats avatar
Jag tror att medvetandet och dess sinne (tankar och känslor genom intention) skapar det vi kallar verklighet, oavsett om man kallar det fysik verklighet, dröm eller astralplan.

Vad du upplever Castaneda kan vara verklighet för dig och diverse individer, men såvida du inte får med dig dessa och kan tala från ett kollektivt perspektiv om fenomenet kommer självklart ingen att ta era(?) förnimmelser på något sorts allvar.

Om jag säger att jag och 50 elever upplever att andar inte finns utan i själva verket är magiska tomtenissar som livnär sig på julanda, tror du mig då? Jag säger självklar att samtliga av mina elever uppvisar liknande fakta i div. studier.

Och om du inte vill upplysa folk med trovärdigt underlag - vad är det du Verkligen vill?

Mvh
IamThat
Citera
2012-09-14, 04:39
Medlem
Speisewagens avatar
Astral projektion? Klardrömmande?

Hur kom du till den slutsatsen att det måste vara vampyrer?

Citera
2012-09-14, 15:05
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panelbeater
Vad är den högsta nivån man kan uppnå på astralplanet?
Vad är syftet med att kunna astral travel etc?
Hur kan jag lita på din information?

Den högsta nivån på astralplanet är den där astralkroppen utför arbete på olika astrala plan utan att den fysiska kroppen är medveten om att astral kroppen saknas..det är först vid återföreningen som det arbete som astral kroppen utfört delas med den ysiska kroppen..och jag kan försäkra att DET..är en upplevelse som heter duga.

Syftet varierar..beroende på vem du frågar..och även på vilken nivå en människa kan färdas på det astrala planet.Mitt eget syfte är att öka kunskaper om det astrala planet..och via det astrala planet öka kunskaper om den fysiska verkligheten.Kunskapen i sig har det primära syftet att expandera medvetandet.

Hur ska du kunna lita på den information jag delar med mig av här på fb ??..ingen lätt fråga att besvara..helt enkelt därför att du är inte en av mina elever..basen för elevskapet med mig som lärare är en grundmurat förtroende..detta kan ENDAST uppnås genom att det jag säger till mina elever..de övningar jag ger..de anvisningar jag kommer med ALLTID stämmer..inte en enda stavelse får vara fel..när eleven arbetat med dessa förutsättningar under en tid..så samlar eleven erfarenheter och kunskaper..och ser via egna erfarenheter att det jag säger stämmer..så byggs förtoendet upp..tills den är grundmurad..vilket är en förutsättning för att avancerat andligt arbeta skall kunna utföras så säkert det bara går.

Då det gäller människor som via olika kanler kommer ikontakt med mig..ställer frågor..ifrågasätter..undrar..och kommer slutligen till den frågan du själv ställer..HUR kan jag lita på att det du säger är sant...så säger jag..det kan du inte...inte om du inte är villig att efter bästa förmåga undersöka saken själv..och därmed bekräfta eller förkasta det jag säger.

Studerar du olika skrifter i en mängd olika andliga frågor..så kan du ställa samma frågor där..gång på gång..med den skillnaden att dom flesta källor lämnar dig att TRO på vad skrifterna lär(undantag finns)..eller TRO på något annat..MEN..vill du verkligen veta så är det upp till dig att att reda på fakta...vilket ärligt talat inte är lätt..då det dels kräver oerhört mycket inre arbeta av dig..och dels i de allra flesta fall kräver undervisning..och då det gäller undervisning kommer du att ställas inför nästa problem..VEM..är kompetent nog..vems kompetens kommer att leda dig längst??
Citera
2012-09-14, 15:20
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
Aha. Har du någon annan källa än digsjälv? Ofta så finns allt beskrivet av flera, men i dethär fallet verkar du va ensam. Så ja får nog säga att ja tror de är bull.

Lycka till med resorna genom dimensionerna. Vill du ha tips så finns det ett pulver vid namn MXE som skickar dig rätt ut i universum.

Som du vet..TRO skall man göra i kyrkan..men det blir ju allt glesare i bänkraderna..så snart kommer du att känna dig ganska ensam där..och har du otur så får du lyssna på en svavelosande prälle..som i 3 timmars tid predikar tomma ord.

Annars tycker jag faktiskt att du gör helt rätt(VA..va fan säger karlskrället!! )..önskade jag kunde leva kvar i samma bubbla som du fortfarande lever i..tryggheten av att inget veta..hade jag varit Jesus..den stackars sate..så hade dom spikat upp mig på ett kors..sedan tagit ner mig..och för säkerhets skull spikat upp mig en gång till.
Citera
2012-09-14, 15:27
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busfroe1
Vampyrer glittrar i solljus, hallå har ingen sett twilight?

Skämt o sido, alltså det är lite skrämmande när man läser sådant här, "en vampyr på 150cm kröp upp på mig när jag sov och försökte suga ut min livsenergi" (vad i helvete???).... Jag menar kom igen, denna tråden hör snarare hemma i knarkforumet och du borde skriva din historia om när du trippade nått så in i helvete istället för det du skriver är bara knäppt på alla sätt och vis.

Och till framtida svar på detta så är svaret nej, jag har aldrig upplevt något sådant här. Ni kommer väll säga att jag inte kan påstå att det är skitsnack, men jo det kan jag faktiskt göra, för det hela handlar om att TS har antingen tagit något skumt preparat eller helt enkelt tittat på för mycket tv.

Eftersom du skriver att du inte vill ha ett svar på ditt inlägg..så måste jag givetvis ge dig ett

Nej det är inte skitsnack..det faktum att du inte TROR på det jag skriver här under denna tråd..är en högst personlig åsikt från din sida..så för dig ÄR det jag skriver skitsnack..och jag kan försäkra dig att det finns OFATTBART många skisnackare i världen..du får helt enkelt TRO att jag är ytterligare en av dom
Citera
2012-09-14, 15:28
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av castaneda
Som du vet..TRO skall man göra i kyrkan..men det blir ju allt glesare i bänkraderna..så snart kommer du att känna dig ganska ensam där..och har du otur så får du lyssna på en svavelosande prälle..som i 3 timmars tid predikar tomma ord.

Annars tycker jag faktiskt att du gör helt rätt(VA..va fan säger karlskrället!! )..önskade jag kunde leva kvar i samma bubbla som du fortfarande lever i..tryggheten av att inget veta..hade jag varit Jesus..den stackars sate..så hade dom spikat upp mig på ett kors..sedan tagit ner mig..och för säkerhets skull spikat upp mig en gång till.

Du snackar ju bara bull. Vill du veta något som är verkligt dock så kan du kolla här https://www.flashback.org/t531470

Jag lever inte i nån bubbla. Jag är öppen för allt, men inte för att en (1) tjomme påstår att han ser osynliga vampyrer pga sina astralresor.
Citera
2012-09-14, 15:33
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awleckz
Okej kan TS lära sig skriva som folk?

Sluta med ".." efter varje mening och sen börja med liten bokstav efter det. Otroligt drygt att läsa och sen är "bevisen" på ämnet helt vrickade och vilseledande.

Måste stanna upp...och beundra dina lärda rader..hur i helvete kunde du få in så mycket negativt på så få rader allt jag skriver är drygt att läsa..sedan är allt jag skriver vrickat och vilseledande..jag är full av beudran.D
Citera
2012-09-14, 15:40
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamThat
Jag tror att medvetandet och dess sinne (tankar och känslor genom intention) skapar det vi kallar verklighet, oavsett om man kallar det fysik verklighet, dröm eller astralplan.

Vad du upplever Castaneda kan vara verklighet för dig och diverse individer, men såvida du inte får med dig dessa och kan tala från ett kollektivt perspektiv om fenomenet kommer självklart ingen att ta era(?) förnimmelser på något sorts allvar.

Om jag säger att jag och 50 elever upplever att andar inte finns utan i själva verket är magiska tomtenissar som livnär sig på julanda, tror du mig då? Jag säger självklar att samtliga av mina elever uppvisar liknande fakta i div. studier.

Och om du inte vill upplysa folk med trovärdigt underlag - vad är det du Verkligen vill?

Mvh
IamThat

Undrar om du verkligen tänkt igenom det du säger här??skulle det stämma det du säger så faller ALLT som andra skrivit om sina upplevelser inom samma kategori..så vad är det DU verkligen vill

Alla upptäckter..oavsett inom vilket område det rör sig om..är alltid individuella..innan dom blir kollektiva..så även i detta fallet..jag delar här på fb av mina och en del av mina elevers erfarenhet..och dessa erfarenheter som jag delar med mig av här på fb,kommer med tiden bli allt fler människors erfarenhet.
Citera
2012-09-14, 15:43
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speisewagen
Astral projektion? Klardrömmande?

Hur kom du till den slutsatsen att det måste vara vampyrer?

Dels genom att ha gjort egna iakttaglser då dom angriper en människa(iakttagelser som är gjorda vid ett stort antal tillfällen)..dels genom att en del av mina elver gjort samma iakttagelser,,dels genom att närmare ha bekantat mig med dem..lärt mig en hel del om deras vanor..hur dom lever och rör sig bland folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in