Citat:
Ursprungligen postat av castaneda
En MYCKET bra fråga...för att förstå hur det ligger till får du tänka på hur människan under alla år haft föreställningar om andar/gudar/tomtar och annat..om du då betänker det jag beskrivit tidigare..om dessa varelser(vill förtydliga för de som inte läst alla " mina trådar" här på fb..att de varelser jag talar om här är inte de vampyrer som denna tråd beskriver).dvs..att dom speglar det som finns i männskans inre..speciellt då det gäller just föreställningar(detta förhållande ändras med tiden..om individens kunskaper ökar..det finns en viss punkt där dom slutar att spegla människans inre..då det inte längre fyller någon funktion).
Människan har i alla tider fött och gött föreställningar om fenomen dom inte begriper..allt från jordandar..till olika gudar..
Så för att svara på din fråga..så blir svaret att OM..du tror på andar..så speglar dom andar...här finns även en djupt liggande motiv,som inte har direkt med speglingar att göra..och det är att det ligger i varelsers intresse att "odla" människans föreställningar..detta i sin tur beror på att föreställningar om verkligheten hindrar människan att SE verkligheten så som den faktiskt är..och att se verkligheten så som den faktiskt är ligger inte i dessa varelsers intresse.
Människan har i alla tider fött och gött föreställningar om fenomen dom inte begriper..allt från jordandar..till olika gudar..
Så för att svara på din fråga..så blir svaret att OM..du tror på andar..så speglar dom andar...här finns även en djupt liggande motiv,som inte har direkt med speglingar att göra..och det är att det ligger i varelsers intresse att "odla" människans föreställningar..detta i sin tur beror på att föreställningar om verkligheten hindrar människan att SE verkligheten så som den faktiskt är..och att se verkligheten så som den faktiskt är ligger inte i dessa varelsers intresse.
Aha. Har du någon annan källa än digsjälv? Ofta så finns allt beskrivet av flera, men i dethär fallet verkar du va ensam. Så ja får nog säga att ja tror de är bull.
Lycka till med resorna genom dimensionerna. Vill du ha tips så finns det ett pulver vid namn MXE som skickar dig rätt ut i universum.
)..önskade jag kunde leva kvar i samma bubbla som du fortfarande lever i..tryggheten av att inget veta..hade jag varit Jesus..den stackars sate..så hade dom spikat upp mig på ett kors..sedan tagit ner mig..och för säkerhets skull spikat upp mig en gång till.