• 1
  • 2
2005-03-29, 01:07
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idoru
Låter intressant, var får man egentligen tag på citronsyra o dyl? Knappast Coop Forum väl?

Jo, det finns i livsmedelsaffärer
Citera
2005-03-29, 01:13
Medlem
tjoffemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
Sov gott!

Men en varning kanske är på sin plats trots allt. Det blir som sagt rätt surt, men jag för min del tycker om sura saker (kan t ex få för mig att dricka ren pressad citronsaft bara för att det är så gott). Kanske kan man hälla i lite socker också? Men prova du, farligt är det iallafall inte...

Jag gillar om pressade citroner..och lime. Det där blir finfint, struntar i sockret
Citera
2005-03-29, 01:13
Medlem
Gravity2s avatar
Citat:
Låter intressant, var får man egentligen tag på citronsyra o dyl? Knappast Coop Forum väl?
Jo
Citera
2005-03-29, 01:25
Medlem
Citat:
Jo då! Bland bakartiklar och sån't finns små påsar. Bikarbonat tror jag egentligen är tänkt att användas ungefär som bakpulver, och citronsyra använder man bl a när man kokar marmelad. Att det fräser och bubblar beror antagligen på någon kemisk reaktion - att bikarbonat är basiskt och citronsyra surt eller så (Rätta mig gärna om jag har fel, kemi och fysik är inte min starka sida).
Citera
2005-03-29, 01:35
Medlem
tjoffemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
Jo då! Bland bakartiklar och sån't finns små påsar. Bikarbonat tror jag egentligen är tänkt att användas ungefär som bakpulver, och citronsyra använder man bl a när man kokar marmelad. Att det fräser och bubblar beror antagligen på någon kemisk reaktion - att bikarbonat är basiskt och citronsyra surt eller så (Rätta mig gärna om jag har fel, kemi och fysik är inte min starka sida).

Brukar du ta ungefär lika mycket av varje eller
Citera
2005-03-29, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjoffeman
Brukar du ta ungefär lika mycket av varje eller
Ja. Jag har ett glas kallt vatten, så häller jag samtidigt ur båda påsarna tills det bubblar ordentligt. Det kanske rör sig om några teskedar av varje ungefär.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in