2012-09-01, 23:55
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
" Är revisor så jag själv är min källa" Är du godkänd, auktoriserad eller wannabe revisor?

Spelar roll, Darserman har rätt i vad han säger. Dock så registrerades hennes företag för 2 år sedan så om hon inte ansökt om uppskov så börjar det bli jäkligt sent att ta tag i den biten.
Citera
2012-09-02, 00:00
Medlem
Jada.Stevenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Det skriver hon också om:

Har hon redovisat detta i sin enskilda firma? Knappast...

Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Företaget startade hösten 2010 så om hon haft den omsättning (över 1 miljon) under 2011 som påstås så borde hon inte kunna ha årsmoms utan skall momsa betydligt oftare under 2012 typ var tredje månad..

Men troligtvis har hon inte bokfört alla inbetalningar så företaget har väl inte formellt haft så stor omsättning utan pengarna har väl hamnat i hennes egen ficka direkt...

Intressant inlägg...
Citera
2012-09-02, 00:29
Medlem
henki420s avatar
Ok - jag blev rättad för tre sidor sedan. Har inte haft några enskilda firmor.

För att återgå till ämnet har hon enligt egen utsago haft verksamhet i bolaget som konsult och sömmerska innan webshopen öppnade.

Citat:
2011-12-01 13:59:57
Kategori: - (2) Kommentarer
I väntan på att min riktiga webshop ska bli färdig har jag nu skapat en bloggshop!

Så in och kika!
http://annaamandasbloppis.blogg.se/

Citat:
Webshoppen är öppen!!
2011-12-09 16:20:29
Nuuu är äntligen min webshop up and running!!

Jag sitter på rosa moln och studsar av iver! ;D

och så kom första beställningen:
Citat:
2011-12-09 18:08:33
Kategori: - (0) Kommentarer
Nej nu måste jag ta mig i sängen Är alldeles yr och sprallig på samma gång!

Dags att få något i magen så huvudet kan börja fungera igen!

Jag har ju en order att ta hand om!! ;D

Jag som legat vaken i flera nätter och tänkt att det kanske inte blir så bra med webshopen trots allt.. Men nu när jag fick den nya designen och allt blev klart känns det toppen igen Plus att jag har en sjuherrans massa fler produkter att ladda upp!

Åh vad det här är spännande!

En annan kul text med titeln
Jag har blivit expert på självpepp
Citera
2012-09-02, 08:22
Moderator
Gromguttens avatar
Grymma mängder tomgångspostat OT och chattande raderat.

/Mod
Citera
2012-09-02, 08:26
Medlem
Le-Hericons avatar
Citat:
Företaget startade hösten 2010 så om hon haft den omsättning (över 1 miljon) under 2011 som påstås så borde hon inte kunna ha årsmoms utan skall momsa betydligt oftare under 2012 typ var tredje månad..

Men troligtvis har hon inte bokfört alla inbetalningar så företaget har väl inte formellt haft så stor omsättning utan pengarna har väl hamnat i hennes egen ficka direkt..

.
Njae... Hon skrev i bloggen något i stil med "detta blir året då jag gör min första miljon" - felstavat och eländigt. Året hon avsåg var - och är - 2012.

Jag tror dock att den miljonen inte riktigt kommer att infinna sig.
Citera
2012-09-02, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le-Hericon
Njae... Hon skrev i bloggen något i stil med "detta blir året då jag gör min första miljon" - felstavat och eländigt. Året hon avsåg var - och är - 2012.

Man slutar aldrig förvånas. Tids nog inser även hon sina begränsningar. Tids nog..
Citera
2012-09-02, 10:47
Medlem
Citat:
Alla uppgifter som inte är personuppgifter kan de ge ut direkt om det inte finns någon sekretess på dem (t.ex. pga att det pågår en förundersökning). Tulldeklarationer för enskilda bolag innehåller inga personuppgifter och skall därför kunna lämnas ut i helhet.

Är det så att hennes firma importerat en mängd varor så finns det nog ganska många deklarationer och man kan då kanske bara begära en förteckning över dem och de varuvärden som ingår.

Om tullen inte vill lämna ut uppgifter så finns det alltså sekretess som innebär att utredning pågår och det kan t.ex. innebära att en varusändning stoppas pga att det undersökts och man hittat en piratkopia. Men det kan också vara polisen som påbörjat en förundersökning och kopplat in tullen på den.

Om det är så som det säger så är det ju givet med ett samtal till tullen imorgon för att se vad som finns där!
Citera
2012-09-02, 10:52
Medlem
Jada.Stevenss avatar
Citat:

Stämmer bra att Amanda Sjöström syftade på 2012
Citera
2012-09-02, 12:31
Medlem
Citat:

Var inte så negativ! Året är inte slut än och med tanke på att all publicitet är bra publicitet så kommer hon säkert att få massor av nya kunder efter den här härvan.

Sitter någon inne på info om hur flickebarnet har hanterat de senaste dagarnas kaos?
Citera
2012-09-02, 12:53
Medlem
Schibsteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caddoux
Var inte så negativ! Året är inte slut än och med tanke på att all publicitet är bra publicitet så kommer hon säkert att få massor av nya kunder efter den här härvan.

Sitter någon inne på info om hur flickebarnet har hanterat de senaste dagarnas kaos?

Med 400 000 läsare på Flashback så bör det nog hanteras med bensodiazepiner, teknisk avskärmning och långa skogspromenader
Citera
2012-09-02, 15:27
Medlem
Jada.Stevenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GossipGirl
Om det är så som det säger så är det ju givet med ett samtal till tullen imorgon för att se vad som finns där!

Ser fram emot detta Är hennes fb fortfarande borttagen eller är den dold för de som inte är vän med henne?
Citera
2012-09-02, 21:34
Medlem
Vad händer med den söta röda lilla Citroën-bilen som hon leasat nu då? Kommer bilfirmans starke man och hämtar den? Eller är det kanske Kronofogdens uppgift.

Tråden har varit lite avslagen idag söndag, igår kväll var det tydligen Troll-afton med minhembio, hoppas det händer lite mer nu till veckan som kommer.

Tack till er som grävt fram fakta och sparat ner bloggsidor och annat som bevis hittills.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in