2011-12-06 10:57:20
Kategori: - (0) Kommentarer
Ja det känns så. Att jag blivit lite av en expert på självpeppande
Ni vet när man, som alla människor gör ( I guess? ), känner sig lite nere ibland. Det kan vara som för mig, man har inget jobb, eller jo jag har ju jobb, men ett ensamt jobb :P, man har vänner här och där och familj här och där, man känner sig lite rastlös av vad man vill göra med sitt liv och vad man vill bli när man är stor och lite andra världsliga I-landsproblem, som man alltid, ja jag vågar nästan säga alltid, sätter sig i själv.
Som för mig nu tex, det är ju mitt eget fel att jag inte har något nytt jobb, för jag har inte sökt och ansträngt mig tillräckligt, det är mitt eget fel att jag flyttat från mina gävlevänner, det är mitt eget fel att jag inte håller fast vid nya bekantskaper och det är jag själv som sätter stress på mig att få sitt drömjobb vid 22-års ålder.
Ja så varför deppa då för? Det är som att klaga på sig själv och på något man kan göra något åt. Så då slutar man med det helt enkelt
Så om man känner sig lite nere, tänk på varför, tänk sedan varför det är på det sättet och sen ändrar du det.
Det som kanske är svårt för alla och som säkert varit svårt för mig med är att när man tänker att man ska ändra på det ska vill man göra det på studs, på en gång. Men det går ju inte, det fattar väl vem som helst :P
Så tips till alla mimi-deppisar, tänk efter en extra gång, gläd dig över vad du har, och tänk långsiktigt, och sedan för stunden.
Och vipps så är man super glad
Man försummar bara andra i sin omgivning att inte vara glad inför dom.
Den här hysteripressen som alla har idag, ung som gammal, att man ska vara topp bäst på allt hela tiden, den tar kål på folk! Så var realistisk!
Jag brukar ju få för mig att skriva sånna här tanke-inlägg då coh då, oftast inte så bra för många missförstår jämt. Men skit sammma det är min blogg
Så back till happy, I Loe My life ♥
Det är min nya filosofi sedan en tid tillbaka och nu är jag ytterstsällan deppig
Det beror ju såklart också på allt man har att glädjas av, en underbar sambo, en underbar familj, underbara vänner, ett vackert hus och massa välbemående
Heheh nu ska jag jobba :P
Puss