2012-08-31, 14:11
Medlem
GundeSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g3n3ral
Nu har jag hittat något intressant. Googlade "paket från annaamanda.se" och om man scrollar ner lite till denna bilden: http://tinyurl.com/9g6kcvr och håller musen över, så ser man vad det har stått i bloggen och det är följande "Fick precis ett mail från Posten på Arlanda! Och alla mina paket...". Blir så frustrerad! Vill verkligen veta vad det mer stod, men har min misstankar. De har antagligen beslagtagit paketen på något sätt.

Här har vi också något intressant:Kviterad av Amanda Sjöström(DHL paket) 12 Augusti 2012: http://www.dhl.se/content/se/sv/express/godssoekning.shtml?brand=DHL&AWB=7402669282%0D%0A

Hon har alltså inte använt sig av dropshipping vilket är bekräftat. Hon har beställt söttre volymer eftersom de är skickade med DHL och de är hårdast med moms i alla fall hårdare än Posten AB.

"Åååh vad glad jag blev nu!

Fick precis ett mail från posten på Arlanda! Och alla mina paket som jag skrev var på vift tidiagre har kommit till rätta och komemr idag och imorgon

Weeei såå glad!

Nu kan mina stackars kunder äntligen få sina leveranser!! "

Står i hennes blogg
Citera
2012-08-31, 14:15
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g3n3ral
Nu har jag hittat något intressant. Googlade "paket från annaamanda.se" och om man scrollar ner lite till denna bilden: http://tinyurl.com/9g6kcvr och håller musen över, så ser man vad det har stått i bloggen och det är följande "Fick precis ett mail från Posten på Arlanda! Och alla mina paket...". Blir så frustrerad! Vill verkligen veta vad det mer stod, men har min misstankar. De har antagligen beslagtagit paketen på något sätt.

Här har vi också något intressant:Kviterad av Amanda Sjöström(DHL paket) 12 Augusti 2012: http://www.dhl.se/content/se/sv/expr...02669282%0D%0A

Hon har alltså inte använt sig av dropshipping vilket är bekräftat. Hon har beställt söttre volymer eftersom de är skickade med DHL och de är hårdast med moms i alla fall hårdare än Posten AB.

Det där är för övrigt en ganska dyr flygfrakt men bara ett kolli. Importerar man t.ex. skor så brukar leveransen vara uppdelad i flera kollin. Men det är väl bara att kontakta tullen och fråga vad försändelsen innehöll (dessa uppgifter är offentliga)
Citera
2012-08-31, 14:15
Medlem
Jag tror inte ett ögonblick på att paket varit på vift. Det är bara en ursäkt från hennes sida för att lägga skulden på någon annan än på henne själv.

Man får ALLTID trackingnummer och paketen är superenkla att spåra.

Troligt att det just är You know you love me-bruttans paket som är på vift än en gång!
Citera
2012-08-31, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det där är för övrigt en ganska dyr flygfrakt men bara ett kolli. Importerar man t.ex. skor så brukar leveransen vara uppdelad i flera kollin. Men det är väl bara att kontakta tullen och fråga vad försändelsen innehöll (dessa uppgifter är offentliga)

Det kan ha varit kanske en större kartong med 2-3 par skor och sen lite annat smått och gott. Det är synd att man inte kan se vikt på paketet. Ska se om jag hinner att ringa tullen idag.
Citera
2012-08-31, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GossipGirl
Jag tror inte ett ögonblick på att paket varit på vift. Det är bara en ursäkt från hennes sida för att lägga skulden på någon annan än på henne själv.

Man får ALLTID trackingnummer och paketen är superenkla att spåra.

Troligt att det just är You know you love me-bruttans paket som är på vift än en gång!

Sedan behöver ju inte "alla" paket ha försvunnit heller... Hon kan ju faktiskt ha gjort "riktiga" försäljningar då och då, för att ha liiite bevis som visar att hon faktiskt bedriver en försäljning.

Och det där med Arlanda-historien kan hon ju faktiskt använda i sin (ex)blogg där hon öppet kan visa för sina läsare att paket faktiskt hamnar på vift...

Hade jag bedrivit skoförsäljning på detta sätt, och paket hade kommit på vift, så hade jag ju fört tillbaka pengarna till kunden i fråga (sen får kunden återkomma om paketet faktiskt kommer tillbaka, om denne vill).
Men Amanda Sjöström verkar ju ha hållt (förbrukat) pengarna och sedan kommit med ursäkter istället...
Citera
2012-08-31, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamHawk
Sedan behöver ju inte "alla" paket ha försvunnit heller... Hon kan ju faktiskt ha gjort "riktiga" försäljningar då och då, för att ha liiite bevis som visar att hon faktiskt bedriver en försäljning.

Och det där med Arlanda-historien kan hon ju faktiskt använda i sin (ex)blogg där hon öppet kan visa för sina läsare att paket faktiskt hamnar på vift...

Hade jag bedrivit skoförsäljning på detta sätt, och paket hade kommit på vift, så hade jag ju fört tillbaka pengarna till kunden i fråga (sen får kunden återkomma om paketet faktiskt kommer tillbaka, om denne vill).
Men Amanda Sjöström verkar ju ha hållt (förbrukat) pengarna och sedan kommit med ursäkter istället...

Det är väl så hon har jobbat..... Tagit vinsten och betalt av andra skulder samt levt lyxliv för.
När sen folk vill ha tillbaka sina pengar har hon inte kunnat eller rent av inte velat betala tillbaka. "Vaddå? Varan kommer ju. Det är ju bara å vänta ju......"
Citera
2012-08-31, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweElastic
Det är väl så hon har jobbat..... Tagit vinsten och betalt av andra skulder samt levt lyxliv för.
När sen folk vill ha tillbaka sina pengar har hon inte kunnat eller rent av inte velat betala tillbaka. "Vaddå? Varan kommer ju. Det är ju bara å vänta ju......"

Jo, tyvärr så har hon lurat i folk att hon har varor i lager .
När jag köper grejer från Asien över ebay med billigaste fraktsättet, tar det max 30 dagar... börjar det ta mer än 40 dagar, då kan man börja ana ugglor i mossen.

Men när Amandas kunder fått väntat i två månader, så finns det inte längre några ursäkter... Hon har lurat dem.
Citera
2012-08-31, 14:37
Medlem
Jada.Stevenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweElastic

Ska man behöva vänta 6 månader på ett par skor eller en klänning? Något seriösa webbutiker levererar på 2-5 arbetsdagar.
Citera
2012-08-31, 14:40
Medlem
Om man vill höra sig för angående tullen. Var ringer man? Tullverket? Arlanda?
Citera
2012-08-31, 14:44
Medlem
Citat:

Vad är ditt ärende? Jag skickade ett mail till DHL angående den där leveransen som jag postade tidigare och jag får svar senast halv fem.
Citera
2012-08-31, 14:45
Medlem
GundeSs avatar
Citat:

http://www.tullverket.se/, 0771 - 520 520
Citera
2012-08-31, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce

Det verkar inte vara offentliga handlingar. Detta fick jag som svar
"Hej XXX

Denna sändning med sändningsnumret 7402669282 är levererat och är inte ställt till dig. I detta fall får du ta kontakt med mottagaren om du har frågor angående detta.

Vänliga hälsningar
Elin Eriksson
DHL Express"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in