2012-08-27, 12:42
Medlem
jcarlbergs avatar
Är såhär att jag precis köpt eller ja bytt min gamla Xbox mot en Tamiya Hotshot, om vi förutsätter att bilen fungerar så tycker jag att det var ett bra byte då jag hade inte fått mer än 600kr för Xboxen.

Men till mitt problem, var ute och körde ca 10min några tim efter köp och den tvärstannade.
Tog ca 10 sekunder innan den svarade och kom tillbaks, sen åkte jag ut i gräset igen och då stannade den och började istället köra iväg av sig själv, stängde av switchen på bilen samt sändaren men hjälpte inte.
Nu såhär dagen efter så har jag haft den urkopplad och även kopplat ur dem 3 kablarna inuti bilen men den börjar köra av sig själv när dem är inkopplade och jag sätter batteriet till.

Dock för en sekund så svarade den på sändaren vad jag förstog men började sen köra av sig själv.

Den är eldriven, vet inte riktigt vad symptomen kan bero på? och vad jag ska göra då jag laddat batteriet till bilen och bytt till sändaren samt dragit ut kablarna som sagt, säljaren sa att den har fastnat pga lågt batteri men vet inte hur man nollställer det.

Kan notera att gräset var lite blöt ifall det kunde ha haft åverkan.
Senast redigerad av jcarlberg 2012-08-27 kl. 12:47.
Citera
2012-08-30, 17:35
Medlem
Sgt_Stingers avatar
Som jag ser det är det förmodligen batteriet som tar slut, då det är en bil med mekaniskt fartreglage och då fastnar servot när det inte får tillräckligt med ström. Ladda batteriet helt enkelt.
För övrigt är Hotshot en uppskattad vintagemodell!

PMa om det är nåt mer.

EDIT: Ett nytt fräsht NiMh-batteri hade förmodligen gett dig lite längre körtid. Det du har nu är förmodligen på ca 1500-2000mAh, om jag gissar rätt?
Citera
2012-08-30, 19:50
Medlem
Terugflitss avatar
Ok, är den så pass gammal så det sitter mekaniskt reglage på den.
Då är det som föregående skrev skulle jag tippa på.
Det är ju inte BEC på den då heller ju.

Skaffa nya fräsha batterier, och sluta kör innan dom är urdragna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in