2012-08-27, 00:03
Medlem
Empatiuss avatar
Jag är en vanlig kille på 20 år, men jag har en väldigt deprimerande period i mitt liv just nu. Känns som ingen vill umgås med mig längre eftersom ingen hör av sig till mig om det händer något, har ingen tjej på G.. skriver inte ens med någon tjej eftersom ingen verkar vilja skriva med mig. Många som inte svarar alls när jag skriver osv. Kan gå flera dagar utan att jag får ett enda sms.

Min bästa polare säger att han har det exakt likadant nu (fast jag tycker jämt han skriver med folk). Hur som helst, jag har i alla fall honom kvar och vi umgås ganska ofta. Nästa helg har jag huset för mig själv (bor med morsan) och tänkte ha en liten hemmafest för att få träffa folk. Har hört att det kan vara till ens fördel att ordna fester ibland. Folk som har fest hemma hos sig varje helg är sjukt populära har jag märkt, förmodligen av den anledningen.

Så jag behöver lite tips på hur jag ska förbereda denna festen. Jag tror alltid att folk ska tycka det är skittråkigt och gå hem om jag ordnar någonting, men nu skiter jag i om det blir så. Jag har ganska schyssta högtalare och en rätt fet baslåda som jag kan spela musik från. Så jag har bra ljud. Men det känns som det måste till något mer. Ska vi bara sitta vid ett bord och glo eller ska man anordna någonting?

Ska jag bjuda mina "festkompisar" som nästan aldrig hör av sig själva? Har nämligen inget stort umgänge men jag vill gärna bjuda hem några personer jag inte känner så jag får en chans att lära känna dom. Och eftersom det är "mitt" hus så är det ett ganska bra tillfälle känner jag.

Kom gärna med tips på hur jag fixar en skön fest. Ska jag köpa massa öl/sprit och bjuda på? Vill att folk ska känna dagen efter att det var roligt och att dom vill göra om det.

Alla tips uppskattas!
Senast redigerad av Empatius 2012-08-27 kl. 00:10.
Citera
2012-08-27, 00:14
Medlem
Kaaris avatar
Gör en stark bål som du bjuder alla tjejer på, spela skön musik och försök inte för hårt, om du bjuder sköna polare löser det sig efter alkoholens inverka!

Göm undan morsans porslin också!

Lycka till!
Citera
2012-08-27, 00:16
Medlem
Bjud in folk som du inte känner så bra och som du vill lära känna bättre. Vem blir inte glad av en festinbjudan till en ny bekantskap. Dina festkompisar som inte hör av sig kan fungera som isbrytare och ordna en lyckad fest!

//Har testat liknande koncept
Citera
2012-08-27, 00:25
Medlem
Bjud in rätt sällskap så blir allt bra!
Citera
2012-08-27, 00:26
Medlem
Empatiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaari
Gör en stark bål som du bjuder alla tjejer på, spela skön musik och försök inte för hårt, om du bjuder sköna polare löser det sig efter alkoholens inverka!

Göm undan morsans porslin också!

Lycka till!

Tack för tipset

Citat:
Ursprungligen postat av Hakan.Juholt
Bjud in folk som du inte känner så bra och som du vill lära känna bättre. Vem blir inte glad av en festinbjudan till en ny bekantskap. Dina festkompisar som inte hör av sig kan fungera som isbrytare och ordna en lyckad fest!

//Har testat liknande koncept

Det har du rätt i. Tack!
Citera
2012-08-27, 00:45
Medlem
Spatzerarens avatar
Lägg in nycklar och saker du är rädd för i ett rum som du sedan låser.

Att bjuda folk som du inte har så bra kontakt med kan både vara positivt eller negativt.
De kanske börjar inse hur härlig du faktiskt är som person (vilket jag tror att du är)och du får ny kompiskrets.
Eller så kommer de du bjuder att skita i dig och drar dit folk som är oinbjudna och festar "själva" och skiter i dig som har festen.

Antingen så bjuder du lagom med folk som du kan känna dig trygg med och ni har en förbannat trevlig och rolig kväll. Och om det då blir lyckat så kan du ha fest flera gånger och bjuda lite fler varje gång.
Eller så drar du till med ett hej dundrande brak och bjuder definitivt fler än du känner. Men då kan du räkna med oinbjudna också.

Ditt val, jag rekomenderar att ta det första lite lugnare alternativet eftersom jag har varit med om en hel del hemmafester.

Om modern din inte vet om att du ska ha fest, så kommer det ändå bli ett jävla städande för att dölja festen som har varit.. hur du än gör så bered dig.
Men bjud inte färre än 15-20 st.

Lycka till! Hoppas det blir lyckat och att du får framgång i din kompiskrets
Senast redigerad av Spatzeraren 2012-08-27 kl. 00:50.
Citera
2012-08-27, 00:58
Medlem
Empatiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spatzeraren
Lägg in nycklar och saker du är rädd för i ett rum som du sedan låser.

Att bjuda folk som du inte har så bra kontakt med kan både vara positivt eller negativt.
De kanske börjar inse hur härlig du faktiskt är som person (vilket jag tror att du är)och du får ny kompiskrets.
Eller så kommer de du bjuder att skita i dig och drar dit folk som är oinbjudna och festar "själva" och skiter i dig som har festen.

Antingen så bjuder du lagom med folk som du kan känna dig trygg med och ni har en förbannat trevlig och rolig kväll. Och om det då blir lyckat så kan du ha fest flera gånger och bjuda lite fler varje gång.
Eller så drar du till med ett hej dundrande brak och bjuder definitivt fler än du känner. Men då kan du räkna med oinbjudna också.

Ditt val, jag rekomenderar att ta det första lite lugnare alternativet eftersom jag har varit med om en hel del hemmafester.

Om modern din inte vet om att du ska ha fest, så kommer det ändå bli ett jävla städande för att dölja festen som har varit.. hur du än gör så bered dig.
Men bjud inte färre än 15-20 st.

Lycka till! Hoppas det blir lyckat och att du får framgång i din kompiskrets

Ska bara bjuda lagomt med folk. Har haft en hemmafest tidigare i mitt liv, och det kom oinbjudna gäster och mycket från huset blev stulet. Så ska bara bjuda in dom jag känner plus 10 till kanske. Ska även påpeka att dom måste fråga mig först innan dom bjuder in någon annan.

Joda morsan vet om att jag ska ha fest. Hon är dock inte så glad över det eftersom det slutade som det gjorde sist. Menmen. Tack för tipset
Citera
2012-08-27, 01:00
Medlem
Skön musik! Plats i kylen, som någon sa tidigare,
Lås in grejer. Har varit på fest där det försvunnit
märkliga saker, jävla tattare det finns..
Citera
2012-08-27, 01:08
Medlem
Empatiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ihateit
Skön musik! Plats i kylen, som någon sa tidigare,
Lås in grejer. Har varit på fest där det försvunnit
märkliga saker, jävla tattare det finns..

Plats i kylen missade jag att läsa. Självklart en bra idé. Fick ändra i hela kylskåpet sist när folk skulle in med sina saker där. Litet men bra tips, tack!
Citera
2012-08-27, 01:32
Medlem
Ebbzs avatar
Vet inte riktigt vad du har för umgänges-typ eller vad du vill ha för sorts fest.. men detta måste du i alla fall tänka på:
- ha något rum i ditt hem som du kan låsa där du lägger de du inte vill ska gå sönder/ bli stulet.
- alkohol är ett måste. köp lite av varje men minst en flaska med sprit, som du kan använda till shots. köp plastglas också.
- ha någon hink framme om någon behöver spy, ibland kan toaletten vara upptagen och då blir det fett knas om någon kommer spy...
- ha fetaste musiken redo

sen angående vilka du ska bjuda... bjud några ur eller hela festgänget. sen frågar du de som du vet är sköna, socialt kompetenta och kan sköta sig. be dina närmaste vänner ta med sig tjejer de inte "vill ha" så kanske du eller någon av dina polare hittar någon nice tjej. annars kan du faktiskt inleda en konversation med en ytlig bekant och bjuda på din fest.

det är inte så svårt att ha en lyckad fest. ladda bara partyhumöret och va omringad av skönaste folket så går det nog bra lycka till
Citera
2012-08-27, 01:55
Medlem
TheBITs avatar
Övertänk det inte. Musik och umgänge är allt man behöver när det handlar om bärs
Citera
2012-08-27, 01:57
Medlem
Empatiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ebbz
Vet inte riktigt vad du har för umgänges-typ eller vad du vill ha för sorts fest.. men detta måste du i alla fall tänka på:
- ha något rum i ditt hem som du kan låsa där du lägger de du inte vill ska gå sönder/ bli stulet.
- alkohol är ett måste. köp lite av varje men minst en flaska med sprit, som du kan använda till shots. köp plastglas också.
- ha någon hink framme om någon behöver spy, ibland kan toaletten vara upptagen och då blir det fett knas om någon kommer spy...
- ha fetaste musiken redo

sen angående vilka du ska bjuda... bjud några ur eller hela festgänget. sen frågar du de som du vet är sköna, socialt kompetenta och kan sköta sig. be dina närmaste vänner ta med sig tjejer de inte "vill ha" så kanske du eller någon av dina polare hittar någon nice tjej. annars kan du faktiskt inleda en konversation med en ytlig bekant och bjuda på din fest.

det är inte så svårt att ha en lyckad fest. ladda bara partyhumöret och va omringad av skönaste folket så går det nog bra lycka till

Ja, att shotta är ju ett måste. Bra att du sa det
Tack för tipsen!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här