2012-08-25, 20:15
Medlem
Hallå på er!

Lämnade tillbaka ett par byxor som gått sönder idag i affären som jag köpt dem, valde att få pengarna
tillbaka och fick sätta in kortet i kortläsaren, fick ett nytt kvitto på mitt återköp och originalkvittot där returnerad vara var struken.

Men nu när jag loggade in på banken så ser jag att jag inte har några pengar plus idag för mitt återköp. Blev jag lurad eller tar det någon dag innan pengarna kommer in? Trodde det hände direkt när det gällde kortköp!?
Citera
2012-08-25, 20:19
Medlem
trillaomkulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stryptass
Hallå på er!

Lämnade tillbaka ett par byxor som gått sönder idag i affären som jag köpt dem, valde att få pengarna
tillbaka och fick sätta in kortet i kortläsaren, fick ett nytt kvitto på mitt återköp och originalkvittot där returnerad vara var struken.

Men nu när jag loggade in på banken så ser jag att jag inte har några pengar plus idag för mitt återköp. Blev jag lurad eller tar det någon dag innan pengarna kommer in? Trodde det hände direkt när det gällde kortköp!?

Sånt kan ta några dagar...

Om det för övrigt är helg, så får du räkna på några vardagar på helgdagarna då inga transaktioner görs (förutom att de reserveras)
Citera
2012-08-25, 20:38
Medlem
Tack!

Får vänta å se då, tänkte att jag blivit lurad då det inte stod något om kommande betalningar heller, så som det brukar när det t.ex är dagen före löning.
Citera
2012-08-25, 20:42
Medlem
trillaomkulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stryptass
Tack!

Får vänta å se då, tänkte att jag blivit lurad då det inte stod något om kommande betalningar heller, så som det brukar när det t.ex är dagen före löning.

Gjorde dom återbetalningen idag eller efter ~13 igår?

Om ja, så ligger antagligen beloppet som reserverat från deras konto och kommer inte köras i bank-systemet förens Måndag.

Du har ju kvitto på återköpet så du kan vara lugn
Citera
2012-08-25, 21:05
Medlem
Det är 1-3 bankdagar som gäller.

Alltså Måndag, tisdag eller onsdag eftersom det är helg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in