2012-08-25, 18:32
Medlem
Hejsan, köpte 2 stycken Acer Aspire 5750G i julas. En till mig och en till tjejen.

Självfallet så orkar kvinnan knacka på datorn så hårddisken blir defekt. Köpte ny nu men då är den ju självklart tom.

Frågan är då följande: Kan jag kopiera mitt windows och alla drivrutiner ifrån min (alltså vill ha fabriksinställningerna ONLY) till en CD/DVD/USB? Har kollat men är inte den mest lysande använderan av datorer. Tacksam för svar och en "Guide" till denna processen

PS. Har kollat google, forums och guider. Men värkar bara hitta "säkerhetskopera dina privata filer" typ av trådar med mera. Jag vill helt enkelt kopiera mina FABRIKSINSTÄLLNINGAR.

Tack på förhand /Knut.
Citera
2012-08-26, 16:26
Medlem
Ljugtomtens avatar
http://techietalkz.com/2011/05/03/ho...recovery-disc/

Ser ut som att du har alternativ för att bränna återställningsskiva ifrån din fungerande dator.
Annars, klona diskarna och kör sedan en recovery på den nya disken.
Citera
2012-08-26, 17:40
Medlem
det går att göra men blir omständigt enklast är nog att ladda hem w7 och göra en ny installation

mvh
t
Citera
2012-08-26, 18:53
Medlem
Tackar. Hittade det genom att söka "Acer eRecovery" sökfältet som ligger i Start menyn så får du fram ett program som du kan välja att göra en exakt kopia av din acers fabriksinställningar med alla drivrutiner osv.

Anledningen att jag ville göra det på detta viset tergo är att när jag laddade hem ett windows och installerade så var inga av drivrutinerna kompitabla. Konstigt eftersom jag vet att det var rätt drivrutiner. Annars har det nog bara med att jag suger på datorer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in