Citat:
Ursprungligen postat av bonkmannen
Är du en vit svensk man? Då kan du inte polisanmäla en kvinna. Vita svenska män kan inte vara utsatta för nåt i Sverige.

Jag är en vit, nästan helsvensk kvinna, så jag anmäler vem fan jag vill
Citat:
Ursprungligen postat av Finis
Jag tror att det mesta går att polisanmäla men något ärende lär de inte öppna upp. Så testa med att gå och snacka med någon och få in din syrra i samtalet för att hon ska förstå att detta verkligen är påfrestande för dig och förstärker den jobbiga situation du redan upplever..
Med andra ord lös det konstruktivt och smart. Du vinner på det i längden. Om hon dömer dig för att vara dum i huvudet för att du gör på det viset så säger det mycket mer om henne än om Dig.
Kanske slutar med att det är hon som stannar kvar hos behandlande kurator eller vad det nu är för hon mår kanske inte helt så bra själv när hon beter sig som hon gör.
Min syster går dessvärre inte hos någon. Hon har vägrat all hjälp hon har blivit erbjuden under sin uppväxt, och hon har alltid haft stora aggressionsproblem. Hon har dock inte fått någon diagnos. Jag själv har gått i DBT samt enskild terapi. Det
går aldrig att prata med henne, hon börjar skrika och låser in sig på sitt rum så fort någon tycker att hon gör fel. Det är väldigt svårt att vara konstruktiv när det gäller min syster.
Citat:
Ursprungligen postat av Hoelzel
Det kanske är bättre att koppla in de sociala myndigheterna? Visa att du bor i en skadlig miljö och se om du kan få något boende genom dem. En polisanmälan fungerar nog mest som ett ställningstagande, du visar att det får vara nog nu, men det känns inte som att det kommer leda till någon förbättring eftersom ärendet antagligen blir nedlagt samtidigt som din mamma och syster ser det som skäl nog att kasta ut dig.
Du har en jävligt bra poäng.
Citat:
Ursprungligen postat av In-Spirit
Kan vara så att pga din mammas svaghet mot din starkare (?) syster, väljer att säga till just dig att du "inte ska ställa till bråk" och skulden blir oftast din även om det inte är ditt fel?
Kan det vara därför du är suicid? Att du aldrig fått den bekräftelse du behövt och istället fått en massa skuld som inte varit befogad?
Just asking.
Du har helt rätt om min mammas svaghet mot min mycket starkare syster. Dock är jag suicid "pga" min diagnos och andra bakomliggande orsaker. Men min systers beteende gentemot mig hjälper verkligen inte.