2005-03-24, 07:44
Medlem
Nulles avatar
Jag tyckte att det här förtjänade en egen tråd: Det blir Jan Majlard som tar över den tunga sportkrönikörsposten på SvD efter Sune Sylvén. Majlard har gjort sig känd för sina duster med Zlatan och för sina klarsynta analyser av Anders Frisks brister som domare. Han är minst sagt obekväm och skriver vad han tycker, och han ryggar inte för att ge sig på heliga kor som exempelvis damfotboll. Helt klart ett uppfriskande alternativ till "duktiga" viktigpettrar som Mats Olsson och Simon Bank.

http://www.svd.se/dynamiskt/sport/did_9400762.asp

Majlards Anders Frisk-krönikor:

http://www.svd.se/dynamiskt/sport/did_9219482.asp
http://www.svd.se/dynamiskt/sport/did_9366635.asp

En av Majlards Zlatan-krönikor:

http://www.svd.se/dynamiskt/sport/did_8241403.asp
Citera
2005-03-24, 09:09
Medlem
Ace Venturas avatar
Kan bara hålla med om vad som skrivs ovan - även om jag faktiskt tycker att Majlard bitvis har haft problem med att separera sig från att vara inbiten Turgårdare i det han skriver, ffa gällande fotbollen.
Citera
2005-03-26, 19:52
Medlem
sursomfans avatar
Majlard är bra även om han har två små problem. Det ena är att han är gårdare och det andra är att han är så jävla pretentiös vilket ibland förstör hans artiklar.

Däremot är det uppfriskande om någon som inte tycker som alla andra sportjournalistmähän får en framträdande position.
Citera
2005-03-27, 13:01
Medlem
Boogaloos avatar
Helt otroligt, det finns i princip en krönikör som är DIF och då ska gnällspikarna älta det...

Citera
2005-03-27, 15:11
Medlem
sursomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boogaloo
Helt otroligt, det finns i princip en krönikör som är DIF och då ska gnällspikarna älta det...

Tycker du att det överhuvudtaget ska finnas journalister som är något alls? Jag skiter i om de håller på BK Stolpskott eller Djurgården. Skillnaden är att Majlard och liknande ska avstå från att kommentera sitt eget lags görande annat utom när andra lag överhuvudtaget inte har med saken att göra.

DIF mot rubbet.

Kan ju bero på att om man läser tex er hockeysida på svenskafans så tror man att alla ni är förståndshandikappade. Kolla in forumet där och framförallt vad era "skribenter" säger.
Citera
2005-03-29, 14:58
Medlem
Boogaloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sursomfan
Tycker du att det överhuvudtaget ska finnas journalister som är något alls? Jag skiter i om de håller på BK Stolpskott eller Djurgården. Skillnaden är att Majlard och liknande ska avstå från att kommentera sitt eget lags görande annat utom när andra lag överhuvudtaget inte har med saken att göra.
Är du verkligen så naiv att du tror att det finns svenska sportjournalister som inte har några favoritlag? Det vore dessutom en orimlig situation om journalister bara får skriva om vissa lag.

(Därmed inte sagt att Anrell och Sandlin inte har tappat greppet om sitt förhållande till Bajen...)

Citat:
Ursprungligen postat av sursomfan
Kan ju bero på att om man läser tex er hockeysida på svenskafans så tror man att alla ni är förståndshandikappade. Kolla in forumet där och framförallt vad era "skribenter" säger.
Ja, det hör verkligen hit!

Eller... vad menar du egentligen?
Citera
2005-03-29, 19:25
Medlem
sursomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boogaloo
Är du verkligen så naiv att du tror att det finns svenska sportjournalister som inte har några favoritlag? Det vore dessutom en orimlig situation om journalister bara får skriva om vissa lag.

(Därmed inte sagt att CENSUR och CENSUR inte har tappat greppet om sitt förhållande till Bajen...)

Nej, så naiv är jag inte. Däremot vill jag slippa idioter som inte kan dölja hur mycket de älskar klubbarna. De ska vara journalist först och fan sen.

Stötande namn har bortcensurerats.
Citera
2012-09-21, 17:41
Medlem
Och så var det över för Majlard på SvD. VIlken blaska skall han förpesta nu?
Citera
2012-09-29, 07:06
Medlem
gulaLejonets avatar
kamrat -posten?
Citera
2012-09-29, 22:49
Medlem
Det är ju pinsamt att en tidning utan sportredaktion ska dela ut bragdguldet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in