2012-08-25, 10:43
Medlem
Tjena Flashback!
Jag gjorde precis frukost åt mig och min flickvän (Bacon-,-ägg och -ostmacka)

Då det inte fans något att se på Televisionen så fastnade vi på tvins aka TVShop på Sjuan.
De visade då "Nicer Dicer Plus"

(http://www.youtube.com/watch?v=JYvGnbCGoc4)

Jag har alltid varit skeptisk till deras produkter då det alltid verka vara gåvor från herren han själv (så tvins får det att låta som)
Men hur många är det egentligen som köper deras produkter?
Har ni gjort det och i så fall hur nöjda är ni med produkten?

Hare Gött!
2012-08-25, 11:40
Medlem
EugeneHutzs avatar
Tillräckligt många för att det ska löna sig att köra reklamfilmerna dagarna i ända tydligen. Vad kostar en reklamfilm?
2012-08-25, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneHutz
Tillräckligt många för att det ska löna sig att köra reklamfilmerna dagarna i ända tydligen. Vad kostar en reklamfilm?

Det kört ju som ett vanligt program så jag vet inte hur mycket det kostar
2012-08-25, 13:47
Medlem
Zevuss avatar
En del saker tror jag säljer ganska bra, till exempel Slicer Dicer eller vad fan den hette. Det finns ingen hake med den. Tänkte "Shit vad bra" när jag såg den på TV

Men såna där jävla träningsredskap där man typ ska böja på ryggen fem gånger om dagen och få världens finaste rumpa tror jag inte ett dugg på.

Förresten så kan det kosta upp emot 20.000sek/sekund för att sända reklam på någon av TV4s kanaler..
Men samtidigt så är ju Tvins något mellanting mellan reklam och program..
2012-08-25, 14:04
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Finns en anledning till att dom funnits i så många år.

Ja, det säljer.
Angående priserna så skiljer det sig väldigt mycket beroende på vilken tid det är på dygnet.

Tvins visas på morgonen när det är billigast.
Senast redigerad av James-Michael-Michaels 2012-08-25 kl. 14:05. Anledning: g
2012-08-25, 14:57
Medlem
02-02-2012s avatar
Deras produkter fås oftast från USA där TV shopping är mycket större. Det är en hel industri och ett tag fanns det (om den inte finns kvar) en kanal som endast körde säljprogram. De program som produceras görs i Staterna och när någon skall sälja deras produkter får de med programmen med möjlighet att klippa om dem för den lokala marknaden elelr så kör USA bolaget det i egen regi. De tider de sänder dem på är väldigt billiga i programtid då de köper upp all tid som TV bolagen inte använder. När femman hade dessa körandes mitt på dagen har jag för mig att det var en eller flera i styrelsen som ägde säljbolaget vilket gav dem en väldigt bra deal på tiden.

Vad de tjänar på dessa produkter är en hel del. De är oftast billiga plastsaker som kan produceras för några dollar som sedan säljs för upp till $50, den där "Nicer Dicer Plus" tror jag kostar dem högst en tjugolapp styck och de säljs sedan för över 500 spänn, det blir ett bra täckningsbidrag. Skulle inte förvåna mig om hela beställningsprocessen är automatiserad med datasvar och knapptelefon.
2012-08-26, 10:47
Medlem
Det jag tycker med deras matredskap är ju att du måste fortfarande förbereda alla grejer innan de får plats i de små plastmanikerna
2012-10-28, 23:59
Medlem
MrFishboys avatar
Debattunderlag..?

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här