2005-04-02, 01:54
Medlem
Klickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto:erotic
Nu när ÅFF bolagiseras är inte Pehrsson bara andretränare, han kan titulera sig manager. Han får det övergripande ansvaret för elitverksamheten.

http://www.corren.se/archive/2005/3/29/i3xb6lsacnrs2z6.xml?category1=1096984640-16&category2=1096984640-19

http://www.corren.se/archive/2005/4/1/i42s2laajzh0708.xml?category1=1096984640-16&category2=1096984640-19
Där ser man, utan påtryckningar från Djurgården. Varför gjorde då DIF nyligen en bolagisering och varför placerar man Pehrsson som manager? Samuelsson och Svensson må vara två trevliga herrar men sköta sitt jobb kan dom minsann inte. Man misslyckas med allt man gör. Därför kör jag nu en AIK:are;
AVGÅ!
Citera
2005-04-02, 06:51
Medlem
Duerfians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klicken
Syftet med Åtvidaberg är inte längre att ta sig upp i Allsvenskan och vinna SM-guld, spela bra och underhållande fotboll för supportrarna och hela fadderullan. ÅFF's uppgift är att se till att DIF's b-lagsspelare får speltid samt att värva talanger som kan skickas vidare till DIF. Känns inte så motiverande att stå och heja på ett sådant lag.

Men har ÅFF haft det som realistiskt mål innan? Jag tror att ÅFF aldrig kommer ha en chans till SM-guld. För liten ort, för liten ekonomi. Visst kan det svida i hjärtat på de som drömmer sig tillbaka till klubbens storhetstid men väldigt lite talar för att klubben skall återupprepa det (med eller utan DIF). Vidare torde ju inte chanserna för sportslig framgång kommande säsong vara mindre med Karlsson tillhörande DIF och Bapupa som lån i ÅFF.

Fast jag har full förståelse att det känns fel på ett känslomässigt plan.
Citera
2005-04-02, 12:42
Medlem
Klickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerfian
Men har ÅFF haft det som realistiskt mål innan? Jag tror att ÅFF aldrig kommer ha en chans till SM-guld. För liten ort, för liten ekonomi. Visst kan det svida i hjärtat på de som drömmer sig tillbaka till klubbens storhetstid men väldigt lite talar för att klubben skall återupprepa det (med eller utan DIF). Vidare torde ju inte chanserna för sportslig framgång kommande säsong vara mindre med Karlsson tillhörande DIF och Bapupa som lån i ÅFF.

Fast jag har full förståelse att det känns fel på ett känslomässigt plan.
Hade man styrt ÅFF på rätt sätt hade vi kunnat spela i Allsvenskan. Hade man försökt så hade man utan problem kunna lockat ett par tusen Lkpg-bor. Alltså bör vi få ett publiksnitt på 5-6 000 om vi spelade i Allsvenskan, om inte mer.
Citera
2005-04-02, 14:40
Medlem
Duerfians avatar
Citat:
Hade man styrt ÅFF på rätt sätt hade vi kunnat spela i Allsvenskan. Hade man försökt så hade man utan problem kunna lockat ett par tusen Lkpg-bor. Alltså bör vi få ett publiksnitt på 5-6 000 om vi spelade i Allsvenskan, om inte mer.

Jag har väldigt svårt att se ett par tusen Linköpingsbor börja åka på ÅFF-matcher. Det finns ju inga exempel där storstadsbor helt plötsligt börjar hålla på ett närliggande lantortslag i stora mängder. De enda undantagen i idrottssverige är Leksand och vissa bandylag.

Det är lika långt till Norrköping från Linköping. Var det några tusental som pendlade dit för att se allsvensk fotboll? Knappast.

Tror du överskattar dragningskraften hos ÅFF.
Citera
2005-04-02, 15:07
Medlem
Klickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerfian
Jag har väldigt svårt att se ett par tusen Linköpingsbor börja åka på ÅFF-matcher. Det finns ju inga exempel där storstadsbor helt plötsligt börjar hålla på ett närliggande lantortslag i stora mängder. De enda undantagen i idrottssverige är Leksand och vissa bandylag.

Det är lika långt till Norrköping från Linköping. Var det några tusental som pendlade dit för att se allsvensk fotboll? Knappast.

Tror du överskattar dragningskraften hos ÅFF.
Anledningen till att Norrköping inte drog folk från Lkpg är att det finns en konkurrens mellan städerna. Man har i åratal krigat om vilken som är den bästa staden.

Jag är själv LHC:are och vet där igenom att det finns många personer som gärna skulle åka i 20 min för att se allsvensk fotboll. Anledningen till att man inte gör det är att Djurgården förpestat ÅFF. Förr så pendlade Lkpg borna i mängder till Åtvidaberg för att se fotboll...
Citera
2005-04-02, 15:28
Medlem
Citat:
Anledningen till att Norrköping inte drog folk från Lkpg är att det finns en konkurrens mellan städerna. Man har i åratal krigat om vilken som är den bästa staden.

Jag är själv LHC:are och vet där igenom att det finns många personer som gärna skulle åka i 20 min för att se allsvensk fotboll. Anledningen till att man inte gör det är att Djurgården förpestat ÅFF. Förr så pendlade Lkpg borna i mängder till Åtvidaberg för att se fotboll...

Ställer mig tveksam till att LHC:are skulle sluta gå för att DIF förpestat ÅFF. LHC är väl knappast kända för att inte acceptera "utomstående" hjälp? Halva laget är ju gamla Djurgårdare.....
Citera
2005-04-02, 16:28
Medlem
Klickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kool-Aid
Ställer mig tveksam till att LHC:are skulle sluta gå för att DIF förpestat ÅFF. LHC är väl knappast kända för att inte acceptera "utomstående" hjälp? Halva laget är ju gamla Djurgårdare.....
Då får du väl göra det. Är som sagt själv LHC-supporter så jag vet att mitt påstående stämmer till 100%. Sedan så kan man ju fråga sig var du har fått "halva truppen" ifrån. Vi har tre spelare som har spelat i Djurgården och ingen utav dom har DIF som moderklubb. Skulle vara intressant att höra hur du får ihop det.
Citera
2005-04-02, 16:52
Medlem
Kan ju börja med att säga att jag står på din sida i det här ämnet. Skulle aldrig acceptera om DIF skulle bli en farmarklubb.
Sen att du märker ord kan inte jag hjälpa, poängen med "halva laget" är ju att ni har en hel del "utbölingar", så i mina öron låter det som dubbelmoral i det fallet. Är det för att det just är DIF som "styr" ÅFF som stör LHC:arna, eller är det att någon "styr" överhuvudtaget?

Jag menar, Cloetta styr ju LHC på ungefär samma sätt........
Citera
2005-04-02, 17:37
Medlem
Klickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kool-Aid
Kan ju börja med att säga att jag står på din sida i det här ämnet. Skulle aldrig acceptera om DIF skulle bli en farmarklubb.
Sen att du märker ord kan inte jag hjälpa, poängen med "halva laget" är ju att ni har en hel del "utbölingar", så i mina öron låter det som dubbelmoral i det fallet. Är det för att det just är DIF som "styr" ÅFF som stör LHC:arna, eller är det att någon "styr" överhuvudtaget?

Jag menar, Cloetta styr ju LHC på ungefär samma sätt........
Kul att någon Djurgårdare har lite förståelse!

Det finns ingen professionell klubb som inte har några spelare från andra lag i sin trupp. Det gäller såväl Linköping som Djurgården. Det som jag är upprörd över i den här affären är inte att ÅFF har fått tre Djurgårdsspelare utan att bolag startas inom ÅFF som styrs utav Djurgården, att djurgårdare placeras på högt uppsatta positioner. Jag är inte upprörd för att någon styr ÅFF, det är så klart ett måste men jag tycker inte man ska låta en konkurent styra.
Citera
2005-04-03, 16:32
Medlem
Boogaloos avatar
Klicken:

Det feltänk du gör är att du jämställer Djurgården med Åtvidaberg. Hur gärna du än vill är klubbarna inte jämnbördiga konkurrenter och kommer förmodligen inte att bli det inom överskådlig tid. Därför fungerar inte din jämförelse med DIF/IFKG.
Citera
2005-04-03, 17:43
Medlem
Klickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boogaloo
Klicken:

Det feltänk du gör är att du jämställer Djurgården med Åtvidaberg. Hur gärna du än vill är klubbarna inte jämnbördiga konkurrenter och kommer förmodligen inte att bli det inom överskådlig tid. Därför fungerar inte din jämförelse med DIF/IFKG.
Jag tycker inte det är fel att jämföra DIF med ÅFF. Djurgården tillhör inte den absoluta toppen i AS, ÅFF tillhör därimot toppen i SE. Dessutom var det inte alls många år sedan DIF lirade i SE, då man möte bla ÅFF. Personligen så tror jag inte överhuvudtaget på Djurgården i år, känns bara som man värvat spelare som inte hållt ute i Europa. Ba tror jag blir en totalflopp och Magro blir inte så speciell. Djurgården bör lägga sig i mitten av AS, och då är man bara några placeringar högre upp än ÅFF.
Citera
2005-04-03, 17:50
Medlem
hazard simpsons avatar
Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Klubbarna skiter fullkomligt i sina fans. Länge sedan som fansen var den tolfte spelaren. Orkar knappt bry mig längre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in