2005-04-01, 11:26
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klicken
ÅFF skulle kunna ha en bra ekonomi om förståndiga personer satt i styrelsen. Som bekant så ligger Linköping (130 000 invånare) ungefär tre mil norrut. Mellan städerna går en tåglinje. Varför inte hyra in ett tåg som går mellan Lkpg och Åtvidaberg, då skulle Linköpingborna kunna få se toppfotboll efter 15 minuters tågresa. Men att locka publik från grannstaden är något som ledningen aldrig haft i åtanke.

http://www.dif.se/sidor/nyheter/nyheter.asp?action=view&id=5749&typ=1
Karlsson är en utav Sveriges största talanger och fostrad i ÅFF sen barnsben. Utan någon ersättning lägger DIF vantarna på honom. Grattis Djurgården, han kommer skänka er mycket glädje!

Dom har haft det i åtanke att locka publik från Linköping och andra närliggande städer. Jag pratade med Sven-Olof om det under en match förra året. Men det har inte hänt något.
ÅFF har väl aldrig varit kända för att tänka på sina fans. Sitt ner och håll käften ,typ
Citera
2005-04-01, 13:22
Medlem
Klickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Dom har haft det i åtanke att locka publik från Linköping och andra närliggande städer. Jag pratade med Sven-Olof om det under en match förra året. Men det har inte hänt något.
ÅFF har väl aldrig varit kända för att tänka på sina fans. Sitt ner och håll käften ,typ
Har också tagit upp ämnet med en styrelseman. Gav förslaget att man kunde åka runt en kväll och sätta upp lite affischer i centrum, vid universitetet osv. med matchdatum och busstider (eventuellt tågtider).
Tycker vi har en styrelse bestående utav riktigt trevliga herrar, tyvärr så verkar dom inte vara något vidare på sitt jobb att sköta en fotbollsförening.
Citera
2005-04-01, 13:47
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Har också tagit upp ämnet med en styrelseman. Gav förslaget att man kunde åka runt en kväll och sätta upp lite affischer i centrum, vid universitetet osv. med matchdatum och busstider (eventuellt tågtider).
Tycker vi har en styrelse bestående utav riktigt trevliga herrar, tyvärr så verkar dom inte vara något vidare på sitt jobb att sköta en fotbollsförening.

Tydligen bryr dom sig inte om sina fans. Tycker även att kopparvallen borde få en ansiktslyftning. Den ser lika sunkig ut nu som 1968 när jag började gå på vallen.
Citera
2005-04-01, 18:13
Medlem
Boogaloos avatar
Klicken, du har inget att invända mot det jag skrev?
Citera
2005-04-01, 22:57
Bannlyst
Helvete! Jag fuckade upp Klickens fina svar till Boogaloo som jag skulle svara på och hålla med om.

Jag ber tusen gånger om ursäkt Klicken. Ändra och citera-knappen sitter för nära varandra ibland. Förlåt mig. Verkligen ledsen.

//Moderator.
Citera
2005-04-01, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Helvete! Jag fuckade upp Klickens fina svar till Boogaloo som jag skulle svara på och hålla med om.

Jag ber tusen gånger om ursäkt Klicken. Ändra och citera-knappen sitter för nära varandra ibland. Förlåt mig. Verkligen ledsen.

//Moderator.

På fyllan ?

I Östergötlands viktigaste tråd ?

PS/ Själv är jag jävligt förtjust i Överums FF. Funderar på att sätta ihop en liten, men slagkraftig klack...framåt maj nångång./DS
Citera
2005-04-01, 23:48
Medlem
auto:erotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
På fyllan ?

I Östergötlands viktigaste tråd ?

PS/ Själv är jag jävligt förtjust i Överums FF. Funderar på att sätta ihop en liten, men slagkraftig klack...framåt maj nångång./DS
Jag är på! Varför inte även flytta dit? Finns mängder av lediga lägenheter i Överum.
Citera
2005-04-01, 23:53
Bannlyst
Lägg ner ot nu pojkar. Jag vet inte vad som hände men jag raderade Klickens inlägg. Ett av de bättre inläggen i den här tråden i samma veva som jag skulle svara på det. Behöver jag säga att jag skäms?

Låt nu tråden återgå ok?
Citera
2005-04-01, 23:55
Medlem
Klickens avatar
Citat:

//Moderator.
Klicken --> :shoot2: <--TopDawg <--Klickens mamma

Citat:
Ursprungligen postat av Boogaloo
Som supporter vill man självklart att ens klubb ska stå så oberoende som möjligt, men av det jag själv vet om samarbetet och av det jag läst som du har skrivit kan jag inte se hur Åtvidabergs FF skulle ha dött.
Djurgården har mer eller mindre full makt över Åtvidabergs FF. Vill ni ha någon utav "våra" spelare så tar ni honom utan att någon höjer ögonbrynen. Ni kan i princip göra vad ni vill med våran klubb och värre blir det (ur Åtvidabergssynvinkel), styrelsemedlemmarnas tungor blir bara brunare och brunare och era arslen blir bara renare och renare. Skulle inte förvåna mig om föreningen flyttas till Linköping eftersom kommunikationen mellan Sthlm och Lkpg är bättre en mellan Åtvidaberg och Sthlm.

Citat:
Klubben var som sagt riktigt illa ute då man vände sig till Djurgården och östgötabördiga Tommy Jakobsson och bad om hjälp. DIF hjälpte då till med att starta investmentbolaget, omorganisera klubben, "låna ut" Magnus Pehrsson och Putte Carlsson samt ett antal spelare och inte minst gick man in i samarbetet med ett miljonbelopp. ÅFF är idag en stabil och stark förening som siktar på topplaceringen i årets Superetta. Man har dessutom fått Bapupa av Djurgår'n, som ledigt skulle gå in i startelvan i hälften av lagen i Allsvenskan.
Djurgården pumpade in en dryg miljon i Åtvidabergs FF. Och tänk nu på vad man fått för denna miljon, jo en hel klubb, dvs. spelare, arena, supportrar osv.. Det måste ses som billigt.
Syftet med Åtvidaberg är inte längre att ta sig upp i Allsvenskan och vinna SM-guld, spela bra och underhållande fotboll för supportrarna och hela fadderullan. ÅFF's uppgift är att se till att DIF's b-lagsspelare får speltid samt att värva talanger som kan skickas vidare till DIF. Känns inte så motiverande att stå och heja på ett sådant lag.
Magnus Pehrsson lånades väl inte direkt ut. Ni skickade honom till erat b-lag, inga märkvärdigheter med det inte. Personligen så skulle jag helst se att han hoppar på tåget och åker hem till Sthlm igen.

Citat:
Vad klubben har förlorat är jättetalangen Christoffer Karlsson. Men honom ryckte hela Allsvenskan i, och jag har svårt att se att ÅFF skulle ha fått en bättre deal än att han skrev på för DIF men fortsätter att spela i Åtvid.
Gång på gång på gång på gång omnäms Karlsson som Sveriges nästa superstjärna. I fjol spelade han 16 år gammal 16 matcher för ÅFF. Senast en sådan bedrift genomfördes var när Källström lirade i Häcken.
Vi fick inget utav Djurgården för honom om man bortser från en avdankad Kongoian eller vad det nu heter. Jag tror vi skulle kunna sålt Karlsson till någon allsvenskklubb för en skaplig summa men icke!
Citera
2005-04-02, 01:06
Bannlyst
Du skrev nånting jävligt bra om att du alltid kommmer att se Åtvid som en konkurrent till Dif också och därför inte ville se nån yttre inblandning i din klubb.

Det var det jag avsåg att svara på och tala om hur förbannat rätt du har!
Citera
2005-04-02, 01:33
Medlem
Klickens avatar
Citat:
Du skrev nånting jävligt bra om att du alltid kommmer att se Åtvid som en konkurrent till Dif också och därför inte ville se nån yttre inblandning i din klubb.

Det var det jag avsåg att svara på och tala om hur förbannat rätt du har!
Jo, glömde det i det nya inlägget. Tack för påminnelsen.

En annan sak jag glömde;
Djurgårdare, föreställ dig att DIF spelar i Superettan. Helt utan förvarning så startas ett sammarbete med IFK Göteborg. Håkan Mild placeras som andre tränare hos er. IFK plockar sedan ut eran största talang utan att ni får någon ersättning. Man skickar några b-spelare som Mild ser till kommer in i startelvan. Hur skulle ni ställa er till ett sådant sammarbete? Positiva eller negativa?
Citera
2005-04-02, 01:39
Medlem
auto:erotics avatar
Citat:
Jo, glömde det i det nya inlägget. Tack för påminnelsen.

En annan sak jag glömde;
Djurgårdare, föreställ dig att DIF spelar i Superettan. Helt utan förvarning så startas ett sammarbete med IFK Göteborg. Håkan Mild placeras som andre tränare hos er. IFK plockar sedan ut eran största talang utan att ni får någon ersättning. Man skickar några b-spelare som Mild ser till kommer in i startelvan. Hur skulle ni ställa er till ett sådant sammarbete? Positiva eller negativa?
Nu när ÅFF bolagiseras är inte Pehrsson bara andretränare, han kan titulera sig manager. Han får det övergripande ansvaret för elitverksamheten.

http://www.corren.se/archive/2005/3/29/i3xb6lsacnrs2z6.xml?category1=1096984640-16&category2=1096984640-19

http://www.corren.se/archive/2005/4/1/i42s2laajzh0708.xml?category1=1096984640-16&category2=1096984640-19
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in