Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Helvete! Jag fuckade upp Klickens fina svar till Boogaloo som jag skulle svara på och hålla med om.
Jag ber tusen gånger om ursäkt Klicken. Ändra och citera-knappen sitter för nära varandra ibland. Förlåt mig. Verkligen ledsen.
//Moderator.
Klicken --> :shoot2:

<--TopDawg

<--Klickens mamma
Citat:
Ursprungligen postat av Boogaloo
Som supporter vill man självklart att ens klubb ska stå så oberoende som möjligt, men av det jag själv vet om samarbetet och av det jag läst som du har skrivit kan jag inte se hur Åtvidabergs FF skulle ha dött.
Djurgården har mer eller mindre full makt över Åtvidabergs FF. Vill ni ha någon utav "våra" spelare så tar ni honom utan att någon höjer ögonbrynen. Ni kan i princip göra vad ni vill med våran klubb och värre blir det (ur Åtvidabergssynvinkel), styrelsemedlemmarnas tungor blir bara brunare och brunare och era arslen blir bara renare och renare. Skulle inte förvåna mig om föreningen flyttas till Linköping eftersom kommunikationen mellan Sthlm och Lkpg är bättre en mellan Åtvidaberg och Sthlm.
Citat:
Klubben var som sagt riktigt illa ute då man vände sig till Djurgården och östgötabördiga Tommy Jakobsson och bad om hjälp. DIF hjälpte då till med att starta investmentbolaget, omorganisera klubben, "låna ut" Magnus Pehrsson och Putte Carlsson samt ett antal spelare och inte minst gick man in i samarbetet med ett miljonbelopp. ÅFF är idag en stabil och stark förening som siktar på topplaceringen i årets Superetta. Man har dessutom fått Bapupa av Djurgår'n, som ledigt skulle gå in i startelvan i hälften av lagen i Allsvenskan.
Djurgården pumpade in en dryg miljon i Åtvidabergs FF. Och tänk nu på vad man fått för denna miljon, jo en hel klubb, dvs. spelare, arena, supportrar osv.. Det måste ses som billigt.
Syftet med Åtvidaberg är inte längre att ta sig upp i Allsvenskan och vinna SM-guld, spela bra och underhållande fotboll för supportrarna och hela fadderullan. ÅFF's uppgift är att se till att DIF's b-lagsspelare får speltid samt att värva talanger som kan skickas vidare till DIF. Känns inte så motiverande att stå och heja på ett sådant lag.
Magnus Pehrsson lånades väl inte direkt ut. Ni skickade honom till erat b-lag, inga märkvärdigheter med det inte. Personligen så skulle jag helst se att han hoppar på tåget och åker hem till Sthlm igen.
Citat:
Vad klubben har förlorat är jättetalangen Christoffer Karlsson. Men honom ryckte hela Allsvenskan i, och jag har svårt att se att ÅFF skulle ha fått en bättre deal än att han skrev på för DIF men fortsätter att spela i Åtvid.
Gång på gång på gång på gång omnäms Karlsson som Sveriges nästa superstjärna. I fjol spelade han 16 år gammal 16 matcher för ÅFF. Senast en sådan bedrift genomfördes var när Källström lirade i Häcken.
Vi fick inget utav Djurgården för honom om man bortser från en avdankad Kongoian eller vad det nu heter. Jag tror vi skulle kunna sålt Karlsson till någon allsvenskklubb för en skaplig summa men icke!