Citat:
Ursprungligen postat av Klicken
Föreställ dig att Djurgården spelar i Superettan vilket man inte gjorde för speciellt länge sedan. Man har ingen vidare ekonomi så helt plötsligt går IFK Göteborg in och tar över i klubben. Man skickar sina B-spelare till DIF och tar era toppspelare utan att ni får någon ersättning. Sedan placerar man taktiskt Håkan Mild som andre tränare. Hur skulle du då reagera? I och för sig så bör det inte hända men det är ändå ett bra exempel.
Som supporter vill man självklart att ens klubb ska stå så oberoende som möjligt, men av det jag själv vet om samarbetet och av det jag läst som du har skrivit kan jag inte se hur Åtvidabergs FF skulle ha dött.
Klubben var som sagt riktigt illa ute då man vände sig till Djurgården och östgötabördiga Tommy Jakobsson och bad om hjälp. DIF hjälpte då till med att starta investmentbolaget, omorganisera klubben, "låna ut" Magnus Pehrsson och Putte Carlsson samt ett antal spelare och inte minst gick man in i samarbetet med ett miljonbelopp. ÅFF är idag en stabil och stark förening som siktar på topplaceringen i årets Superetta. Man har dessutom fått Bapupa av Djurgår'n, som ledigt skulle gå in i startelvan i hälften av lagen i Allsvenskan.
Vad klubben har förlorat är jättetalangen Christoffer Karlsson. Men honom ryckte hela Allsvenskan i, och jag har svårt att se att ÅFF skulle ha fått en bättre deal än att han skrev på för DIF men fortsätter att spela i Åtvid.
Citat:
Ursprungligen postat av Klicken
Sverige måste väl ändå ses som en bättre fotbollsnation en Jugoslavien? Och därmed bör svenska mästarna slå dom jugoslaviska mästarna.
Jag skriver då inte under varken på att Serbien/Montenegro är en sämre fotbollsnation än Sverige eller att de serbiska topplagen (Partizan, Röda Stjärnan) skulle vara sämre än Malmö och Halmstad.
Och att odugligförklara en spelare på grund av att han var med om att åka ur Champions League mot ett serbiskt lag på bortamålsregeln i en match felaktigt och urjävladåligt dömd av en rysk domare känns förbannat tveksamt.