2005-03-31, 14:45
Bannlyst
Om ni inte hade haft "B-DIF-spelare" i ÅFF - var hade ni då hamnat i tabellen?
Kan helt klart förstå hur du känner. ÅFF har hamnat i ett dödläge och kommer nog sitta ganska fast i superettan.

Men jag är glad. Jag är Djurgårdare.
Citera
2005-03-31, 15:01
Medlem
Klickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler
Om ni inte hade haft "B-DIF-spelare" i ÅFF - var hade ni då hamnat i tabellen?
Kan helt klart förstå hur du känner. ÅFF har hamnat i ett dödläge och kommer nog sitta ganska fast i superettan.

Men jag är glad. Jag är Djurgårdare.
Du har förståss varit på Kopparvallen och sett dom spela? Hittils har DIF bara skickat riktiga skitspelare. Ekunde var skadad nästan hela säsongen och när han väl spelade övertygade han inte. Mbempa kunde dribbla lite, inget mer, han tillförde inte laget speciellt mycket. Pär Cederqvist gjorde ett par mål men han var otroligt nonchanlant och lat så honom kunde ni gott och väl behållt för er själva. Nyang gjorde väl inte heller någon supersuccé, men visst var han bra.
Åtvidabergs bästa spelare i fjol hette Pontus Karlsson, en egen produkt. Näst bäst var Kristian "Pligg" Bergström, med Åtvidabergare från början. Inte heller Imad Shhadeh kommer från Djurgården.

Så vi hade förmodligen slutat på en bättre placering om sammarbetet inte funnits. Anledningen är att vi då skulle slippa Magnus Pehrsson vars största mål är att trycka in så många DIF:are i truppen som det bara är möjligt, vare sig dom kan spela fotboll eller inte. Mbempa, Ekunde och Bapupa håller inte toppklass i Superettan men är redan garanterade platser i startelvan även om man skulle kunna sätta mer kompetent folk på deras platser.
Citera
2005-03-31, 15:08
Medlem
Klicken: Bapupa kommer hålla toppklass i Superettan. Han är väldigt bra men lyckades inte slå sig in på DIF:s mittfält vilket är en svår sak att göra. Hur många andra av era spelare har lirat mot Juventus och Patrizan?
Citera
2005-03-31, 15:14
Medlem
Bä$tuzs avatar
Fattar inte riktigt. Om HIF blivit farmarlag åt en annan klubb hade jag ju inte gillat det precis men det hade inte fått mig att vända klubben ryggen.
Inte ens om det varit mff. I så fall hade jag tagit till alla tillgängliga medel för att de gästspelande malmökräken skulle känna sig riktigt ovälkomna och kämpa för att få mitt gamla HIF tillbaka men fortfarande hade jag ju ställt upp för och stöttat laget i mitt hjärta, oavsett vilken division de spelade i.
Citera
2005-03-31, 15:20
Medlem
Klickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phieniac
Klicken: Bapupa kommer hålla toppklass i Superettan. Han är väldigt bra men lyckades inte slå sig in på DIF:s mittfält vilket är en svår sak att göra. Hur många andra av era spelare har lirat mot Juventus och Patrizan?
Svårt att slå sig in på DIF:s mittfält? Du skojar? Ni har 6 stycken mittfältare och endast en håller hög klass, Barsom. Möjligtvis också Arneng och nyförvärvet Ba men det är mycket tveksamt. Hur gick det mot Partizan och Juventus? Ni var f-ö-r-n-e-d-r-a-d-e, jag skiter i vilka ni spelat imot, ni har åkt på stryk! Utan Källström och Isaksson är ni inget

Hade jag varit tränare i ÅFF hade jag ALDRIG placerat Bapupa i startelvan. Vårat mittfält SKA se ut så här;
I. Shhadeh - C. Karlsson - P. Karlsson - K. Bergström
Bapupa kan möjligtvis vara med och konkurera om en plats på bänken.
Citera
2005-03-31, 15:23
Medlem
Klickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bä$tuz
Fattar inte riktigt. Om HIF blivit farmarlag åt en annan klubb hade jag ju inte gillat det precis men det hade inte fått mig att vända klubben ryggen.
Inte ens om det varit mff. I så fall hade jag tagit till alla tillgängliga medel för att de gästspelande malmökräken skulle känna sig riktigt ovälkomna och kämpa för att få mitt gamla HIF tillbaka men fortfarande hade jag ju ställt upp för och stöttat laget i mitt hjärta, oavsett vilken division de spelade i.
Kanske borde man utsätta Bapupa & Co för lite terror? Inte en så dum idé faktiskt. Då kan du springa hem till Sthlm med tårar i ögonen och berätta för herr Lundgren hur dåligt dom blir behandlade.
Citera
2005-03-31, 15:25
Medlem
Boogaloos avatar
Jävla piss-Djurgår'n, som går in med miljonbelopp och hjälper till att skapa en proffsig organisation i en klubb som nyligen var på ruinens brant! Helvetes skit att det var just DIF som värvade talangen som alla allsvenska klubbar ville ha! Fan också att de engagerar folk som Jan Tidman!

Du har helt rätt, bränn upp klubbhuset, Kopparvallen och hela jävla Åtvidaberg. Får jag bestämma ska Röda Korset, Greenpeace och Rädda Barnen också läggas ner.

BLIR SÅ FÖRBANNAD!!!
Citera
2005-03-31, 15:31
Medlem
Bä$tuzs avatar
Klicken:
Jag lär inte "springa hem till Sthlm" men annars tycker jag inte att det är någon dum idé.
Citera
2005-03-31, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klicken
Svårt att slå sig in på DIF:s mittfält? Du skojar? Ni har 6 stycken mittfältare och endast en håller hög klass, Barsom. Möjligtvis också Arneng och nyförvärvet Ba men det är mycket tveksamt. Hur gick det mot Partizan och Juventus? Ni var f-ö-r-n-e-d-r-a-d-e, jag skiter i vilka ni spelat imot, ni har åkt på stryk! Utan Källström och Isaksson är ni inget

I vilken jävla match blev vi förnedrade? När vi lirade 2-2 mot Juve? När vi var grymt nära att slå ut Partizan? Håller med om att Juve rullade ut oss i andra halvleken i sista matchen men vi var fan inte förnedrade.
Att du tycker Barsom håller bäst klass på vårt mittfält visar hur kunnig du är. Ba spelar anfallare. Vi åkte som sagt var inte på Stryk mot Partizan, Men vi förlorade en match mot Juve.
Citera
2005-03-31, 15:39
Medlem
Klickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bä$tuz
Klicken:
Jag lär inte "springa hem till Sthlm" men annars tycker jag inte att det är någon dum idé.
Hade lite bråttom med att skriva, skulle stå; Då kan dom springa hem....

Citat:
Ursprungligen postat av Boogaloo
Jävla piss-Djurgår'n, som går in med miljonbelopp och hjälper till att skapa en proffsig organisation i en klubb som nyligen var på ruinens brant! Helvetes skit att det var just DIF som värvade talangen som alla allsvenska klubbar ville ha! Fan också att de engagerar folk som Jan Tidman!

Du har helt rätt, bränn upp klubbhuset, Kopparvallen och hela jävla Åtvidaberg. Får jag bestämma ska Röda Korset, Greenpeace och Rädda Barnen också läggas ner.

BLIR SÅ FÖRBANNAD!!!
Antar nu att du är Djurgårdare med tanke på din signatur.
Föreställ dig att Djurgården spelar i Superettan vilket man inte gjorde för speciellt länge sedan. Man har ingen vidare ekonomi så helt plötsligt går IFK Göteborg in och tar över i klubben. Man skickar sina B-spelare till DIF och tar era toppspelare utan att ni får någon ersättning. Sedan placerar man taktiskt Håkan Mild som andre tränare. Hur skulle du då reagera? I och för sig så bör det inte hända men det är ändå ett bra exempel.
Citera
2005-03-31, 15:42
Medlem
Klickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phieniac
I vilken jävla match blev vi förnedrade? När vi lirade 2-2 mot Juve? När vi var grymt nära att slå ut Partizan? Håller med om att Juve rullade ut oss i andra halvleken i sista matchen men vi var fan inte förnedrade.
Att du tycker Barsom håller bäst klass på vårt mittfält visar hur kunnig du är. Ba spelar anfallare. Vi åkte som sagt var inte på Stryk mot Partizan, Men vi förlorade en match mot Juve.
2-2 resultatet mot Juventus var förvisso starkt gjort. Men att sedan åka på förlust med 4-1 är väl inget vidare? Var också bara att kolla på hur mycket Juventus spelarna kämpade. Tyckte dom verkade ta det ganska lugnt.

Man borde kunna gjort mer motstånd mot Partizan Belgrad som inte bör slå ut en svensk klubb.
Citera
2005-03-31, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klicken
2-2 resultatet mot Juventus var förvisso starkt gjort. Men att sedan åka på förlust med 4-1 är väl inget vidare? Var också bara att kolla på hur mycket Juventus spelarna kämpade. Tyckte dom verkade ta det ganska lugnt.

Man borde kunna gjort mer motstånd mot Partizan Belgrad som inte bör slå ut en svensk klubb.

Minns jag inte fel gick Partizan och slog ut Newcastle och gick till gruppspel i CL. Inte så många svenska lag som gjort det så varifrån du fått att dom inte "bör" slå ut ett svenskt lag fattar jag inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in