2015-05-06, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuristGross
Det känner jag inte till, d.v.s. du är första som delar med dig av det uttrycket.
edit: nu känner jag till det. Är det lika många asociala nötter där som i pub. rummet?

Jo, det finns ju en del sånna. På senaste tiden har jag spelat på void, en annan platform. Men det är inte så hög skill.. och de spelar bara apem och arem, lol.
Citera
2015-05-06, 21:46
Medlem
JuristGrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hypokrit
Jo, det finns ju en del sånna. På senaste tiden har jag spelat på void, en annan platform. Men det är inte så hög skill.. och de spelar bara apem och arem, lol.
Klarar inte av em. Riktigt trist när spelen blir för lama och strategin i spelet förändras markant.
Citera
2015-07-21, 16:40
Medlem
JuristGrosss avatar
Jaha, nu bestämde RGC att köra ett eget stickspår ifrån de originella banorna som finns på http://getdota.com/ - surt sa räven då det inte finns någonstans att migrera till (och void sker kort och gott inte)
Citera
2017-07-04, 17:01
Tjena, någon som spelar Dota 1 fortfarande? Jag gör det på ICCup i alla fall. Skulle va gött att ha några västeuropéer eller svenskar att spela med (det är mest ryssar på iccup). Spelade Dota i många år, men lade ned ungefär när Dota 2 kom (4-5 år sen?) Nu har jag börjat lite smått igen. Hojta om ni vill spela!
Citera
2017-07-07, 17:01
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Tjena, någon som spelar Dota 1 fortfarande? Jag gör det på ICCup i alla fall. Skulle va gött att ha några västeuropéer eller svenskar att spela med (det är mest ryssar på iccup). Spelade Dota i många år, men lade ned ungefär när Dota 2 kom (4-5 år sen?) Nu har jag börjat lite smått igen. Hojta om ni vill spela!

Bytte till RGC nu, pga mest västeuropéer här (dvs folk laggar inte under spelet). Hojta om ni vill lira som sagt. Spelar på kvällarna, typ 7-10.
Citera
2017-07-07, 23:43
Medlem
Av nyfikenhet, varför spelar man dota 1 fortfarande?
Citera
2017-07-10, 10:57
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic
Av nyfikenhet, varför spelar man dota 1 fortfarande?

Ja du, för min del handlar det väl om att jag uppfattar Dota II som ett annat spel än ettan och att jag inte orkar lära mig på nytt allt det som finns i tvåan. Har testat Dota II några gånger och har haft svårt orientera mig (känner inte igen hjältarna och tycker striderna ofta rent grafiskt är ganska röriga, på grund av den nya grafiken). Jag har helt enkelt varken tid eller ork att lära mig delvis ett nytt spel. Tyvärr har ju nästan hela dotagemenskapen gått över till tvåan, innefattande alla mina vänner som jag brukade spela ettan med. Det är trist, för egen del. Lyckligen finns det i alla fall en en hyfsat levande gemenskap kvar på RGC. Men den lär väl bli mindre och mindre. Skulle väl egentligen vilja spela DII pga att alla de jag spelade DI med spelar det, men tröskeln känns lite för hög. Efter att ha spelat ettan i ungefär tio år känner jag mig bunden till det, liksom Frodo och Gollum till Ringen.
Senast redigerad av Caesare 2017-07-10 kl. 11:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in