2009-08-19, 01:07
Medlem
Gyro Gearlooses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funke
För att Hero-Armor har 25% spell resistance från början och spellshield eller vad den heter ger ytterligare 40%
0,75x0,60=0,45. Ytterligare 30% spellreduction ger 0,45*0,70=0,315. Skillnaden mellan 0,45 och 0,315 är 0,135 och det ger ca 41 mindre damage för en nuke på 300. Då känns det mer logiskt att skaffa en vanguard som ger 300 extra hp. Eller så investerar man pengarna i en Linkens som iofs är mycket dyrare men den ger stats och dessutom blockerar den hex som antagligen någon eller några i ett lag med 5 nukers kommer skaffa.

Edit pga att jag trodde att Hood gav 35% men den ger tydligen bara 30.

Jag tror du har räknat fel ang. detta. Men vad vet jag?
Citera
2009-08-19, 02:08
Medlem
Funkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyro Gearloose
Jag tror du har räknat fel ang. detta. Men vad vet jag?

http://www.playdota.com/forums/13317/anti-mage-magic-resistance/

Citat:
Ursprungligen postat av Funke
För att Hero-Armor har 25% spell resistance från början och spellshield eller vad den heter ger ytterligare 40%
0,75x0,60=0,45. Ytterligare 30% spellreduction ger 0,45*0,70=0,315. Skillnaden mellan 0,45 och 0,315 är 0,135 och det ger ca 41 mindre damage för en nuke på 300. Då känns det mer logiskt att skaffa en vanguard som ger 300 extra hp. Eller så investerar man pengarna i en Linkens som iofs är mycket dyrare men den ger stats och dessutom blockerar den hex som antagligen någon eller några i ett lag med 5 nukers kommer skaffa.

Såg nu att jag kanske skulle förklara lite bättre att decimaltalen i uträkningarna är den andel skada man tar. 0,315 betyder alltså 1-0,315=0,685 = 68,5% spellreduction.
Senast redigerad av Funke 2009-08-19 kl. 02:29.
Citera
2009-08-19, 04:02
Medlem
5assedmonkeys avatar
Jag lyckas alltid dö så fort i dota, även om jag inte är... dålig.
Har goda kunskaper och förstår spelet/moden/banan väldigt väl, spelat väldigt länge..

Men lyckas ändå vara den som dör mest, It's strange..
Born to be noob i suppose.
Citera
2009-08-19, 08:24
Medlem
Ankishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilsen1
Är hyfsat säker på att man måste köpa HoD innan man speccar Mana shield, annars stackar dem inte helt. Samma sak om du tex köper en buriza på Mortred, då måste du först köpa burizan och sen lägga points i Coup de grace, annars så kanske bruiza critten proccar istället för coup de grace
Det är ändrat sedan en tid tillbaka också, numera spelar det ingen roll när du köper din HoD på magina/pudge/andra heroes som behöver det.
Citera
2009-08-19, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5assedmonkey
Har goda kunskaper och förstår spelet/moden/banan väldigt väl, spelat väldigt länge..

Mapawareness. Är 3 motståndare borta från minimapen och du har pushat ganska långt, då är det dags att backa. Lär dig läsa av spelets gång.
Citera
2009-08-19, 14:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ankish
Det är ändrat sedan en tid tillbaka också, numera spelar det ingen roll när du köper din HoD på magina/pudge/andra heroes som behöver det.

Kan någon inte ta slut på HoD-diskussionen med en trevlig länk?
Citera
2009-08-19, 16:24
Medlem
Boredbynoobss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artiq
Vill du vinna SIG så pickar du inte Clockwerk. Jag svarade Bolvag. Han skrev att lättast att vinna SIG är att gå mid och ganka. Jag sa om du gankar så får du ingen farm och då kan du inte carrya. Bästa sättet att vinna SIGs är nog att farma items samt försöka få så många kills som möjligt, steal or no steal.

Det där är bullshit faktiskt =)

Det finns ca 5-10 % hyffsade spelare på SIG som bara är där och bashar. Alltså är det ca 25-50 % chans att du hamnar mot en sån i ett game eftersom det är 5 pers i motståndarlaget och då vinner du inte gamet såvida du inte kan spela bättre carry än den personen. Är man bättre än 95 % av dem på dota-league vinner man ofta med carry, annars inte och du kan lika gärna picka ganker. (support är inte så bra i SIG )

Tror du inte mig? Prova picka BARA carry i 20 games och säg din win %. Enligt dig så skulle du vinna om du pickade carry och jag förväntar mig därför 90-100 % på dem 20 gamesen. Alla can carrya vanliga SIG, det svåra är att carrya ett mega fucktard lag där alla har typ 0-10.

Citat:
Ursprungligen postat av 5assedmonkey

Kunskaper räcker inte för att vara bra i ett spel. Viktigaste av allt är träna träna träna...
NS från gamla virtus.pro: "PLAY LIKE A TIGER"
Senast redigerad av Boredbynoobs 2009-08-19 kl. 16:28.
Citera
2009-08-19, 16:34
Medlem
Artiqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boredbynoobs

Det finns ca 5-10 % hyffsade spelare på SIG som bara är där och bashar. Alltså är det ca 25-50 % chans att du hamnar mot en sån i ett game eftersom det är 5 pers i motståndarlaget och då vinner du inte gamet såvida du inte kan spela bättre carry än den personen. Är man bättre än 95 % av dem på dota-league vinner man ofta med carry, annars inte och du kan lika gärna picka ganker. (support är inte så bra i SIG )

Tror du inte mig? Prova picka BARA carry i 20 games och säg din win %. Enligt dig så skulle du vinna om du pickade carry och jag förväntar mig därför 90-100 % på dem 20 gamesen. Alla can carrya vanliga SIG, det svåra är att carrya ett mega fucktard lag där alla har typ 0-10.

Det är 90-100% när jag kör själv och vill vinna. Då jag körde SIG och ville vinna pickade jag heroes som Tinker, PotM, Naix, DK osv... Det var då de fortfarande var bra. Då Naix hade stun på sin slow och Tinkers rearm funkade med BKB.
Citera
2009-08-19, 16:35
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolvag
Kan någon inte ta slut på HoD-diskussionen med en trevlig länk?
Varför? Så tråden ska dö ut igen. Tycker det är bra att vi har något att diskutera.
Citera
2009-08-19, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Boredbynoobs

Kunskaper räcker inte för att vara bra i ett spel. Viktigaste av allt är träna träna träna...
NS från gamla virtus.pro: "PLAY LIKE A TIGER"

Sen får man även förvänta sig att man får minst 2 andra carries i sitt lag varje game

Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Varför? Så tråden ska dö ut igen. Tycker det är bra att vi har något att diskutera.

Diskussion är alltid trevligt, men någon fakta bakom de olika teorierna kan ju vara bra.
Citera
2009-08-19, 19:12
Medlem
Mackan86s avatar
Håller på att lacka sönder på DL. För att vinna MÅSTE man spela en agi carry, farma och vinna på egen hand. Ska man vinna med tex enigma så handlar det bara om tur iochmed genom att få iallafall en medspelare med en hjärna! GASDSADASS

Finns det något mer än DL för en spelare som anser sig själv som duktig men fortfarande vill utvecklas till något annat än en DLhjälte....
Citera
2009-08-19, 19:22
Medlem
Beys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan86
Håller på att lacka sönder på DL. För att vinna MÅSTE man spela en agi carry, farma och vinna på egen hand. Ska man vinna med tex enigma så handlar det bara om tur iochmed genom att få iallafall en medspelare med en hjärna! GASDSADASS

Finns det något mer än DL för en spelare som anser sig själv som duktig men fortfarande vill utvecklas till något annat än en DLhjälte....

Undrar samma sak, går inte vinna om man får med sig idioter i laget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in