2012-08-28, 03:09
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Dit kommer ni inte oinbjudna!
Jag har jobbat där, lagat en sak.
Guidades in till maskinen, lagade den, guidades ut...

Ja det är väl flygvapnets stridsledningscentral, vad mer för hemligt ska det vara där?
Citera
2012-08-28, 05:42
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorasUE
Jag har känt till begreppet sedan många år tillbaka och tycker som du att det är väldigt märkligt att folk inte känner till Muskö men sanningen är att om man ska känna till Muskö så måste man intressera sig litegrann för Muskö. Muskö borde höra till grundskolans utbildning för kalla kriget och skolresor till densamma borde företas. Det finns många utställningar om kalla kriget men på Muskö skulle man kanske, som skolungdom, börja kunna förstå omfattningen av världshistoriens förmodligen dyraste krig.
Vi åkte till Muskö med plugget.
Citera
2012-08-28, 10:46
Medlem
Sverige har haft (och har fortfarande) mängder med underjordiska förvaringsutrymmen. Det är allt från stridsledningscentraler till vanliga ammunitionsutrymmen, fordonsförvaring etc etc. Många är nedlagda och många är fortfarande bevakade.

Inget konstigt, detta finns i alla länder.
Citera
2012-08-28, 15:16
Medlem
Lococcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jåbärt
Sverige har haft (och har fortfarande) mängder med underjordiska förvaringsutrymmen. Det är allt från stridsledningscentraler till vanliga ammunitionsutrymmen, fordonsförvaring etc etc. Många är nedlagda och många är fortfarande bevakade.

Inget konstigt, detta finns i alla länder.

Jag tror att alla vet det. Faktiskt.
Vad är intressant med Revelberget Ormtjusaren?
Citera
2012-08-28, 15:26
Medlem
Mad-Macs avatar
Att det skulle finnas atomubåtar där inne är däremot uteslutet.
Citera
2012-08-28, 15:41
Medlem
gronken124s avatar
En bra bok i ämnet

Svenska borgar och fästningar : en historisk reseguide
Citera
2012-08-28, 20:16
Medlem
Running_mans avatar
Tråkmånsen informerar: finns flera trådar om denna anläggning, här är en av dem
https://www.flashback.org/t529993

Vad är det för fel på den tråden? Varför ligger det en tråd här under UE nu när det redan är utrett att det är Muskö som nämnts? Stället är inte tillgängligt för flashback-utforskarna. Lås...?
Citera
2012-08-29, 14:55
Medlem
Kikar man lite här:
http://www.royalfalconyachts.com/team.html

och här
http://www.royalfalconfleet.com/career.html

så står det en del om dessa LyxYachts som byggs just på/i Muskö.
Och det står också klartext at dessa byggs just där.

Även under "JOBS" står följande:
GENERAL REQUIREMENTS FOR ALL POSITIONS
• Able to work in shipyard environment in Muskö, Stockholm County, Sweden
• Good oral and written communications skills in English
• Proficiency in Swedish a plus
Citera
2012-09-05, 00:20
Medlem
Ninjincs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tillfalligtbara
Det finns minst 1 skummare och ännu mindre omtalat/känt ställe i Sverige. En lärare i min skola berättade för min klass om en anläggning som finns i Sverige, där människor som blivit extremt muterade placeras. Då snackar vi inte lite muterad utan EXTREMT muterade och nej det är inte någon X-men historia.
Han fick besöka detta ställe när han själv studerade genteknik eller liknande på högskola, men självklart fick alla besökare skriva på något papper för tystnadsplikt. Men dom får berätta om vissa patienter som finns i anläggningen.
Jag kan ge exempel på 2 patienter om någon är intresserad, minns inte så mycket mer. Läraren berättade om stället för typ 1½ år sedan.

Att hitta information om denna plats har varit omöjlig för mig, har funnit en tråd här på flashback om det. Men killen som gjorde tråden blev "utskrattad" och tråden låstes relativt snabbt eftersom ingen hade någonting vettigt att komma med.

Berätta om patienterna och en länk till tråden skulle uppskattas
Citera
2013-03-25, 02:35
Medlem
Rackabajsares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klosett
Hade aldrig någonsin hört talas om basen tidigare. Är jävligt glad nu dock. Det enda jag vet om muskö är ägarna till ön. Har jobbat i deras feta villa i Djursholm. Var bara i deras garage men det var typ 3gånger så stort som mitt hus. Eller det var väl nån i den släkten som äger Muskö tror jag, någon syrra typ.

Älskar sånt där millitärt med bergs anläggningar och grejer. Tycker det är så jävla coolt och det här var ju något i hästväg. Skulle var så jävla coolt att åka runt där själv.

Brukar vara på Siarö fortet på kyrkoön varje år och springa runt det "lilla" fortet. Tycker deras gamla grejer också är riktigt imponerande.

Det är möjligt att du tänker på Antonia Axson Johnson. Hennes farfar (tror jag) Axel Johnson den gamle skeppsredaren mm., ägde ju all marken som han skänkte till flottan för att anlägga Berga Örlogsbas på. Men Muskö... nja, den är ju, som sagt, full med sommarstugor och är absolut inte privatägd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in