2012-08-25, 11:22
Medlem
Det finns minst 1 skummare och ännu mindre omtalat/känt ställe i Sverige. En lärare i min skola berättade för min klass om en anläggning som finns i Sverige, där människor som blivit extremt muterade placeras. Då snackar vi inte lite muterad utan EXTREMT muterade och nej det är inte någon X-men historia.
Han fick besöka detta ställe när han själv studerade genteknik eller liknande på högskola, men självklart fick alla besökare skriva på något papper för tystnadsplikt. Men dom får berätta om vissa patienter som finns i anläggningen.
Jag kan ge exempel på 2 patienter om någon är intresserad, minns inte så mycket mer. Läraren berättade om stället för typ 1½ år sedan.

Att hitta information om denna plats har varit omöjlig för mig, har funnit en tråd här på flashback om det. Men killen som gjorde tråden blev "utskrattad" och tråden låstes relativt snabbt eftersom ingen hade någonting vettigt att komma med.
Citera
2012-08-25, 11:25
Medlem
IaveAfstrCARthenUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conchords
Kanonerna på muskö är fortfarande riktade mot öst, rätt häftigt.

Var ett tag sen jag var där nu, men det finns väl lite sjöbevakare kvar där ute ?

Hade varit otroligt konstigt om de var riktade mot väst, in mot fastlandet!

Som sagts redan, detta torde inte vara en nyhet för någon allmänbildad person.
Citera
2012-08-25, 11:25
Medlem
Har varit nere i Musköbasen flera gånger! Som någon nämnde så hyrs dockorna i delar av basen ut till privatpersoner. Vi var där nere och kollade till en kompis båtar som låg inne för renovering i torrdockorna som är ENORMA. Låg även gamla Robotjagare (tror jag dem heter, dem där med gasturbinmotorer) där nere på ommålning. Tydligen sålda från staten till privatpersoner som ska köra yachtcharter i skärgården med dem. Att dörrarna är 5 m tjocka är ju en överdrift men typ 1,5m var betongdörren när vi kom från ovansidan genom vägtunneln, entrén till basen vid parkeringarna. Det var välvda dörrar för att stå emot explosioner gissar jag med typ 10000 bultar med huvuden stora som snusdosor och något slags hinder för att det inte skulle gå att köra in typ pansarvagn eller någon tunnelborr och ta sig in gissar jag. Har du inte sparkcykel eller moppe där nere så blir du nog rätt trött i benen om du glömmer något i bilen Oerhört långa gångar lite hit och dit där under berget. Själv besökte jag bara ett par torrdockor ca 1km in i basen precis vid någon port ut till vattnet. Häftigt ställe!
Citera
2012-08-25, 12:04
Medlem
Har också vart nere i basen! Riktigt ballt. (Muskö)
Citera
2012-08-25, 12:04
Medlem
Melongrasss avatar
Var där för några år sedan på öppet hus, när man var lite omognare och inte uppskattade vissa saker lika mycket som man skulle gjort idag.

Kommer ihåg att det var sjukt stort och fick jag gå ner i en ubåt och kika
Citera
2012-08-25, 12:19
Medlem
Farsan jobba där några år som rörsvetsare på ubåtarna.
Citera
2012-08-25, 12:20
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnimalThemuppet
Nej precis har ett par år kvar innan jag får tala om det "öppet"
men tror inte så många bryr sig idags läget om muskö.... jag har arbetat för MUST och muskö är en piss i nilen av informationen jag sitter på...

Citat:
Ursprungligen postat av mcJOcke
Såpass. Då fick vi förklaring till att FM klagar över bristen på kompetent personal.

? Livslång tystnadsplikt på viktiga saker har jag och ser det lite märkligt att man skulle bli befriad från den efter några år. MUST/SÄPO kollar av en och hur ofta beror på känsligheten i ditt arbete, de kartlägger ens leverne mm och det är okey när man jobbar med detta... Känsliga arbeten söker man inte utan man blir rekommenderad och blir inbjuder efter att de kollat av en, så är du en person som gillar puben och det glada livet når du inte så högt upp tyvärr. Målaren i historien är ju där civilt och ej heller inne på den hemliga militära delen av basen.

Hoppas att du (AnimalThemuppet) tänker dig för om du planerar att läcka här, för säkerhetsmässigt gör du dina kollegor sårbara och utsätter dem och dess familjer för fara. Personligen skulle jag inte utsätta mina efterträdare till tidigare tjänster
Citera
2012-08-25, 12:55
Medlem
bingkingxxls avatar
vilket enormt projekt att bygga detta! denna bas är i anslutning till havet alltså? hur stora fartyg får dom in där?
Citera
2012-08-25, 12:55
Medlem
Triremers avatar
Det är Muskö som han pratar om. Jag har seglat förbi så nära som det är tillåtet och ja man ser en öppning i berget där de kan köra in.

Det men lyxjakten är dock skitsnack.
Citera
2012-08-25, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drlinkp
Hade aldrig hört talas om Musköbasen, jävlar vilket coolt ställe! Känns inte typiskt svenskt asså, värsta mystiskt och grejer.

Om aliens någonsin störtade i Sverige är det säkert dit man skulle ta dem, ett svenskt Area 51

Japp. Smög mig in under ett staket en gång och in i en av tunnlarna.
Citera
2012-08-25, 13:11
Medlem
184s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Det är Muskö som han pratar om. Jag har seglat förbi så nära som det är tillåtet och ja man ser en öppning i berget där de kan köra in.

Det men lyxjakten är dock skitsnack.

haha kolla nån sida tillbaks i tråden så kan du ju ta ditt skitsnack o sticka !
Citera
2012-08-25, 13:17
Medlem
ufomammuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tillfalligtbara
Det finns minst 1 skummare och ännu mindre omtalat/känt ställe i Sverige. En lärare i min skola berättade för min klass om en anläggning som finns i Sverige, där människor som blivit extremt muterade placeras. Då snackar vi inte lite muterad utan EXTREMT muterade och nej det är inte någon X-men historia.
Han fick besöka detta ställe när han själv studerade genteknik eller liknande på högskola, men självklart fick alla besökare skriva på något papper för tystnadsplikt. Men dom får berätta om vissa patienter som finns i anläggningen.
Jag kan ge exempel på 2 patienter om någon är intresserad, minns inte så mycket mer. Läraren berättade om stället för typ 1½ år sedan.

Att hitta information om denna plats har varit omöjlig för mig, har funnit en tråd här på flashback om det. Men killen som gjorde tråden blev "utskrattad" och tråden låstes relativt snabbt eftersom ingen hade någonting vettigt att komma med.

Och vad säger föräldrarna? Berätta om patienterna då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in