Citat:
Ursprungligen postat av AnimalThemuppet
Nej precis har ett par år kvar innan jag får tala om det "öppet"
men tror inte så många bryr sig idags läget om muskö.... jag har arbetat för MUST och muskö är en piss i nilen av informationen jag sitter på...
Citat:
Ursprungligen postat av mcJOcke
Såpass. Då fick vi förklaring till att FM klagar över bristen på kompetent personal.
? Livslång tystnadsplikt på viktiga saker har jag och ser det lite märkligt att man skulle bli befriad från den efter några år. MUST/SÄPO kollar av en och hur ofta beror på känsligheten i ditt arbete, de kartlägger ens leverne mm och det är okey när man jobbar med detta... Känsliga arbeten söker man inte utan man blir rekommenderad och blir inbjuder efter att de kollat av en, så är du en person som gillar puben och det glada livet når du inte så högt upp tyvärr. Målaren i historien är ju där civilt och ej heller inne på den hemliga militära delen av basen.
Hoppas att du (AnimalThemuppet) tänker dig för om du planerar att läcka här, för säkerhetsmässigt gör du dina kollegor sårbara och utsätter dem och dess familjer för fara. Personligen skulle jag inte utsätta mina efterträdare till tidigare tjänster