• 1
  • 2
2012-08-24, 23:59
Medlem
Har haft ont i röven i 4 dagar nu, värst är när jag skiter, släpper en brakare eller bara sitter på en stol. Idag kände jag efter med näven och och möte en stor blåsa som kändes som en övermogen vindruva. Som ett alienägg

Hemorrojder är det inte, för de växer inåt eller hur? Vad är det för något? Kan ju inte bajsa längre på grund av smärtan.

Inga problem med hygien har jag inte heller kan ju tilläggas. Nästan för renlig av mig ibland.

Edit: kletade fast lite helosan på han nu.
Citera
2012-08-25, 00:03
Medlem
Hemoroider kan det vara jo. De kan växa utåt.
Citera
2012-08-25, 00:04
Medlem
Men det är ju bara en stor!!? Dom växer väl i som klasar?
Citera
2012-08-25, 00:09
Medlem
contemptuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innervision
Men det är ju bara en stor!!? Dom växer väl i som klasar?

Nepp, kan komma en enstaka, handlar om sprängda/svullna blodkärl.
Senast redigerad av contemptus 2012-08-25 kl. 00:24.
Citera
2012-08-25, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av contemptus
Nepp, kan komma en enstaka, handlar om sprängda blodkärl.

Ajdå. Ska jag göra hål på den med en nål eller hur ska jag gå till väga?
Citera
2012-08-25, 00:29
Medlem
contemptuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innervision
Ajdå. Ska jag göra hål på den med en nål eller hur ska jag gå till väga?

Gå till läkare och bli undersökt, ta dig annars till apotek och fråga efter receptfri salva
Citera
2012-08-25, 04:48
Medlem
Jag tror dock de är anal abcess, in på VC kan bli ett helvete att ha att göra med.
Citera
2012-08-25, 11:24
Medlem
Gå till doktorn och be om att få ett finger uppkört i rumpan. Låter mest som en analabscess. Och nej, ta inte hål på den...
Citera
2012-08-25, 12:20
Medlem
Om den är stor och orsakar besvär och blödningar så gå till doktorn, de kan operera bort den. Om inte så kommer den trilla bort av sig själv efter några veckor. Stick absolut inte hål på den.
Citera
2012-08-25, 13:02
Medlem
Jag häpnar av alla dumheter det är i den här tråden. Skärpning barn.

Jo, det är med all sannolikhet en hemorrojd. Du kan försöka peta "tillbaka" den ifall den stör dig eller smärtar. Den kommer säkerligen att gå tillbaka av sig själv, under tiden se till att du inte krystar när du är på toaletten. Ifall du skulle börja blöda så får du masa dig till akuten för att ligera, injesera eller operera dort den, VC brukar inte göra sådana ingrepp. Ifall besvären inte går tillbaka under tre veckor så sök VC.

Just det. Ät mycket fibrer och drick mycket vatten för att få en krämig och bra avföring så slipper du problemet.
Citera
2012-08-25, 18:40
Medlem
Man kan ju bara tänka sig själv var alla bakterier i bajset gärna kommer flytta in om man skulle sticka hål på den. Infektion och blodförgiftning, yay.
Citera
2012-08-25, 18:43
vc-besök onödigt, hemoroidsalva på apoteket funkar bra och effektivt även om det nu inte kallas just hemorojd när det är på utsidan
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in