2013-01-26, 23:45
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Min tanke är att om det finns ett dedikerat förmodererat forum så uppstår inte problemet med att flytta trådar till ett forum som egentligen inte är avsett för den typen av frågeställningar.
I vilken utsträckning menar du att det är ett problem? Att de rutiner som i dagsläget finns ska behållas är inte uppe för diskussion, och då handlar det om huruvida det finns tillräckligt med underlag för att skapa detta forum. Nu är jag visserligen lite tankspridd ibland, men jag kan inte dra mig till minnes att det startats ett trettiotal passande trådar på sistone, och där någonstans brukar gränsen gå för att skapa ett nytt forum.

För mig som moderator är det inget problem att lyfta över en handfull trådar om året, så den aspekten behöver du inte ta hänsyn till.
Citat:
Tja det är ju din tolkning, jag ser det som att det gnälls på så väl TS som postare för att man inte riktigt är belåten med hur admin valt att instruera.
Tja, den tolkningen får stå för dig, men den som följer instruktionerna har så vitt jag kan se inte gjort sig förtjänt utav något gnäll.
Citera
2013-01-26, 23:52
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
I vilken utsträckning menar du att det är ett problem? Att de rutiner som i dagsläget finns ska behållas är inte uppe för diskussion, och då handlar det om huruvida det finns tillräckligt med underlag för att skapa detta forum. Nu är jag visserligen lite tankspridd ibland, men jag kan inte dra mig till minnes att det startats ett trettiotal passande trådar på sistone, och där någonstans brukar gränsen gå för att skapa ett nytt forum.
Bara det faktum att du ens flyttat trådar till ett helt irrelevant forum borde i viss mån tala för sig självt?

Säg att man gör det så enkelt som att frågor kring varningar ska tas där också så är det i princip löst.
Citera
2013-01-27, 00:11
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Bara det faktum att du ens flyttat trådar till ett helt irrelevant forum borde i viss mån tala för sig självt?

Säg att man gör det så enkelt som att frågor kring varningar ska tas där också så är det i princip löst.
Om du är oförmögen att förstå hur undantagen har motiverats samt att se relationen mellan feedback gällande avstängningar och diskussioner om varningar så känns det inte särskilt lönt att lägga tid på att förklara. Du får nöja dig med att problemet inte existerar i någon omfattning som spelar roll.

Dessutom, om det dyker upp ett forum för diskussioner om enskilda varningar så kommer väldigt många att helt skippa att diskutera med berörd moderator och efter det begära utlåtande från admins, så ur den aspekten är förslaget också dåligt.
Citera
2013-07-15, 13:47
Medlem
Förslag till omdöpning av feedback forumet för an inkludera varningar.

Då forumet är för feedback angående Varningar, Avstängningar och Banlyssningar så tycker jag att det borde reflekteras i namnet.

För närvarande är "Varningar" utelämnat ur namnet men forumet hanterar uppenbarligen feedback angående varningar också.
Citera
2013-07-15, 13:57
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Frågan har kommit upp flera gånger tidigare.
Bland annat här, där ÅnkelGunnar förklarar hur han ser på saken:
"Feedback angående Varningar behöver ett eget forum"
https://www.flashback.org/t1946830
Senast redigerad av AbdullahSvensson 2013-07-15 kl. 14:02.
Citera
2013-07-15, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Om du är oförmögen att förstå hur undantagen har motiverats samt att se relationen mellan feedback gällande avstängningar och diskussioner om varningar så känns det inte särskilt lönt att lägga tid på att förklara. Du får nöja dig med att problemet inte existerar i någon omfattning som spelar roll.

Dessutom, om det dyker upp ett forum för diskussioner om enskilda varningar så kommer väldigt många att helt skippa att diskutera med berörd moderator och efter det begära utlåtande från admins, så ur den aspekten är förslaget också dåligt.

Jag har inte tillgång till samma information som moderatorerna angående omfattningen av "problemet" så jag får acceptera det svaret.
Citera
2013-07-15, 16:22
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joan-Duchemin
Jag har inte tillgång till samma information som moderatorerna angående omfattningen av "problemet" så jag får acceptera det svaret.
De diskussioner om varningar som startats efter alla obligatoriska steg följts, det vill säga först kontakta berörd moderator och därefter höra med admins, går att hitta antingen i det här forumet eller i Feedback. De trådar jag lyft in har fått ett flyttmeddelande samt en motivering, så omfattningen kan var och en själva undersöka.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in