2012-08-24, 21:02
Medlem
Feedback angående avstängningar finns.
Men en avdelning med varningar saknas, då jag upplever det som många är missnöjda med varningar och tveksamma/felaktiga inte uppmärksammas på rätt sätt med nuvarande förfarande.

Vad tycker ni, kära Flashbackare?

Från mobil...
Citera
2012-08-24, 21:14
Medlem
epost72s avatar
Tycker nog snarare ett det kan rymmas i samma fora som feedback för avstängningar och bannlysningar som redan finns. En liten namnjustering bara.

Det har ändå nästan blivit en praxis att trådar som startas efter den sedvanliga gången efter PM med utdelande moderator och sedan admins (*) flyttas dit för att slippa alla som passar på att avreagera sig och kasta skit så fort någon startat en tråd om varningar som man anser är obefogade, grundlösa eller skitnödiga.

* länk
Citera
2012-08-24, 21:28
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
* länk
Personligen tycker jag att det vore en enklare och bättre tågordning ifall man skippade punkt 2 helt och hållet. Folk som ogillar sina varningar ska ta det med moderatorerna, och därefter starta en tråd i lämpligt forum - Feedback. Att behöva gå ytterligare en PM-väg via admins är visserligen logiskt, men näppeligen fungerande på ett forum med denna användarbas.
Nej, se hellre till att admins blir mer aktiva i att skriva och svara i Om Flashback med underforum och låt folk starta trådar i därför avsett forum (förhandsmodererat, låt gå) direkt efter fruktlös diskussion med moderator.
Citera
2012-08-24, 21:29
Medlem
Citat:
Tycker nog snarare ett det kan rymmas i samma fora som feedback för avstängningar och bannlysningar som redan finns. En liten namnjustering bara.

Det har ändå nästan blivit en praxis att trådar som startas efter den sedvanliga gången efter PM med utdelande moderator och sedan admins (*) flyttas dit för att slippa alla som passar på att avreagera sig och kasta skit så fort någon startat en tråd om varningar som man anser är obefogade, grundlösa eller skitnödiga.

* länk

Snabbt och bra svar. Men jag menade inget kasta skit-forum utan att man kan lägga upp text som blivit varnad och få en analys.
Kanske man slipper göra vissa misstag som postare samt att moderatorerna får ett mer homogent tänk, då modereringen skiljer sig markant mellan olika underforum.....
Senast redigerad av UltraMind 2012-08-24 kl. 21:35.
Citera
2012-08-24, 21:35
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Snabbt och bra svar. Men jag menade inget kasta skit-forum utan att man kan lägga upp text som blivit varnad och få en analys.
Kanske man slipper göra vissa misstag som postare samt att moderatorerna får ett mer enhälligt tänk, då modereringen skiljer sig markant mellan olika underforum.....
Ja nu är ju jag vanlig simpel användare men detta är mina tankar kring det hela.
För att inte trådarna ska spåra ur helt krävs nästan förmoderering så att folk håller sig till kommentarer kring exakt just den aktuella varningen som en TS ogillar.

Som det är nu blir det ofta en massa pajkastning så fort det finns möjlighet. (oavsett om TS följt det som gäller eller ej)

Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Personligen tycker jag att det vore en enklare och bättre tågordning ifall man skippade punkt 2 helt och hållet. Folk som ogillar sina varningar ska ta det med moderatorerna, och därefter starta en tråd i lämpligt forum - Feedback. Att behöva gå ytterligare en PM-väg via admins är visserligen logiskt, men näppeligen fungerande på ett forum med denna användarbas.
Nej, se hellre till att admins blir mer aktiva i att skriva och svara i Om Flashback med underforum och låt folk starta trådar i därför avsett forum (förhandsmodererat, låt gå) direkt efter fruktlös diskussion med moderator.
Klipper in dig med.

Mja steg två gör inte så mycket tycker jag, får man inte svar från admins inom något dygn eller på sin höjd en vecka.
en riktlinje kan vara ett dygn
Om inte annat så kan det vara nyttigt att vänta ett dygn efter kontakt med admins för att kanske komma till sans med att varningen kanske var befogad ändå.

Vad jag menar lite är att man försöker resonera lite mer med moderatorn ordnat och sakligt.
Kommer man ingen vart så skickar man konversationen till en admin.

Om denne inte svarar inom rimlig tid så startar man en tråd om det.
Senast redigerad av epost72 2012-08-24 kl. 21:43.
Citera
2012-08-24, 21:38
Medlem
Citat:
Ja nu är ju jag vanlig simpel användare men detta är mina tankar kring det hela.
För att inte trådarna ska spåra ur helt krävs nästan förmoderering så att folk håller sig till kommentarer kring exakt just den aktuella varningen som en TS ogillar.

Som det är nu blir det ofta en massa pajkastning så fort det finns möjlighet. (oavsett om TS följt det som gäller eller ej)

Mjo, men har man tydliga regler, så får väl Varningarna sköta om postningsnivån, eller?
Citera
2012-08-24, 21:41
Medlem
Tintinikongos avatar
Det jag inte fattar. Om man blir varnad flera gånger, och slutligen avstängd. Då säger reglerna att man kan söka amnesti efter ett halvår. Men hur ska det gå till om man är avstängd från kontot? Multipla konton är ju inte tillåtet. Hjälp en gammal man.
Citera
2012-08-24, 21:48
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
Det jag inte fattar. Om man blir varnad flera gånger, och slutligen avstängd. Då säger reglerna att man kan söka amnesti efter ett halvår. Men hur ska det gå till om man är avstängd från kontot? Multipla konton är ju inte tillåtet. Hjälp en gammal man.
Amnesti avskaffades för rätt länge sedan.
Hur som helst så kan man regga ett konto och enbart kommunicera med moderatorer/admins via PM eller att posta i Feedback om man har invändningar mot en avstängning.

EDIT:
Så här står det angående 1.07
Undantag från förbudet är att skriva inlägg i forumet Feedback eller att skicka ett PM till en moderator eller en admin via sitt alternativa konto.
EDIT:
Angående topic kan jag säga att jag gillar idén iofs med justeringen om förmoderering och kanske då att man tar det i det befintliga feedback.
Senast redigerad av epost72 2012-08-24 kl. 22:02.
Citera
2012-08-24, 22:04
Medlem
Citat:
Amnesti avskaffades för rätt länge sedan.
Hur som helst så kan man regga ett konto och enbart kommunicera med moderatorer/admins via PM eller att posta i Feedback om man har invändningar mot en avstängning.

EDIT:
Så här står det angående 1.07
Undantag från förbudet är att skriva inlägg i forumet Feedback eller att skicka ett PM till en moderator eller en admin via sitt alternativa konto.
Du är skön men ska vi hårddra saker och ting är ni båda OT och förtjänar varsin varning för OT/trams. Jag är inte främmande för att man låser förslaget forum till mods/Adims alt ett minimum av räknade poster. Således ett forum att höja postningskvaliteten....
Citera
2012-08-24, 22:09
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Du är skön men ska vi hårddra saker och ting är ni båda OT och förtjänar varsin varning för OT/trams. Jag är inte främmande för att man låser förslaget forum till mods/Adims alt ett minimum av räknade poster. Således ett forum att höja postningskvaliteten....
Tockna här förslag ger mig frossbrytningar. Ska man behöva säga sin åsikt i x antal övriga forum för att få göra detsamma i ett feedback-forum om varningar?
Citera
2012-08-24, 22:40
Medlem
H
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Tockna här förslag ger mig frossbrytningar. Ska man behöva säga sin åsikt i x antal övriga forum för att få göra detsamma i ett feedback-forum om varningar?

Jag håller med dig, men i vissa forum här på Flashback krävs man på visst antal posts för att få delta, det OK med, mig om alternativet är stängning. Men givetvis efterlyser jag ett öppet forum, därav trådstart...
Senast redigerad av UltraMind 2012-08-24 kl. 22:43.
Citera
2012-08-24, 22:50
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Jag är inte främmande för att man låser förslaget forum till mods/Adims alt ett minimum av räknade poster. Således ett forum att höja postningskvaliteten....
Minimum poster fungerar ju inte av flera skäl, förmoddning fungerar iofs även om en del apskaft kommer hävda att det handlar om förmynderi eller inskränkning i yttrandefriheten.

Det blir lugnare för alla om det är förmoddat.
Annars blir det lite som att släcka en eld med bensin och folk drar på sig ännu mer varningar.
Det omvända är ju att ha ett öppet forum där man kan klaga på varningar och de som går OT och tjafsar om sina varningar och erfarenheter helt enkelt får en varning för att ha gått OT.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in