Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Snabbt och bra svar. Men jag menade inget kasta skit-forum utan att man kan lägga upp text som blivit varnad och få en analys.
Kanske man slipper göra vissa misstag som postare samt att moderatorerna får ett mer enhälligt tänk, då modereringen skiljer sig markant mellan olika underforum.....
Ja nu är ju jag vanlig simpel användare men detta är mina tankar kring det hela.
För att inte trådarna ska spåra ur helt krävs nästan förmoderering så att folk håller sig till kommentarer kring exakt just den aktuella varningen som en TS ogillar.
Som det är nu blir det ofta en massa pajkastning så fort det finns möjlighet. (oavsett om TS följt det som gäller eller ej)
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Personligen tycker jag att det vore en enklare och bättre tågordning ifall man skippade punkt 2 helt och hållet. Folk som ogillar sina varningar ska ta det med moderatorerna, och därefter starta en tråd i lämpligt forum - Feedback. Att behöva gå ytterligare en PM-väg via admins är visserligen logiskt, men näppeligen fungerande på ett forum med denna användarbas.
Nej, se hellre till att admins blir mer aktiva i att skriva och svara i Om Flashback med underforum och låt folk starta trådar i därför avsett forum (förhandsmodererat, låt gå) direkt efter fruktlös diskussion med moderator.
Klipper in dig med.
Mja steg två gör inte så mycket tycker jag, får man inte svar från admins inom något dygn eller på sin höjd en vecka.
en riktlinje kan vara ett dygn
Om inte annat så kan det vara nyttigt att vänta ett dygn efter kontakt med admins för att kanske komma till sans med att varningen kanske var befogad ändå.
Vad jag menar lite är att man försöker resonera lite mer med moderatorn ordnat och sakligt.
Kommer man ingen vart så skickar man konversationen till en admin.
Om denne inte svarar inom rimlig tid så startar man en tråd om det.