2012-08-24, 22:53
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Jag håller med dig, men i vissa forum här på Flashback krävs man på visst antal posts för att få delta, det OK med, mig om alternativet är stängning. Men givetvis efterlyser jag ett öppet forum, därav trådstart...

Fast dessa forum har en sådan gräns då det kan behövas av vissa skäl. Då är det inte bara antelet inlägg som man går efter, utan även hur länge man har varit registrerad på forumet.

En varning kan man få oavsett hur länge man har varit registrerad på forumet (det kvittar alltså om det är första veckan eller om man har varit här i 5 år), och om man har 2 inlägg eller 7000 inlägg. Just därför är det en dålig ide att man måste ha skrivit ett visst antal inlägg för kunna posta inlägg i en avdelning som handlar om just varningar.
Citera
2012-08-24, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Minimum poster fungerar ju inte av flera skäl, förmoddning fungerar iofs även om en del apskaft kommer hävda att det handlar om förmynderi eller inskränkning i yttrandefriheten.

Det blir lugnare för alla om det är förmoddat.
Annars blir det lite som att släcka en eld med bensin och folk drar på sig ännu mer varningar.
Det omvända är ju att ha ett öppet forum där man kan klaga på varningar och de som går OT och tjafsar om sina varningar och erfarenheter helt enkelt får en varning för att ha gått OT.

Tråkig inställning du har!!
Vi vet ju inte hur forumet skulle mottagas.
Med rätt regler tror jag, vi skulle öka förståelsen samt utveckla modereringen .
Men jag är öppen för att jag har fel..
Citera
2012-08-24, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Fast dessa forum har en sådan gräns då det kan behövas av vissa skäl. Då är det inte bara antelet inlägg som man går efter, utan även hur länge man har varit registrerad på forumet.

En varning kan man få oavsett hur länge man har varit registrerad på forumet (det kvittar alltså om det är första veckan eller om man har varit här i 5 år), och om man har 2 inlägg eller 7000 inlägg. Just därför är det en dålig ide att man måste ha skrivit ett visst antal inlägg för kunna posta inlägg i en avdelning som handlar om just varningar.
Jag skiter i hur länge du vart med eller antal poster men det verkar vara ett argument för att inte ha feedback på Varningar.
Citera
2012-08-24, 23:59
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Tråkig inställning du har!!
Vi vet ju inte hur forumet skulle mottagas.
Med rätt regler tror jag, vi skulle öka förståelsen samt utveckla modereringen .
Men jag är öppen för att jag har fel..
Mjo jag vet att jag är en cyniker, dessvärre tror jag att jag har rätt i det avseendet.
Inför ett ikke förmoddat feedbackforum för varningar och se hur det går så får vi se vem som får stå med lång näsa och dumstrut.
Citera
2012-08-25, 00:02
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Jag skiter i hur länge du vart med eller antal poster men det verkar vara ett argument för att inte ha feedback på Varningar.

På sätt och vis finns redan feedback på varningar och avstängningar. Poängen är dock att man ska vända sig till berörd moderator i första hand för att försöka lösa det hela. om det misslyckas så vänder man sig till admin. Om det återigen misslyckas så postar man en tråd i denna forumsdel.
Citera
2012-08-25, 00:12
Medlem
Citat:
Mjo jag vet att jag är en cyniker, dessvärre tror jag att jag har rätt i det avseendet.
Inför ett ikke förmoddat feedbackforum för varningar och se hur det går så får vi se vem som får stå med lång näsa och dumstrut.

Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
På sätt och vis finns redan feedback på varningar och avstängningar. Poängen är dock att man ska vända sig till berörd moderator i första hand för att försöka lösa det hela. om det misslyckas så vänder man sig till admin. Om det återigen misslyckas så postar man en tråd i denna forumsdel.
Jag är med på tåget, men tror ni inte vi skulle spara lite kraft genom att klaga offentligt, så slipper mods skicka personliga PM och varningar blir belysta. Som jag sagt tidigare är jag öppen för att jag har fel. Hade jag vart Mod skulle jag uppskatta bra kritik, så man kan bli bättre...
Senast redigerad av UltraMind 2012-08-25 kl. 00:17.
Citera
2012-08-25, 01:54
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Jag är med på tåget, men tror ni inte vi skulle spara lite kraft genom att klaga offentligt, så slipper mods skicka personliga PM och varningar blir belysta. Som jag sagt tidigare är jag öppen för att jag har fel. Hade jag vart Mod skulle jag uppskatta bra kritik, så man kan bli bättre...

På vilket sätt skulle det ta mindre tid att skriva inlägg i en forumsdel jämfört med att skriva PM? Som det ser ut nu så ser moderatorn lättare om denne har fått PM, istället för att själv behöva leta sig in till rätt forumsdel och titta om någon/några har klagat i olika trådar. Det är heller inte alla som klagar på varningar.

Jag tror inte man sparar tid eller kraft att göra på ditt sätt, även om förslaget inte är dåligt.
Citera
2012-08-25, 17:33
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Jag vet inte men är du inne på att man ska skippa det system som finns idag helt?
Dvs att folk kan klaga direkt efter utdelad varning i det önskade forumet.
Förvisso skulle det kunna bli mycket roande läsning men knappast hållbart i längden.
Citera
2013-01-26, 21:35
Medlem
epost72s avatar
Inga moderatorer(och absolut inga admins) har uttalat sig här.
Jag skulle vid närmare eftertanke tycka att det vore lämpligt med ett forum som rör kritik av moderatorer.

Som det nu är så sker endera av ett antal saker.

Tråden blir enligt mods svårhanterlig även om TS då följt alla steg så flyttas tråden något ologiskt till Feedback gällande avstängningar och bannlysningar trots att man uppmanas att starta en tråd i Om Flashback enligt denna instruktion

Om nu mods anser att trådarna blir svårhanterliga i Om Flashback så borde man snarare ändra förutsättningarna en aning.

Skapa ett forum för feedback kring varningar eller instruera om att sådan feedback ska ske i Feedback gällande avstängningar och bannlysningar

Gnäll inte på medlemmar som följer de instruktioner som angivits och som skapar trådar på rätt ställe.

EDIT:
Innan det sedvanliga gardet samlar sina trupper kan jag hänvisa till ett par inlägg.
https://www.flashback.org/sp39761840
https://www.flashback.org/sp40483654
Senast redigerad av epost72 2013-01-26 kl. 22:18.
Citera
2013-01-26, 22:41
Moderator
evilhoneys avatar
De flesta som ger kritik här har inte ens försökt samtala med moderatorn som gav varningen i första hand så att ändra proceduren tycker jag bara är onödig.
Citera
2013-01-26, 23:30
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Tråden blir enligt mods svårhanterlig även om TS då följt alla steg så flyttas tråden något ologiskt till Feedback gällande avstängningar och bannlysningar trots att man uppmanas att starta en tråd i Om Flashback enligt denna instruktion

Om nu mods anser att trådarna blir svårhanterliga i Om Flashback så borde man snarare ändra förutsättningarna en aning.

Skapa ett forum för feedback kring varningar eller instruera om att sådan feedback ska ske i Feedback gällande avstängningar och bannlysningar

Gnäll inte på medlemmar som följer de instruktioner som angivits och som skapar trådar på rätt ställe.

EDIT:
Innan det sedvanliga gardet samlar sina trupper kan jag hänvisa till ett par inlägg.
https://www.flashback.org/sp39761840
https://www.flashback.org/sp40483654
Eller så gäller de rutiner som är uppsatta, och bara de gånger TS egen diskussion dränks i generella klagomål så tar man till undantaget att flytta tråden till ett förmodererat forum. Alternativet kan självklart vara att dela ut varningar till alla som hakar på och vill berätta om sina egna upplevelser, men det tycker jag personligen känns som en rätt dålig lösning.

Och sen är det väl inte riktigt användarna som följer instruktionerna som det gnälls på, utan övriga som fyller tråden med OT, eller hur?
Citera
2013-01-26, 23:41
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Eller så gäller de rutiner som är uppsatta, och bara de gånger TS egen diskussion dränks i generella klagomål så tar man till undantaget att flytta tråden till ett förmodererat forum. Alternativet kan självklart vara att dela ut varningar till alla som hakar på och vill berätta om sina egna upplevelser, men det tycker jag personligen känns som en rätt dålig lösning.
Min tanke är att om det finns ett dedikerat förmodererat forum så uppstår inte problemet med att flytta trådar till ett forum som egentligen inte är avsett för den typen av frågeställningar.
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Och sen är det väl inte riktigt användarna som följer instruktionerna som det gnälls på, utan övriga som fyller tråden med OT, eller hur?
Tja det är ju din tolkning, jag ser det som att det gnälls på så väl TS som postare för att man inte riktigt är belåten med hur admin valt att instruera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in