2012-08-24, 19:27
Medlem
Swagnificents avatar
Tjena alla flashbackare! Nu e de så att jag kanske ska börja Sigtuna Folkhögskola, men har några frågor angående själva skolan, vilken typ av atmosfär är det på skolan, allts åär det en schysst kultur där med schysst folk, eller är det mer att folk stänger in sig på sina internatrum när skoldagarna är slut? En till fråga är det med internet, får man internet där? haha känns löjligt att fråga men man måste ju veta utifall man ska börja där! Peace
Citera
2012-08-24, 23:52
Medlem
FireOnTheSides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swagnificent
Tjena alla flashbackare! Nu e de så att jag kanske ska börja Sigtuna Folkhögskola, men har några frågor angående själva skolan, vilken typ av atmosfär är det på skolan, allts åär det en schysst kultur där med schysst folk, eller är det mer att folk stänger in sig på sina internatrum när skoldagarna är slut? En till fråga är det med internet, får man internet där? haha känns löjligt att fråga men man måste ju veta utifall man ska börja där! Peace

Nu är det visserligen några år sen jag gick där, men då var det rätt mysig stämning, trevliga elever och lärare och rätt skoj att bo på internatet. Det finns också väldigt vackra områden runtomkring skolan. Det är däremot kanske inte den bästa skolan om man gillar att festa, det är alkoholförbud (om de inte har ändrat det de senaste åren!) och en rätt stor del av eleverna läser Svenska kyrkans kurser. På den tiden fanns det inte internet på rummen, man hade istället tillgång till datasalen till sent på kvällarna, men det kan ju ha ändrats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in