• 1
  • 2
2012-08-24, 18:45
Medlem
SirHizzs avatar
har ni nån gång hört uttrycket

"Choose your last words. This is the last time 'Cause you and I, we were born to die

hur gammal du än är, hur hälsosam du än är, vad du än äter, hur mycket du tränar, hur lycklig du än är så kommer du en dag dö, vare sig du vill eller inte,

vi är alla födda för att dö, eller som elrond sa till arwen

Whether by the sword or the slow decay of time, Aragorn will die. And there will be no comfort for you. No comfort to ease the pain of his passing

vi kommer att se våra mor eller farföräldrar dö, vi kommer att se våra föräldrar dö. våra barn kommer en dag se oss dö. våra barn kommer en dag dö.

Jag är livrädd för detta, jag tänker på detta varje dag, jag kommer bli gammal och en dag dö av old age, jag kommer sitta på ett äldreboende, behöva hjälp med att gå på toaletten, hjälp med att äta, en dag kommer hjärtat lägga av och jag dör.

hur ser ni på detta med döden, skrämmer det någon, det känns som jag bara lever mitt liv nu 22 år gammal, med en lieman som väntar på mig.

jag är rädd för döden, många tar sig till religionen och prästerna säger, " men allt kommer bli bra på andra sidan, du kommer träffa din familj osv, det är bara glädje där, men jag tror verkligen inte på det, det finns inga bevis för det att man lever vidare, kroppen dör och man kanske återföds som ett djur? kanske en katt eller en hund, eller man föds på nytt som bebis och kommer ut från en annan kvinna? jag köper inte det. jag tror det bara kommer bli svart, so man sover fast inte drömmer. jag har skrivit på ett avtal att jag skall bli kremerad när jag dör, jag vill inte bli mask mat.

jag vill inte bli gammal och dö, många lever till do är 80-90 år meen det är för kort tid känner jag, jag vill uppleva 2100 talet, 2200 2400 talet, se vad som har förändrats med bilar och internet, om vi fått kontakt med aliens från en annan planet, om vi har befolkat mars, jag vill inte dö om 60-70 år dvs om min hälsa är fortfarande intakt och jag inte dött innan.
Citera
2012-08-24, 18:50
du kan dö vilken sekund somhelst. Du kan få en stroke, hjätattack du kan ramla och slå i tinningen. DU kanske kvävas av något eller kläms ihjäl. Finns miljontals sätt att dö på.

Men om man är rädd för att dö hela tiden så är man rädd för att leva
Senast redigerad av captengrogg 2012-08-24 kl. 18:53.
Citera
Medlem
Klokungquinnas avatar
Man kan se döden som att man återvänder till det stadium innan den den spermie och det ägg som blev till en själv möttes och smälte samman..var fanns man då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirHizz

"Choose your last words. This is the last time 'Cause you and I, we were born to die

hur gammal du än är, hur hälsosam du än är, vad du än äter, hur mycket du tränar, hur lycklig du än är så kommer du en dag dö, vare sig du vill eller inte,

Whether by the sword or the slow decay of time, Aragorn will die. And there will be no comfort for you. No comfort to ease the pain of his passing

vi kommer att se våra mor eller farföräldrar dö, vi kommer att se våra föräldrar dö. våra barn kommer en dag se oss dö. våra barn kommer en dag dö.

Jag är livrädd för detta, jag tänker på detta varje dag, jag kommer bli gammal och en dag dö av old age, jag kommer sitta på ett äldreboende, behöva hjälp med att gå på toaletten, hjälp med att äta, en dag kommer hjärtat lägga av och jag dör.

hur ser ni på detta med döden, skrämmer det någon, det känns som jag bara lever mitt liv nu 22 år gammal, med en lieman som väntar på mig.

jag är rädd för döden, många tar sig till religionen och prästerna säger, " men allt kommer bli bra på andra sidan, du kommer träffa din familj osv, det är bara glädje där, men jag tror verkligen inte på det, det finns inga bevis för det att man lever vidare, kroppen dör och man kanske återföds som ett djur? kanske en katt eller en hund, eller man föds på nytt som bebis och kommer ut från en annan kvinna? jag köper inte det. jag tror det bara kommer bli svart, so man sover fast inte drömmer. jag har skrivit på ett avtal att jag skall bli kremerad när jag dör, jag vill inte bli mask mat.

jag vill inte bli gammal och dö, många lever till do är 80-90 år meen det är för kort tid känner jag, jag vill uppleva 2100 talet, 2200 2400 talet, se vad som har förändrats med bilar och internet, om vi fått kontakt med aliens från en annan planet, om vi har befolkat mars, jag vill inte dö om 60-70 år dvs om min hälsa är fortfarande intakt och jag inte dött innan.

Förena dig själv med tanken om att du kommer att dö, för du har inte mycket till val faktiskt.
Citera
2012-08-24, 18:51
Medlem
Gurreboi1s avatar
Om du verkligen inte vill dö så kan du ju alltid försöka att frysa ner dig och din familj i kryostais när ni blir gamla. Sen tina upp er när dem hittat något som gör människan odödlig.
Citera
2012-08-24, 18:53
Medlem
SirHizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av captengrogg
du kan dö vilken sekund somhelst. Du kan få en stroke, hjätattack du kan ramla och slå i tinningen. DU kanske kväs av något eller kläms ihjäl. Finns miljontals sätt att dö på.

Men om man är rädd för att dö hela tiden så är man rädd för att leva

ja bra quote, det har du nog rätt i. "Men om man är rädd för att dö hela tiden så är man rädd för att leva"
Citera
2012-08-24, 18:54
Medlem
SirHizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurreboi1
Om du verkligen inte vill dö så kan du ju alltid försöka att frysa ner dig och din familj i kryostais när ni blir gamla. Sen tina upp er när dem hittat något som gör människan odödlig.

bra tips, måste bli sjukt rik bara, så man har råd med det.för det lär kosta
Citera
2012-08-24, 18:54
Bannlyst
Klart man har tankar, men är absolut inte rädd för att dö å andra sidan är det få saker jag är rädd om i största allmänhet. Det värsta tycker jag med döden är om ens nära och kära skulle gå bort
Citera
2012-08-24, 18:55
Medlem
doeiaidss avatar
#YOLO

Nöj dig med den tiden du har
Citera
2012-08-24, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirHizz

Varför vara rädd att dö? Vi har våran utmätta tid på jorden.Lev som varje dag va den sista.Inom vissa gränser givetvis.
Citera
2012-08-24, 19:03
Jag förstår dig.

Har mist 5 personer i min närhet på kort tid.
Döden är ständigt närvarande.

Inte har jag följt alla intimt.
Men min närmsta dog av att hjärtat slutade slå, och jag och min bror satt och väntade på att den sjuka hjärnan skulle förstå att kroppen inte skulle andas mer.

Tortyr.

Jag önskar att jag kan avsluta det hela själv, innan jag blir ett vrak.

När man dör, så hamnar man i ingemansland, tror jag.

Det ordnar sig.
Bara man slipper lida.
Det är liksom prio ett för mig.
Citera
2012-08-24, 19:04
Medlem
HappySadHarrys avatar
När du har levt i 80-90 år kan du ha en annan inställning och känna dig rätt mätt på livet. Inte så att det behöver vara någon dödslängtan, men jämför med att gå och lägga sig. Det känns mer naturligt på kvällen när man är trött än mitt på dagen när man är pigg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in