2015-06-07, 23:05
Medlem
gubbroras avatar
Det är alltid lika skojigt att se när "alternativmedas" anhängare märker att det enda dom har att komma med är pladder.

Dom behöver vanligen inte styrka sina uppgifter med fakta och blir förvirrade när verkligheten trasslar till DET

Då gör man som vanligt och går till personangrepp och söker gärna stöd hos likasinnade. Det beteendet gör att tråden blir tråkig något som är helt onödigt eftersom ämnet är intressant.

Men en enkel fråga,ni som hävdar att jag har fel. Visa konkret vad i mina uppgifter som är felaktigt och redovisa vilka uppgifter som är korrekta och källa som styrker era uppgifter. Egen uppfunna uppgifter räknas inte som fakta
Citera
2015-06-07, 23:06
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Men scenariot här är ju att läsaren inte har bara ett utan ett nästintill obegränsat antal medier att tillgå samtidigt.

Du menar att den sammanlagda tiden för nyhetskonsumtion skulle ha ökat? 8 minuter på tio olika sidor typ?
Citera
2015-06-07, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Du menar att den sammanlagda tiden för nyhetskonsumtion skulle ha ökat? 8 minuter på tio olika sidor typ?
Det kan vara så.
Eller så är det inte så.
Men oavsett hur det förhåller sig haltar din jämförelse av det skäl jag angav.
Citera
2015-06-07, 23:10
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Det är alltid lika skojigt att se när "alternativmedas" anhängare märker att det enda dom har att komma med är pladder.

Dom behöver vanligen inte styrka sina uppgifter med fakta och blir förvirrade när verkligheten trasslar till DET

Då gör man som vanligt och går till personangrepp och söker gärna stöd hos likasinnade. Det beteendet gör att tråden blir tråkig något som är helt onödigt eftersom ämnet är intressant.

Men en enkel fråga,ni som hävdar att jag har fel. Visa konkret vad i mina uppgifter som är felaktigt och redovisa vilka uppgifter som är korrekta och källa som styrker era uppgifter. Egen uppfunna uppgifter räknas inte som fakta
Jag hävdar för diskussionens skull att detta är fel:
Citat:
Vi har redan konstaterat att ca två tre miljoner tar del av expressen respektive aftonbladet per dag. Aldrig har så många läst dom tidigare.
Alltså, återigen: förfogar du verkligen över uppgifter som visar detta?
Citera
2015-06-07, 23:13
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
Hahaha! Fan vilken fart det blev i tråden ända sen Gubbrora, Squelaiche och Orko dök upp och började shilla gammelmedia och bete sig allmänt efterblivet.

Javisst är det så, fakta och verklighet är natuligtvis efterblivet att presentera för lallare utan kunskap och som föredrar att klia varandras fördomar baserade på fantasier och önsketänkanden
Citera
2015-06-07, 23:15
Medlem
gubbroras avatar
Återigen gå in på kiaindex.se och kolla siffrorna själv. Återkom gärna när du gjort det. Jag tror att jag hänvisat dit ett par tre gånger redan
Citera
2015-06-07, 23:17
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Återigen gå in på kiaindex.se och kolla siffrorna själv. Återkom gärna när du gjort det. Jag tror att jag hänvisat dit ett par tre gånger redan
Men det mäter inte läsare. Du påstår saker som du tar ur luften snarare än kan belägga med siffror.
Citera
2015-06-07, 23:18
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Citat:
Har fel om vad? Vad pratar du om?

Du gör detta mycket tycker jag, du kommer med vaga och osammanhängande påståenden och kräver sedan att bli motbevisad med siffror och statistik.

Sedan när bevisen oundvikligen inte lyckas leva upp till dina vaga och odefinierade krav så skriker du triumferande att du har vunnit och att allt dina motståndare har att komma med är pladder.

Istället kan väl du, då du representerar åsikter som går emot konsensus i tråden, understödja dina argument med källor som styrker dina påståenden. Det är ju trots allt lämpligt att du föregår med gott exempel och håller dig själv till samma standard du applicerar på andra.

Du kan ju börja med att klart och tydligt och med oberoende och pålitliga källor redogöra för ditt påstående att Expressen och Aftonbladet har 6 miljoner dagliga läsare tillsammans.
Senast redigerad av Hatt-Kaninen 2015-06-07 kl. 23:20.
Citera
2015-06-07, 23:21
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Det kan vara så.
Eller så är det inte så.
Men oavsett hur det förhåller sig haltar din jämförelse av det skäl jag angav.

Nja, jag vet inte det. Gammelmedias problem är väl inte att det kommer in nya aktörer och förmedlar nyheterna på något bättre sätt. Problemet är snarare det att man måste konkurrera med allt annat utbud som finns på nätet. Folk väljer annat än att läsa nyheterna. Det är helt uppenbart att gammelmedia insett detta, därav deras tafatta försök att att konkurera med "gulliga katten" -klipp och liknande.
Citera
2015-06-07, 23:22
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Inget tyder på att det är en sanning ö.h.t. Däremot är det naturligtvis sant att Aftonbladet aldrig tidigare har haft så många tittare på av tidningen tillhandahållna virala sensationer som väggklättrande katter och liknande.

Återigen stärk att kiasiffrorna är felaktiga.
Aftonbladet tv har hyfsade siffror om jag minns rätt så var det ca 1.4 unika med drygt 2 miljoner besök webb och mobil hade tillsammans ca 45 miljoner besök så det verkar inte som skojiga katter är så stort
Citera
2015-06-07, 23:26
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Återigen stärk att kiasiffrorna är felaktiga.
Aftonbladet tv har hyfsade siffror om jag minns rätt så var det ca 1.4 unika med drygt 2 miljoner besök webb och mobil hade tillsammans ca 45 miljoner besök så det verkar inte som skojiga katter är så stort
Här trollas det för fulla muggar. Var har jag påstått att kiasiffrorna är felaktiga? Vad jag tydligt sagt är att de inte mäter aktuella alsters läsare. Men det verkar du inte vilja ta till dig.
Citera
2015-06-07, 23:28
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Men det mäter inte läsare. Du påstår saker som du tar ur luften snarare än kan belägga med siffror.

Du måste brista i läsförståelse. Jag har skrivit att det är webbläsare och därför halverat siffrorna därutöver har jag räknat med en stor dubbeltäckning mellan mobil och webb.
Självfallet är det ingen exakt vetenskap men ger ett rimligt estimat. Men låt oss se dina siffror, beräkningar och källor så tar vi det därifrån. Men du kanske inta har något mer än dina och kompisarnas tyckande att stödjade på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in