Citat:
Ursprungligen postat av
Hatt-Kaninen
Den 16 oktober flyttar ett kraftigt decimerat Värmlands Folkblad in i nya lokaler vid Stora Torget mitt i Karlstad.
Redaktionen minskade med en tredjedel i våras när webben, redigeringen och en stor del av sportbevakningen flyttades över till NWT. De kvarvarande tjugotalet journalister sitter för närvarande i de stora lokalerna intill tryckeriet i industriområdet Våxnäs i nordvästra utkanten av Karlstad. Men alla andra avdelningar är borta; annonsproduktionen, marknadsavdelningen, kundtjänst och administrationen. Många fick flytta över i NWT-huset i maj, och ett antal fick sluta.
https://www.journalisten.se/nyheter/flyttlasset-gar-vf-efter-tuff-var
Gammelmedia är som ett snötyngt hustak i slutet av april: Det droppar bort lite hela tiden och ibland rasar det ner större sjok som aldrig mer kommer att komma upp på taket igen.
Fler och fler uppblåsta, självgoda och stöddiga journalister får nu brutalt vakna upp och skrämt stirra in i verklighetens fula tryne.
Gråter jag? Se nedan:
Citat:
Ursprungligen postat av Johan Ekberg
Det är en sorglig känsla när man kommer ner på nedervåningen och ser att där sitter det ingen längre. Ännu sorgligare känsla får man när man går ner i tryckeriet. Tryckpressen låter inte längre, alla blev varslade där och sista tryckningen gick i somras.
Det är väldigt tomt i lokalen. Så länge vi är här kommer vi att gå och jämföra med det som tidigare har varit.
Det har varit otroligt jobbigt att se goda vänner och fantastiska kolleger försvinna från arbetsplatsen.
Jag tröttnar aldrig på att läsa texter från gråtande och klagande journalister. Det är som ljuv musik som går rakt in i själen och fyller mig med en fridfull och upphöjd glädje