Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det brukar snabbt urarta när folk vet att det snart blir uppsägning ändå. Jag har sett fall där man, i det privata näringslivet, fått betala dubbel lön till vissa viktiga personer för att dom skulle stanna kvar till det bittra slutet, nu senast på ST-Ericsson.
Allt skit vi läser om hur bra det går handlar nog om att håll aigång de som arbetar med
snippets på readktionerna för dessa kommer att få gå väldigt snart. Det finns redan
spindlar som kan skriva texter som är förståbara och skulle man satsa pengar på att utveckla dem och ha någon som granskar dem före man publicerar skulle de bli lika bra som det en
människa skriver ihop. Man måste ha kvar dessa till man kan ersätta dem en teknisk lösning för som det är idag skulle ett bortfall likt det jag beskrivit göra
gammelmedias sajter väldigt nyhetsfattiga. Även om det bara rör sig om två stycken och under 500 ord så ger det klick och dessa är viktiga.
Frågan är bara hur lång tid det tar för idioterna att fatta att festen är slut för de lär dra ner på sitt engagemang rätt så ordentligt. Finns nog någon idiot som tror att de får stanna bara de
"arbetar hårt" men jag tror det endast är
namn som blir kvar. Allt för att dra trafik.
'Sven Jönsson' kommer aldrig att kunna mäta sig med någon som får vara med i radio och TV rutan så han brode redan nu se sig om efter ett nytt arbete. Man vill inte vara den sista att få gå för då har de som gick först tagit alla jobb.