Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
En person som påstår att han vet något som resten av världen inte har fattat och samtidigt kallar alla som har en mer skeptisk hållning angående domedagen för "arroganta" är inte nån att ta på allvar, förutom att man bör hålla ryggen fri och sakta avlägsna sig.
Det gör jag nu. Adios!
Det gör jag nu. Adios!
Lite lustigt är det att du börjar prata om domedagen när jag inte nämner ett sådant scenario någonstans i mitt inlägg. Men någonting som är ännu roligare är att du tror att jag menar domedagen när jag nämner $40 silver
Angående säga att man förstått något som resten av världen inte förstått. Först och främst så är jag väldigt noga i min research att faktiskt lyssna på båda sidor, för att skapa mig en bra uppfattning. Men det är ju väldigt viktigt att inse att vi är i en bubbla, och hela poängen med en BUBBLA är ju att stora delar går runt ovetandes och tror att allt kommer att fungera i en oändlighet.
Det är ungefär som att säga åt en person som förutsåg IT-bubblan att han är dum i huvudet när resten av världen var säkra på att priserna skulle fortsätta uppåt. Din respons i detta inlägg bekräftar ju bara bubblan då du verkar vägra ens ta in informationen, och viftar av det med att resten av världen har rätt.
Sedan så kan du ju titta på Kina, Indien, Ryssland och Thailand som gjort väldigt stora inköp av guld på den senaste tiden. Dessa regeringar som inte har något incitament att sträva efter att hålla kvar det nuvarande ekonomiska styret som styrs genom dollarn, litar jag mer på än regeringar som har STARKA anledningar att hålla sig borta ifrån guld och silver.
, Guest post: