2012-08-22, 20:33
Medlem
TablettMaskins avatar
Tjenare, är trött på att behöva gå igenom ett bemanningsföretag. Deras intervjuer sköts enligt ett protokoll, ingen känsla och de har krav att skicka en "elev" med "A++" ståendes i pannan.
Vilka sidor finns det som endast accepterar att arbetsgivaren han/hon själv lägger ut sig som kontaktperson.
Har försökt ringa de som skriver sitt nr i arbetsförmedlingen. Men deras svar är oftast:
-Skicka in ett CV, så ringer vi upp dig om det bli aktuellt.
Att gå på en intervju hos ett bemanningsföretag gör jag bara inte igen.
Har ett jobb i dags-läget men avskyr det som pesten. Har inte gått ut gymnasiet så har inte så mycket att kräva.

Har ni tips på sidor som skippar hela idén med bemanningsföretag?

-Kan väll inte bara vara jag som hatar bemanningsföretag?
Citera
2012-08-27, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TablettMaskin
Tjenare, är trött på att behöva gå igenom ett bemanningsföretag. Deras intervjuer sköts enligt ett protokoll, ingen känsla och de har krav att skicka en "elev" med "A++" ståendes i pannan...Att gå på en intervju hos ett bemanningsföretag gör jag bara inte igen...
-Kan väl inte bara vara jag som hatar bemanningsföretag?

Se först till att gå ut gymnasiet. Jag vet en sida men där krävs högskolekompetens.

Du är i gott sällskap. Jag undrar ibland vad rekryterarna på bemanningsföretagen själva tänker om sin bransch och om sina egna jobb. Jag tänker iallafall att jag måste befinna mig längst ned på skalan av attraktiva arbetssökande, långt ned på samhällsstegen, när det till största del har varit bemanningsföretag som jag gått på intervju hos.

Hela den där branschen har jag vänt ryggen till ett bra tag nu och hoppas på en helt annan chans.
Citera
2012-08-31, 11:45
Medlem
TablettMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Se först till att gå ut gymnasiet. Jag vet en sida men där krävs högskolekompetens.

Du är i gott sällskap. Jag undrar ibland vad rekryterarna på bemanningsföretagen själva tänker om sin bransch och om sina egna jobb. Jag tänker iallafall att jag måste befinna mig längst ned på skalan av attraktiva arbetssökande, långt ned på samhällsstegen, när det till största del har varit bemanningsföretag som jag gått på intervju hos.

Hela den där branschen har jag vänt ryggen till ett bra tag nu och hoppas på en helt annan chans.

Fast det handlar ju inte endast om lågstatus yrken. Utan även höga positioner går igenom bemanningsföretag. Då det sparar tid, och bemanningsföretaget har ett press att få fram den absolut bästa. För att få detta företag som en återkommande kund när det gäller ny-anställning.
Citera
2012-09-02, 21:50
Bannlyst
Citat:
Fast det handlar ju inte endast om lågstatus yrken. Utan även höga positioner går igenom bemanningsföretag. Då det sparar tid, och bemanningsföretaget har ett press att få fram den absolut bästa. För att få detta företag som en återkommande kund när det gäller ny-anställning.

Detta med att rekrytera på egen hand blev jättebesvärligt 1991 iochmed Bildt-regeringen eller vad? Jag skiter fullständigt i vad arbetsgivaren tycker sig vinna. Jag tänker på arbetstagarens bästa. Dessutom, av någon anledning finns alltjämt ett flertal arbetsgivare som betackar sig för bemanningsbranschen. Heder åt dem.
Citera
2012-10-23, 09:05
Medlem
Citat:
Tjenare, är trött på att behöva gå igenom ett bemanningsföretag. Deras intervjuer sköts enligt ett protokoll, ingen känsla och de har krav att skicka en "elev" med "A++" ståendes i pannan.
Vilka sidor finns det som endast accepterar att arbetsgivaren han/hon själv lägger ut sig som kontaktperson.
Har försökt ringa de som skriver sitt nr i arbetsförmedlingen. Men deras svar är oftast:
-Skicka in ett CV, så ringer vi upp dig om det bli aktuellt.
Att gå på en intervju hos ett bemanningsföretag gör jag bara inte igen.
Har ett jobb i dags-läget men avskyr det som pesten. Har inte gått ut gymnasiet så har inte så mycket att kräva.

Har ni tips på sidor som skippar hela idén med bemanningsföretag?

-Kan väll inte bara vara jag som hatar bemanningsföretag?

Sök inte till bemanningsföretagen. Sitt hemma, lev på socialbidrag och ha så mycket åsikter du bara kan om allt.

Alternativt, ta dem jobb du kan få och styr upp dina betyg innan 2015 och gör nått vettigt med ditt liv istället för att sitta och lipa framför datorn.
Citera
2012-10-23, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Detta med att rekrytera på egen hand blev jättebesvärligt 1991 iochmed Bildt-regeringen eller vad? Jag skiter fullständigt i vad arbetsgivaren tycker sig vinna. Jag tänker på arbetstagarens bästa. Dessutom, av någon anledning finns alltjämt ett flertal arbetsgivare som betackar sig för bemanningsbranschen. Heder åt dem.

Även detta ett allt mer återkommande tänk hos den "bekväma Svensken"

Om alla till slut börjar skita i arbetsgivaren så finns det till slut inte heller några arbetstagare.
Citera
2012-11-05, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse-fisk
Även detta ett allt mer återkommande tänk hos den "bekväma Svensken"

Om alla till slut börjar skita i arbetsgivaren så finns det till slut inte heller några arbetstagare.

Det skiter jag i. Dessutom är jag inte bekväm av mig heller. När jag kände att det inte var någon utmaning längre med vad jag höll på med så sade jag upp mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in