2012-08-22, 17:57
Medlem
Bakteriens avatar
Har det i kontanter. Jag behöver inte dom åt något egentligen så dom ska sparas, men bör dom växlas till svenska kronor eller låta de vara i Euro? Är ju eurokris hit o dit och pengarna kanske tappar mycket i värde om man inte växlar dom? Eller?
Ja jag har ingen större koll
Citera
2012-08-22, 18:03
Medlem
Studenthesten123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakterien
Har det i kontanter. Jag behöver inte dom åt något egentligen så dom ska sparas, men bör dom växlas till svenska kronor eller låta de vara i Euro? Är ju eurokris hit o dit och pengarna kanske tappar mycket i värde om man inte växlar dom? Eller?
Ja jag har ingen större koll

Ha IS i magen. Euron har aldrig varit såhär låg på länge. Så att vänta tills euron blir värd mer och växla då!
Citera
2012-08-22, 18:07
Medlem
Sitter också på några hundra euro sedan en resa för två månader sen. Jag föreslår du håller i dem för tillfället. Det ska jag iaf
Citera
2012-08-22, 18:08
Medlem
hashish-boys avatar
det spelar nog ingen större roll eftersom summan är relativt låg, jag hade satt in dem på mitt sparkonto.

men som tidigare inlägg påpekar kanske du kan tjäna någon hundralapp om euron går upp, men det finns också en risk att den inte kommer stärkas mot kronan utan tvärtom fortsätta sjunka.
Citera
2012-08-22, 19:11
Medlem
svampgaffels avatar
Med tanke på hur illa ute euron är, så är det frågan om det är värt risken att vänta. Handlar ju iofs inte om så mycket pengar.
Citera
2012-08-22, 21:29
Medlem
kurt-sunes avatar
Behåll dom absolut....så fort börsen börjar gunga neråt lär euron åter stiga i värde jämfört med kronan.
Citera
2012-08-22, 22:31
Många affärer tar ju Euro, oftast till en bättre kurs än den egentliga. Köpte ett par shorts på JC eller om det var HM. De kostade iaf. 299 kr, eller 29,90 Euro (samt 299 NOK). Vore ju guld om jag hade haft lite Euro på mig då!
Citera
2012-08-22, 23:18
Medlem
FriendlyFreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Många affärer tar ju Euro, oftast till en bättre kurs än den egentliga. Köpte ett par shorts på JC eller om det var HM. De kostade iaf. 299 kr, eller 29,90 Euro (samt 299 NOK). Vore ju guld om jag hade haft lite Euro på mig då!

Är väl för att de har butiker i andra länder, där det handlas i den valutan, och ska kunna använda samma prislapp till dessa marknader? Eller har du handlat med EUR/NOK där förr? Låter jobbigt att hålla kassa med tre olika valutor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in