Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Jag förstår inte varför några ser det som sin huvuduppgift att dissa teorin om att det var SE som sköt Palme. Och vore det inte bättre då om ni själva kunde försöka visa på ett alternativt händelseförlopp, med en alternativ gärningsman? Som ni håller på blir ni ju i själva verket åklagarens assistenter. För det enda ni lyckas åstadkomma med det här är väl just att visa att det inte verkar finns något rimligt (eller ens möjligt) alternativ till det händelseförlopp som beskrevs på pressträffen i juni 2020.
Bra att du kallar det för ”teori”
Men frågan är varför utredningen ska avslutas med en ”teori” som är så tunn att inte många tror på den.
Varför är det så hemskt att dissa just den teorin?
Det är fortfarande mycket som är outrett, och personligen hade jag gått lika hårt mot KP om han kastat fram CA som en huvudhypotes om han inte haft bättre på fötterna, även om jag tror att CA är betydligt mer tänkbar.
Men varför inte gå till botten med vad som fick Olof Palme att under flygresan från Indien bekänna för Gro Harlem Bruntland att han kände sig hotad till livet.
Bara för att ta ett exempel.
Varför inte leta i Palmes då dagsaktuella politiska situation?
Varför inte undersöka eventuella hotbilder på djupet?
Vad de nu kan tänkas bestå i?
Vi som inte bara gapar och sväljer är helt enkelt inte nöjda med denna framhastade teori som har alla uppenbara tecken på att huvudsyftet enbart är att lägga ner utredningen.
På ett förbannat fult sätt dessutom.
Det ankommer inte heller på oss att presentera andra lösningar som är bättre, men ta mig tusan är teorin om kränkta ostkustfiskare mer trovärdig.