Citat:
Ursprungligen postat av
Knattarna
Fast han var en stillsam överklassman med villa i Täby. Med stillsam menar jag att det inte fanns några belagda tendenser till aggressioner eller våldsamhet.
Som ostraffad 52-årig överklassfarbror med villa och sommarstuga tror man naturligtvis inte att man ska bli misstänkt för mord bara för att man överdriver.
Som överdrivande vittne var väl det värsta han kunde tänka sig att hans överdrifter skulle bli avslöjade och att han fick skämmas lite på sina överklassmiddagar och bridgeträffar.
Inte att han skulle bli misstänkt för mord.
Det är inte bara för att han (som de flesta tror) ljuger om vad han gjort, utan för att han påstår sig sprungit in i gränden, blivit förväxlad med GM och sedan YN ser att förmodad GM har en väska på 15*20 cm (ihop med LJ:s vittnesmål) som främst gör att han blir misstänkt.
Inte bara för att han ljuger.
Men sen kan man addera en hel del andra saker som jag tycker är indicier.
Någon gång ska jag sammanfatta lite bättre , men tills dess skrev jag det här om mina punkter om SE:
(FB) Skandiamannen
Att bara ta en sak i taget, som "att han ljuger och det gjorde Alf Lundin" också blir ju totalt missvisande och en av de halmgubbar som ni älskar att slå ned .
Men om man som du menar att en bild som PU gör som ska föreställa GM liknar SE väldigt mycket talar för att han var ett oskyldigt vittne ...
... eller som enough-is-enough påstår att LP visst haft flera samtal med olika personer vid brottsplatsen. (fultolkning)
Ja, då förstår jag att man aldrig ens kommer i närheten av att kunna misstänka SE.
Så det är inte enbart för att han är grafiker eller för att han ljuger som han blir misstänkt.
Men som sagt, det finns massor av halmgubbar ni kan slå på om det roar er ...