Igår, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Plussar SE på när han nekar till att ha talat med väktarna?

Hur går det ihop?

På första info till RB har han inte plussat.
RB säger 23 19.

Senare säger han 23 21 plus samtal. Trillar polletten ner?
Citera
Igår, 19:15
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Listan ger ett tydligt mönster att de ivrigaste belackarna för att SE mördade OP aldrig hade någon kontakt med honom alls. KP, MG, KG, LL, TP och några SEktmedlemmar här i tråden.

PH hade helt släppt SE som mördare i modernare förhör.
Anér pekade aldrig ut SE som mördaren utan tyckte bara att SE skulle utredas bättre.

Edit: För de läsare i tråden som missade det var min listövning ett inlägg med udden riktad mot metoden att lösa modet med listor och excelark.

Glöm inte att Anér väl gjorde avbön på riktigt mot slutet och nästan bad SE om ursäkt. Det är i alla fall vad jag hört.
Citera
Igår, 19:24
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
När det väl begav sig var ALG mycket tydlig i förhör att 21-tiden var något PH hade missuppfattar å det grövsta. ALG får rätta uppgiften flera gånger då även förhörsledarna är överdrivet intresserade av uppgiften om 21-tiden som ALG avfärdar.

Vad får dig att tro att TP 20 år senare skulle "få fram sanningen" om detta?

PH och TP var alltså olycksaliga ”partners in crime” när det gällde att massera fram tiden 21.

Då kan man påminna läsarna om hur snett det gick när dessa två herrar var i samma rum och TP skulle intervjua PH.

Enligt TP kläcker då PH ur sig att han faktiskt tog sig in på SE:s rum men inte hittade något. Detta går förstås helt emot PH:s förhör där han tydligt dementerar att han gick in. Han bara funderade på att göra det.

Så antingen blåljuger PH vid något av dessa tillfällen (med allt vad det säger om hans trovärdighet) eller så är TP en sådan komplett pappskalle att han förväxlar ”jag funderade på att gå in” med ”jag gick in”. Med allt vad det säger om hans journalistiska trovärdighet och förmåga att tillgodogöra sig vad andra människor säger. Till exempel ALG.
Citera
Igår, 19:34
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
PH och TP var alltså olycksaliga ”partners in crime” när det gällde att massera fram tiden 21.

Då kan man påminna läsarna om hur snett det gick när dessa två herrar var i samma rum och TP skulle intervjua PH.

Enligt TP kläcker då PH ur sig att han faktiskt tog sig in på SE:s rum men inte hittade något. Detta går förstås helt emot PH:s förhör där han tydligt dementerar att han gick in. Han bara funderade på att göra det.

Så antingen blåljuger PH vid något av dessa tillfällen (med allt vad det säger om hans trovärdighet) eller så är TP en sådan komplett pappskalle att han förväxlar ”jag funderade på att gå in” med ”jag gick in”. Med allt vad det säger om hans journalistiska trovärdighet och förmåga att tillgodogöra sig vad andra människor säger. Till exempel ALG.
Det går också att se att det finns en djup spricka inne på Filterredaktionen där MG tycker att hela utflykten till Grand både före och efter bion är helt onödig och TP tycker att den är helt nödvändig.

Två herrar som hittat på mördaren GM-SE tillsammans och ändå inte kan komma överens om GM-SEs närvaro vid Grand är viktig eller inte.

Vi vet inte om TP sov på lektionen på folkhögskolan där man gick igenom hur man dokumenterar vad som sägs i en intervju och hur man går till väga när man citerar andra människor.

TP lyckades massera ut en tigerkaka från ME, men gick bet på att få henne att säga att SE mördade OP.
Citera
Igår, 19:35
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Glöm inte att Anér väl gjorde avbön på riktigt mot slutet och nästan bad SE om ursäkt. Det är i alla fall vad jag hört.
Det finns publicerat, så Anérs avbön är inget du missförstått eller missat.

Edit:
Länk till SAs avbön:
https://moparkivet.wordpress.com/dokument/utpekandet-togs-tillbaka-2017-sven-aner/?utm_source=chatgpt.com
Det verkar som om SA vaknade när han läste Claes Hedströms bok "En oväntad vändning" (Samma bok som jag slängde i soptunnan.)

SA ursäktade inte SE utan snarare AA. Hela ursäkten är lite märklig läsning minst sagt.
Senast redigerad av ursprungligen Igår kl. 20:09.
Citera
Igår, 19:46
Medlem
H24s avatar
Citat:
Det går också att se att det finns en djup spricka inne på Filterredaktionen där MG tycker att hela utflykten till Grand både före och efter bion är helt onödig och TP tycker att den är helt nödvändig.

Tanken på att SE stämplar ut helt ovetandes om att Palme ens är i området, har vapnet skjutklart och utför mordet 30 sekunder senare är verkligen fullkomligt besynnerlig. Han kan ju inte ens veta säkert att det är Palme han råkar passera utanför entrén, i mörkret och med björnmössan utan hade behövt kontrollera att han överhuvudtaget såg rätt innan han börjar skjuta.

Enda sättet är att "mjuka upp" teorin genom att addera på en vetskap om att han i alla fall är i environgerna så att SEs hjärnsläpp får koka upp successivt.
Citera
Igår, 20:04
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H24
Tanken på att SE stämplar ut helt ovetandes om att Palme ens är i området, har vapnet skjutklart och utför mordet 30 sekunder senare är verkligen fullkomligt besynnerlig. Han kan ju inte ens veta säkert att det är Palme han råkar passera utanför entrén, i mörkret och med björnmössan utan hade behövt kontrollera att han överhuvudtaget såg rätt innan han börjar skjuta.

Enda sättet är att "mjuka upp" teorin genom att addera på en vetskap om att han i alla fall är i environgerna så att SEs hjärnsläpp får koka upp successivt.
Min herre borde skriva en bok:
"Avsnäsning i slow motion"

Det känns lite som en svag teori som du säger.
Citera
Igår, 22:15
Medlem
Citat:
Min herre borde skriva en bok:
"Avsnäsning i slow motion"

Det känns lite som en svag teori som du säger.

Avvisandet kan också bara ha varit att SE upplevde sig som ignorerad. Han var ju berusad och hans omdöme var givetvis delvis satt ur spel.
Citera
Igår, 22:17
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:

Kom ihåg att han inte får ha ”för bra” kunskap om vilken väg Palme tar heller, för då finns det ju ingen anledning att ta höger och gå och möta dem så att de kan se ansiktet. Vilket han måste ha gjort som Tensonman.

”Lösningen” blir alltså att han ska ha exakt rätt kvalitet på sin förhandsinformation. Den får inte vara för dålig och inte för bra.

Då börjar det kanske mer framstå som en skrivbordsexcercis än något som faktiskt hänt i verkligheten.

Citat:
Ursprungligen postat av Xuken
Han kommer nog på sig själv med att ha stämplat in sig på brottsplatsen mja 23 19
, då måste han ljuga litet och den minut klockan går fel lägger han på 23 21 och plussar att han pratat med väktarna.

Han säger 23:20 hela 1986.

Citat:
Jag vet att det förekommit en "järnvägsman" från Enskede i utredningen så han kanske vet mer om man bör gå in i tunneln och möta tåget när man väntar på det.

Holmér pratade väl ofta om att han såg ”ljuset i tunneln”. Kanske syftade han just på att gå in i tunneln och möta tåget.

Citat:
Jag vill påstå att Lena Andersson redan beskrivit denna lösning: "Allting samtidigt" och pusslar man bara med pusselbitar som gör GM-SE mer misstänkt blir det svårt att komma runt honom.

Det är svårt att värja sig mot intrycket att Lena Andersson, i sin ambition att bringa ordning i Palmemordets närmast metafysiska oreda, har låtit sig inspireras av vår tids kanske mest konsekvente totalitetsteoretiker: Edward Blom.

Där Blom inom gastronomins område formulerat den monumentala principen ”allting gott och alldeles för mycket”, tycks Andersson överföra samma epistemologiska metod till kriminalhistorien. Lösningen är inte att välja mellan konkurrerande teorier, väga indicier mot varandra eller underkasta hypoteserna någon banal prövning. Nej, den verkligt avancerade tanken är naturligtvis att urskillningslöst sluka allting samtidigt.

Citat:
Det finns publicerat, så Anérs avbön är inget du missförstått eller missat.

Edit:
Länk till SAs avbön:
https://moparkivet.wordpress.com/dokument/utpekandet-togs-tillbaka-2017-sven-aner/?utm_source=chatgpt.com
Det verkar som om SA vaknade när han läste Claes Hedströms bok "En oväntad vändning" (Samma bok som jag slängde i soptunnan.)

SA ursäktade inte SE utan snarare AA. Hela ursäkten är lite märklig läsning minst sagt.

Tur att jag reserverade mig med att det bara var hörsägen och inget jag läst själv.
Senast redigerad av Knattarna Igår kl. 22:34.
Citera
Igår, 22:34
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:

Både ALG och AK är inne på att SE kom in i 21-tiden. Om så var fallet, kan han ha sett LOP.

Han kan ha varit den som OP reagerade på vid Sari, och vänt om efter OP.

Kort sagt kan reaktionstiden ha varit längre än 30 sekunder.
Citera
Igår, 22:35
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:

Kan du citera? Anér drev SE bör utredas-spåret under hela 90-talet.
Citera
Igår, 22:36
Medlem
MrBarnabys avatar
Engströms egna ord om motiv, vapen och gärningsbeskrivning:
Avvisade och vända ryggen åt blir några av oss förbannade. Om då någon av oss går omkring med ett vapen - så kanske vi tar till det vid ett sådant tillfälle. Sinnet rinner till, lägger handen på hans axel ... Din jävel! - pang.
Här ett klipp som delvis åskådliggör det

https://www.youtube.com/watch?v=y_W358c8Rzo

Närmare sanningen än så här lär vi inte kunna komma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in