Citat:
Ursprungligen postat av
H24
Enda sättet är att "mjuka upp" teorin genom att addera på en vetskap om att han i alla fall är i environgerna så att SEs hjärnsläpp får koka upp successivt.
Kom ihåg att han inte får ha ”för bra” kunskap om vilken väg Palme tar heller, för då finns det ju ingen anledning att ta höger och gå och möta dem så att de kan se ansiktet. Vilket han måste ha gjort som Tensonman.
”Lösningen” blir alltså att han ska ha exakt rätt kvalitet på sin förhandsinformation. Den får inte vara för dålig och inte för bra.
Då börjar det kanske mer framstå som en skrivbordsexcercis än något som faktiskt hänt i verkligheten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Xuken
Han kommer nog på sig själv med att ha stämplat in sig på brottsplatsen mja 23 19
, då måste han ljuga litet och den minut klockan går fel lägger han på 23 21 och plussar att han pratat med väktarna.
Han säger 23:20 hela 1986.
Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Jag vet att det förekommit en "järnvägsman" från Enskede i utredningen så han kanske vet mer om man bör gå in i tunneln och möta tåget när man väntar på det.
Holmér pratade väl ofta om att han såg ”ljuset i tunneln”. Kanske syftade han just på att gå in i tunneln och möta tåget.
Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Jag vill påstå att Lena Andersson redan beskrivit denna lösning: "Allting samtidigt" och pusslar man bara med pusselbitar som gör GM-SE mer misstänkt blir det svårt att komma runt honom.
Det är svårt att värja sig mot intrycket att Lena Andersson, i sin ambition att bringa ordning i Palmemordets närmast metafysiska oreda, har låtit sig inspireras av vår tids kanske mest konsekvente totalitetsteoretiker: Edward Blom.
Där Blom inom gastronomins område formulerat den monumentala principen ”allting gott och alldeles för mycket”, tycks Andersson överföra samma epistemologiska metod till kriminalhistorien. Lösningen är inte att välja mellan konkurrerande teorier, väga indicier mot varandra eller underkasta hypoteserna någon banal prövning. Nej, den verkligt avancerade tanken är naturligtvis att urskillningslöst sluka allting samtidigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Det finns publicerat, så Anérs avbön är inget du missförstått eller missat.
Edit:
Länk till SAs avbön:
https://moparkivet.wordpress.com/dokument/utpekandet-togs-tillbaka-2017-sven-aner/?utm_source=chatgpt.com
Det verkar som om SA vaknade när han läste Claes Hedströms bok "En oväntad vändning" (Samma bok som jag slängde i soptunnan.)
SA ursäktade inte SE utan snarare AA. Hela ursäkten är lite märklig läsning minst sagt.
Tur att jag reserverade mig med att det bara var hörsägen och inget jag läst själv.