Citat:
Kan hålla med delvis. Dock sprang ju SE efter (eller påstår iaf) först efter att polisen sprungit in, och hade något tumult uppstått med gärningsmannen förekommit hade han ju sannolikt hört det i form av hört höga röster och eller rent av skottlossning? Dock kan SE ju inte ha vetat, det ka ju även ha skett utan skrik och skottlossning. Så visst var det (om språngmarschen ägde rum) korkat. Men han kanske bara agerade spontant och huvudlöst just där och då?
Det är ju mer häpnadsväckande att vittnet Lars tog upp jakten på mördaren, rent av korkat. Men och andra sidan kan man ju undra, varför Lars öht taget tog upp "jakten", med tanke på att gärningsmannen redan hade lämnat trappkrönet innan Lars ens tagit sitt första steg i trappen? Vad hade han förväntat sig att ha sett när han väl kom upp till krönet? Trodde han att gärningsmannen stod kvar där uppe och väntade eller lutade sig mot husväggen vid David Bagares och tände en cigg och fipplade med en termos kaffe och tog igen sig?
Vare sig språngmarschen eller Bohemiabesöket ägde förmodligen inte rum. Men det är så klart inte omöjligt. Möjligen språngmarschen i så fall, men då dyker ju frågan upp varför han inte såg en enda av poliserna? Sannolikt berodde det på att han sprang för sent, och även det är känns aningen korkat, eller naivt.
Det är ju mer häpnadsväckande att vittnet Lars tog upp jakten på mördaren, rent av korkat. Men och andra sidan kan man ju undra, varför Lars öht taget tog upp "jakten", med tanke på att gärningsmannen redan hade lämnat trappkrönet innan Lars ens tagit sitt första steg i trappen? Vad hade han förväntat sig att ha sett när han väl kom upp till krönet? Trodde han att gärningsmannen stod kvar där uppe och väntade eller lutade sig mot husväggen vid David Bagares och tände en cigg och fipplade med en termos kaffe och tog igen sig?
Vare sig språngmarschen eller Bohemiabesöket ägde förmodligen inte rum. Men det är så klart inte omöjligt. Möjligen språngmarschen i så fall, men då dyker ju frågan upp varför han inte såg en enda av poliserna? Sannolikt berodde det på att han sprang för sent, och även det är känns aningen korkat, eller naivt.
Hela språngmarschen måste ju fylla någon poäng !
Om vi inte anser att Engström är en byfåne så måste ju språngmarschen haft en poäng för honom !
Att han springer så sent att han inte ser polisen är ologiskt då han kan ju inte förvänta sig hinna ikapp poliserna på 50m om han sprang 1 min senare !
Dessutom så finns det heller ingen logik att ens försöka springa ikapp så sent , speciellt när han har poliser runt omkring sig som han kan prata med !
Jag kan inte landa i något annat än att språngmarschen har som syfte att kunna bli förväxlad !
Vill han verkligen bli förväxlad med GM som vittne ? Nja då är vi ju tillbaka till byfåne igen
Så hur ska man inte kunna landa i att Engström vill använda språngmarschen för att kunna bli förväxlad och sen kunna använda det som ett slags försvar ?
Nej , herr Åklagare
Jag måste nämligen ha blivit förväxlad av något förvirrat vittne
för jag sprang också i gränden med samma signalement. Det har jag ju sagt och visat i både Rapport och sen i Expressen